دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه ژله هندوانه شب یلدا با تزئین زیبا و دوست داشتنی

  • زهرا خانزاده
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب تصمیم داریم، برای علاقمندان به تزیین سفره شب یلدا، طرز تهیه ژله هندوانه را به اشتراک بگذاریم، امیدواریم از تهیه آن لذت ببرید.

اغلب افرادی که در تدارک تهیه شب یلدا می باشند، به دنبال تهیه انواع ژله و تزیین آن برای سفره شب یلدا می باشند. به همین منظور در این بخش می توانید با طرز تهیه ژله هندوانه آشنا شوید و آن را برای شب یلدا تهیه نمایید.

تهیه انواع ژله ها در مراسم متفاوت محبوبیت بالایی دارد، از جمله ژله های محبوب دیگر در شب یلدا می توان به ژله انار، ژله رولی و ژله بستنی اشاره کرد.

طریقه تهیه ژله هندوانه

مواد مورد نیاز

مواد مورد نیاز برای تهیه ژله هندوانه عبارت است از:

  • پودر ژله آلبالو/ یک بسته
  • پودر ژله آلوئه ورا/ یک بسته
  • خامه صبحانه/ ۱۰۰ گرم
  • چیپس شکلات/ به میزان لازم
  • رنگ خوراکی سبز/ به مقدار کافی

طرز تهیه ژله هندوانه برای شب یلدا

ابتدا ژله آلبالو و یا هر ژله ای دیگری که قرمز رنگ باشد، را داخل آب جوش به میزان یک و نیم لیوان کاملا حل نمایید.

سپس ۲ قاشق سوپ خوری از ژله آلبالو را که آماده کرده اید را با مقداری خامه صبحانه به میزان ۱ قاشق مرباخوری ترکیب کنید و بعد آن را به ژله آلبالو اضافه نمایید و با هم کاملا مخلوط کنید، تا رنگ آن همانند هندوانه قرمز مات شود. در صورتی که به طور کامل حل نشد آن را از صافی عبور دهید و کمی صبر کنید تا ژله مقداری ببندد و بعد آن را خوب هم بزنید و چیپس شکلات را داخل ژله آلبالو بریزید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

حال مواد را درون قالب ناودونی شکل بریزید و آن را در یخچال قرار دهید تا ژله ببندد، البته نباید خیلی سفت شود.

در مرحله بعدی طرز تهیه ژله هندوانه باید برای درست کردن بخش سفید رنگ هندوانه، یک لیوان آب جوش را با ژله آلوئه ورا ترکیب و حل نمایید. پس از سرد شدن محلول ژله آلوئه ورا، یک سوم محلول ژله را با خامه ترکیب کنید و به هم بزنید، سپس آن را روی ژله آلبالو بریزید و قالب را به داخل یخچال برگردانید، تا لایه دوم نیز ببند.

حال، رنگ خوراکی سبز را به مابقی محلول ژله آلوئه ورا اضافه کرده و حل نمایید، البته می توانید از پودر ژله طالبی و یا لیمو برای درست کردن لایه سوم نیز استفاده نمایید و بعد از بسته شدن لایه دوم، قالب را از یخچال خارج کنید و ژله آماده شده را روی آن بریزید و دوباره داخل یخچال قرار دهید.

در آخر، بعد از بستن کامل ژله هندوانه می توانید، با چاقو آن را برش دهید و آن را از داخل قالب خارج کنید.

آموزش تهیه ژله هندوانه

در ادامه آموزش درست کردن ژله هندوانه برای شب یلدا می توانید، دو مدل ژله هندوانه را مشاهده کنید.

مواد لازم برای تهیه ژله هندوانه   ژله هندوانه و روش تهیه آن

آموزش تهیه ژله هندوانه توپی شکل

ژله هندوانه از انواع دسر با ژله می باشد که طرفداران زیادی به ویژه در شب یلدا دارد و این دسر عالی را می توان با دستورهای متنوعی تهیه کرد. از این رو در ادامه این بخش طرز تهیه ژله هندوانه ای با دو روش ساده دیگر را آموزش می دهیم که خواهشمندیم تا پایان همراه ما باشید.

مواد لازم:

  • ژله آلوئه ورا: یک بسته
  • هندوانه توپی شکل چند عدد

دستور تهیه:

تهیه این دسر ژله بسیار ساده می باشد و در ابتدا باید از قسمت سفت هندوانه با اسکوپ بستنی چند هندوانه توپی شکل را بردارید و با دقت و به آرامی هسته های آن را خارج کنید.

سپس پودر ژله را با یک و نیم لیوان آب جوش کاملا مخلوط کنید تا پودر حل شود و سپس مایع آماده شده را به مقدار کمی درون جام های مخصوص سرو ژله بریزید. باید کمی از آن را در کف جام بریزید و درون یخچال بگذارید تا ژله ببند.

سپس توپک های هندوانه ای را درون جام قرار دهید و دوباره روی آن مایع ژله بریزید و مجددا درون یخچال بگذارید تا سفت شود و به همین ترتیب ادامه دهید تا جام ها از ژله و هندوانه های توپی شکل تقریبا پر شوند.

روش تهیه ژله هندوانه خوشمزه

مواد لازم:

  • پودر ژله کیوی: یک بسته
  • آب جوش: یک لیوان
  • شیر: یک لیوان
  • خیار: یک الی دو عدد

دستور تهیه:

در ابتدا پودر ژله را با آب جوش مخلوط نمایید و پس از سرد شدن کامل مخلوط در دمای محیط باید شیر جوشیده یا پاستوریزه هم دما شده با مخلوط ژله را به آن بیفزایید و کاملا هم بزنید.

در مرحله بعد با استفاده از یک سرنگ مایع حل شده را درون قالب های کوچک توپی شکل بریزید و آن ها را درون یخچال قرار دهید تا ژله خوب ببندد.

پس از مدت زمان مشخصی و بستن ژله ها، آن ها را از قالب خارج کنید و با پوست های خیار که از قبل به صورت نواری برش زده اید به دور ژله های توپی شکل سبز رنگ بپیچید و انتهای آن را را با خلال دندان ثابت کنید تا خطوط هندوانه شکل بگیرد و دسر ژله توپی شکل شما آماده گردد البته به هنگام سرو باید مراقب خلال های درون ژله ها باشید.

طریقه تهیه ژله هندوانه عالی

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان با طریقه درست کردن ژله هندوانه برای شب یلدا، امیدواریم این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *