دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بهترین مکان های دیدنی بندر انزلی که در سفر به این شهر نباید از دست بدهید!

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

بندر انزلی از پناهگاه های مهم حیات وحش است جاذبه ها و مکان های دیدنی بندر انزلی شامل دهکده ساحلی، حیات وحس سرخانکل و تالاب تماشایی انزلی است که توجه گردشگران را به این منطقه تفریحی جلب می کند.

بیشتر گردشگران بندر انزلی را با نیلوفرهای آبی آن می شناسند و در کنار گشت و گذار در تالاب و سواحل زیبا بندر انزلی از این جاذبه های فوق العاده نیز دیدن می کنند. در این شهر توریستی امکانات مختلفی برای گردشگران فراهم شده است که می توانند به راحتی از مکان های دیدنی بندر انزلی دیدن کنند و از آن لذت ببرند.

جاذبه توریستی انزلی

جاذبه ها و مکان های دیدنی بندر انزلی

از دومین شهرهای زیبای گردشگری و مکان های دیدنی استان گیلان می توان به شهر بندر انزلی اشاره کرد که دارای زیبایی های خاص خود است و گردشگران زیادی هر ساله از مناطق مختلف دنیا به این شهر توریستی سفر می کنند.

دیدنی های بندر انزلی

پناهگاه حیات وحش سرخانکل:

این پناهگاه که از بزرگترین تالاب های منطقه است. از جمله جاذبه های دیدنی بندر انزلی پرندگان مهاجری می باشد که در این پناهگاه به چشم می خورند زیبایی آن را دو چندان کرده اند این منطقه که در آن نیلوفرهای آبی رشد کرده اند محل تخم گذاری حیوانات مهاجر این اطراف است.

نقاط ساحلی انزلی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

پل های انزلی:

در زمان های گذشته این پل برای عبور و مرو از بندر انزلی به شهر غازیان احداث شده است و سال تاسیس آن ۱۳۱۴ بوده است. چشم انداز این پل در شب با روشن شدن چراغ ها بسیار زیبا می باشد.

جذابیت های انزلی

بلوار ساحلی بندر انزلی:

این بلوار یک بوستان در بندر انزلی است و دارای معماری بی نظیری به سبک اروپایی می باشد تاسیساتی که در اطراف این بندر احداث شده است بسیار دارای اهمیت است و آن را به یک بندر بین المللی تبدیل کرده است.

جاذبه های ویژه انزلی

کاخ موزه نظامی انزلی:

از بناها و عمارت های تاریخی در بندر انزلی می توان به این کاخ قدیمی اشاره کرد که به یک موزه اشیا قدیمی و ارزشمند تبدیل شده است سلاح های نظامی که در این موزه نگهداری می شوند در کنار طبیعت چشم نواز و سر سبز اطراف دارای زیبایی خاصی هستند.

دیدنی های قدیمی انزلی

موج شکن انزلی:

اما از دیگر جاذبه های معروف و دیدنی در بندر انزلی می توان به این موج شکن اشاره کرد که برای کم تر کردن آسیب وارد شده از موج های دریا استفاده شده است. این منطقه محل مناسبی برای عکاسی است و منظره سواحل و کانال آن تماشایی است.

چشم انداز انزلی

دهکده ساحلی بندر انزلی:

این دهکده از بزرگترین باغ های منطقه است و به عنوان نوعی شهرک توریستی از آن یاد می شود. ویلاهایی که در اطراف این منطقه وجود دارند خود از جاذبه های مهم این منطقه محسوب می شوند. همچنین رستوران ها، فروشگاه، مسجد و پارک از دیگر امکانات این منطقه است.

نقاط معروف بندر انزلی

برج ساعت انزلی:

از قدیمی ترین مکان های دیدنی برج ساعت است که در پشت بازار سپه و میدان انزلی قرار دارد خسرو خان گرجی که از حاکمان دوران ناصرالدین شاه است در سال ۱۱۹۴ یا ۱۲۳۰ هجری قمری دستور احداث این برج ساعتی را داده است. متریال اصلی به کار رفته در ساخت این برج از آجر می باشد. دیده بانی و استفاده به عنوان فانوس دریایی هدف اصلی ساخت آن بوده است تا در هنگام شب، دریانوردان با روشنایی ساحل توسط این برج بتوانند وارد کانال شوند. ساعت این برج زمان دقیق را نمایش می دهد.

زیبایی خاص انزلی

حافظیه انزلی:

این بنای سفید رنگ از جاذبه های فرهنگی این منطقه است و در سال ۱۳۱۱ تاسیس شده است در این محل کنسرت های موسیقی مختلفی برگزار می شود که برای گردشگران جالب است.

مکان های دیدنی بندر انزلی

آکواریوم بندر انزلی

دیدن موجودات آبزی و حیواناتی که در دریا زندگی می کنند برای بسیاری از افراد لذت بخش است اما مسلما غواصی کردن و سفر به عمق دریا برای عده زیادی از افراد امکان پذیر نیست. در نتیجه آکواریوم های زیر آب و تونل های زیر دریا فرصتی عالی و ایده آل برای افراد علاقمند می باشد.

آکواریوم فانتسیک بندر انزلی یکی از مجموعه های بزرگ و کامل تفریحی کشور به شمار می رود که شامل آکواریوم زیر آب و باغ خزندگان می باشد و ارزش آن برابر با سی میلیون یورو برآورد شده است. مساحت این مجموعه تفریحی ۱۰ هزار متر مربع می باشد و دارای ۴ طبقه است که در فاز گردشگری و تجارت منطقه آزاد بندر انزلی قرار گرفته است و پذیرای بومیان و گردشگران زیادی می باشد.

آکواریوم بندر انزلی

امکانات تفریحی و رفاهی دیگری در این مجموعه وجود دارد که شامل سوئیت های اقامتی، شهربازی، رستوران، سینمای واقعیت مجازی، سینمای سه بعدی، بازی های کامپیوتری و سالن بولینگ می باشد.

تمام تجهیزات و فناوری هایی که در ساخت این آکواریوم مورد استفاده قرار گرفته شده است از ترکیه می باشد که وارد بندر انزلی شده است. شیشه های بکار گرفته این آکواریوم ۴۳ متر و ضخامت آن ۱۸ سانتی متر می باشد و امنیت این آکواریوم بالا است. نوع ماهی های موجود در این آکواریوم حدود ۸ هزار نوع می باشند و از جذاب ترین انواع ماهی می توان به خزندگان دریایی، کوسه ماهی و ماهی های تزئینی اشاره کرد که تماشای آن ها را برای عموم مردم هیجان انگیز کرده است.

باغ خزدگان بندر انزلی

مکان های دیدنی بندر انزلی دارای تنوع بسیاری است در این شهر جاذبه های تاریخی و فرهنگی بسیاری به چشم می خورد و در کنار جاذبه های طبیعی قابل توجه است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *