دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

معرفی بهترین جاهای تماشایی و مکان های دیدنی کیش

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

کیش از شناخته شده ترین جاذبه های توریستی در ایران است مکان های دیدنی کیش با جذابیت های فوق العاده ای که دارند چشم اندازی از مناظر سواحل اروپایی را برای شما رقم خواهند زد.

امکانات به روز، مدرن و متنوعی که برای گردشگران در کیش در نظر گرفته شده است بر جذابیت های این منطقه توریستی در ایران افزوده است پارک های دلفینی، سواحل ماسه ای، پیست های مرفه دوچرخه سواری، مجموعه های ورزشی مجهز، هتل ها و رستوران های لوکس و لاکچری از جاذبه های خاص و مناطق دیدنی کیش هستند که کمتر گردشگری آنها را دیده است. در ادامه با برخی مکان های دیدنی کیش آشنا می شوید.

  مناطق گردشگری در کیش         کیش و جذابیت های خاص و بی نظیر

آشنایی با مکان های دیدنی کیش :

در کیش مناطق گردشگری مختلفی برای انواع سلیقه ها وجود دارد و تنوع جاذبه ها به قدری است که برای گردشگران خسته کننده و کسالت آور نخواهد بود.

جزیره هندورابی:

این جزیره که از معروف ترین جزایر در منطقه توریستی کیش است علاوه بر جذابیت های طبیعی که برای گردشگران دارد این جزیره دارای سواحل شنی با چشم اندازهای ویژه است در کنار دیدنی های سواحل می تواند وارد روستای هندورابی شوید و از مناظر و آداب و رسوم مردمان این مناطق دیدن کنید.

جاذبه های بی نظیر کیش

شهر زیرزمینی کاریز:

این شهر زیرزمینی که دارای مساحت ۱۰ هزار متر مربع است از مکان های دیدنی کیش است و در آن مجموعه ای از صدف، مرجان دریایی و سنگواره ها وجود دارد که هر یک دارای قدمتی طولانی می باشند. این مجموعه که یک گالری ارزشمند است در کنفرانس های مختلف و ارزشمندی به نمایش گذاشته شده است.

کیش و جذابیت های آن

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

پارک ساحلی میرمهنا:

این پارک در شمال غربی کیش واقع شده است و دارای آلاچیق های زیبایی است که برای گردشگران در نظر گرفته شده است. اسکله تفریحی همراه با دیگر امکاناتی که در این مجموعه وجود دارد آن را به یک منطقه تفریحی و توریستی تبدیل کرده است.

مکان های متفاوت کیش

کشتی یونانی کیش:

از جاذبه های قدیمی جالب و دیدنی در کیش می توان به این کشتی که متعلق به یونان است اشاره کرد در سال ۱۳۲۲ این کشتی توسط ویلیام هامیلتون ساخته شده است و با راه افتادن در دریا در این منطقه به گل نشسته است.

مناطق شناخته کیش

ساحل مرجان کیش:

ساحل مرجان همانطور که از نام آن پیدا است یکی از سواحل دیدنی کیش با مرجان های زیبا است که جذابیت خاص خود را دارد. تماشای طلوع و غروب آفتاب از این منطقه جلوه ای خاص دارد که تجربه آن لذت بخش و خاطره انگیز است. این ساحل از جاهای دیدنی کیش به شمار می رود.

نمایی از کیش

بوستان آهوان کیش:

این بوستان که دارای مساحتی بسیار است دارای گونه های مختلفی از حیوانات است این بوستان به دلیل وجود آهو که درون قفس نیستند و در محوطه نگهداری می شوند بوستان آهوان نامیده می شود.

دیدنی های معروف کیش

شهر حریره:

این شهر که یکی دیگر از دیدنی های دیدنی کیش است این شهر از آثار ملی ثبت شده در ایران است قدمت بالای این شهر آن را به یکی از جاذبه های تاریخی و باستانی منطقه تبدیل کرده است.

مناطق متنوع کیش

آب انبار کیش:

این آب انبار از قدیمی ترین آب انبارها برای ذخایر آب منطقه است در سال ۱۳۷۱ تاسیس شده است و آب مورد نیاز مردمان این منطقه را فراهم می کرده است. معماری این آب انبار مشابه معماری های یزدی است و دارای ۵ بادگیر است.

مناطق قدیمی کیش

روستای باغو کیش:

این روستا دارای بافتی قدیمی و سنتی است مردمان انی منطقه به حرفه دامداری مشغول هستند علاوه بر جاذبه های طبیعی این منطقه می توان از آداب و رسوم خاص مردمان این مناطق اطلاع کسب کرد.

جاذبه ها و مکان های دیدنی کیش

پارک شهر جزیره کیش:

از پارک های تفرحی در کیش می توان به پارک شهر جزیره اشاره کرد که در آن نمونه های ارزشمندی از فضای سبز مصنوعی نیز به چشم می خورد وجود آب نما و چشمه های مصنوعی در انی پارک بر جذابیت های آن افزوده است و آن را به یکی از مکان های گردشگری کیش تبدیل کرده است.

مکان های دیدنی در کیش

خانه عیانی کیش:

این خانه ها همانند خانه های کشان و یزد هستند. و وسایل و اشیا مهمی از دوران ایلخانان در این منطقه دیده می شود و به عنوان یک دهکده قدیمی برای گردشگران علاقه مند به جاذبه های تاریخی دارای اهمیت است.

جاذبه ها در کیش

مجموعه آوای خلیج فارس:

آبنما، رستوران، سالن وی آی پی، سالن سینما و … از امکانات مهمی است که در این جاذبه توریستی وجود دارد و توجه گردشگران را به خود جلب می کند. این مجموعه از دیگر مکان های دیدنی کیش است.

کیش و جاذبه های آن

پلاژ و کلوپ بانوان کیش:

این پلاژ دارای امکانات تفریحی و مجهزی برای بانوان است استخر، زمین والیبال، پارکینگ و بازی های ساحلی از تفریحات این منطقه است که از جاهای دیدنی کیش محسوب می شود.

ساحل زیبای کیش

پارک دلفین ها:

این پارک علاوه بر تفریحات مختص دلفین ها دارای مجموعه رستوران های سنتی و سفره خانه است که گردشگران بعد از بازدید از این مجموعه از این رستوران ها استقبال می کنند.

مکان های مهم کیش

لاک پشت های دریایی:

گونه های مختلفی از لاک پشت ها که در مجموعه ای دیدنی از کیش نگهداری می شوند در کنار دیگر موجودات دریایی دارای جذابیت های خاصی هستند. و در کنار سایر مکان های دیدنی کیش دیده می شوند.

مکان های خاص کیش

خانه مردم شناسی بومیان کیش :

بسیاری از افرادی که در کیش زندگی می کنند، بومی آنجا نیستند، در واقع از زمان رونق گرفتن کیش از نظر اقتصادی، بسیاری از مردم شهر های دیگر به این جزیره مهاجرت کرده و در آنجا سکونت گزیدند.

حال در صورتی که تمایل دارید با سبک زندگی ساکنان اصیل کیش آشنایی نردیکی پیدا کنید؛ خانه مردم شناسی بومیان کیش یکی از این جا های دیدنی جزیره کیش می باشد.

دیدنی های کیش

در واقع خانه مردم شناسی بومیان کیش از جمله جاذبه های گردشگری و دیدنی این جزیره است که در یکی از منطقه های قدیمی کیش واقع شده و چند سالی است که به خانه مردم شناسی تبدیل شده است. قدمت این بنا به ۲۰۰ سال قبل می رسد و همه وسایل و ابزار موجود در آنجا می تواند یادآور سبک و سیاق زندگی مردم کیش در گذشته باشد.

باغ پرندگان کیش :

باغ پرندگان کیش یکی از جاذبه های دیدنی و جذاب این منطقه می باشد. در این باغ بیش از ۵۰ گونه های مختلف از پرندگانی همچون طاووس، پلیکان، طوطی و …  وجود دارد، ضمن اینکه برخی گونه های بومی پرندگان نیز در این باغ قابل مشاهده است.

زیباترین مکان های دیدنی کیش

جالب است بدانید که کمی دور تر از باغ پرندگان می توایند آکواریوم آب شور را ملاحظه کنید و تعداد زیاد و متنوعی از پستانداران دریایی همچون شیر دریایی را می توانید در این آکواریوم ببینید، البته لازم به ذکر است که این آکواریوم با آکواریوم کیش که از شهرت بالایی برخوردار است، متفاوت می باشد.

دره پرتغالی کیش :

دره پرتغالی یکی دیگر از مکان های دیدنی و سرسبز کیش می باشد که به دلیلی وجود درختی کهن سال و افسانه ای از جذابیت زیاد یبرخوردار بوده و گردشگران زیاد یرا به سوی خود جلب می کند، قدمت این درخت ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال می باشدو برخی افراد عقیده دارند با گره زدن پارچه هایی رنگی به شاخه های درخت، آرزو هایشان برآورده می شود.

مکانهای دیدنی کیش

همچنین این مکان دیدنی دارای امکاناتی همچون رستوران، آلاچیق، محل هایی برای پخت کباب و سرویس بهداشتی می باشد.

کیش علاوه بر جاذبه های معروفی که در بالا به آن اشاره شد دارای جاذبه های توریستی بی نظیر دیگری می باشد که گردشگران می توانند از آنها دیدن کنند.

در پایان امیدواریم این مطلب برای شما خوانندگان علاقمند به بخش گردشگری و ایران گردی سودمند بوده باشد، در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با دیدنی های جنوب ایران می توانید در اینجا کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *