دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی افغانستان را بهتر بشناسید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۷
  • ۰

افغاستان از کشورهای هم مرز با ایران است این کشور در زمان های گذشته توسط جهانگردان بزرگی همچون مارکوپولو مورد توجه قرار گرفته است. مکان های دیدنی افغانستان هنوز برای برخی از گردشگران دارای جذابیت خاص خود است.

افغانستان به دلیل جنگ داخلی که در سال های گذشته داشته است دچار آسیب های جدی بوده است و این موجب شد تا در چند دهه اخیر این کشور در شمار کشورهای ناامن جهان قرار بگیرد. این کشور با وجود صدماتی که در جنگ دیده است دارای جاذبه های زیبایی است و مردم این کشور به مهمان نوازی و ساده زیستی شهرت دارند و به همین دلیل بیشتر گردشگران با دیدن آداب و رسوم مردم این مناطق جذب این کشور می شوند.     جاذبه های مهم افغانستان

مکان های دیدنی افغانستان:

از مهم ترین شهرهای افغانستان می توان به شهر زیبای هرات اشاره کرد که پایتخت مرکزی این کشور از شهرهای دیدنی آن است. بیشتر جاذبه هایی که در افغانستان وجود دارد شامل جاذبه های تاریخی و قدیمی است که توجه گردشگران را جلب می کند.

دیدنی های زیبای افغانستان

از دیگر شهرهای مهم و تاریخی در افغانستان می توان به غزنی، بایمان، سمنگان، بلخ، ننگرهار و … اشاره کرد که هر یک دارای جاذبه های معروف و خاصی برای گردشگران هستند.

مکان های دیدنی افغانستان برای گردشگران

از دیگر جاهای دیدنی افغانستان بند امیر است که در ولایت بایمان قرار دارد همچنین دره زیبای واخان که در بدخشان است از جاذبه های این کشور است.

نمایی از افغانستان

  •  آرون گروپس

در نزدیکی شهر کابل منطقه کوهستانی سالنگ در ولایت پروان قرار دارد که محلی برای بازدید گردشگران در این منطقه است.در سال های اخیر امکانات مهمی برای رفاه و جذب گردشگران در این کشور و شهرهای مختلف آن در نظر گرفته شده است که شامل هتل ها و رستوران های مجلل است.

نگاهی به افغانستان

هر ساله نمایشگاه های بین المللی مختلفی در این کشور برگزار می شود که خود عامل مهمی برای جذب گردشگران در این منطقه است و موجب آشنایی گردشگران با آداب و رسوم و سنت های افغانی می شود.

شاه دو شمشیره:

این جاذبه از مکان های مذهبی و عرفانی در افغانستان است و با افسانه های زیادی گره خورده است که اشاره به جنگ مسلمانان در این منطقه دارد. و مسجدی که در این منطقه قرار دارد نیز یکی از جاذبه های مهم افغانستان است.

مناطق طبیعی افغانستان

منار جام:

این جاذبه یکی از مناطق کوهستانی در افغانستات است و در قرن ۱۹ با ۶۵ متر ارتفاع ساخته شده است انی پدیده ساخته دست انسان در در میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است. و به لحاظ تاریخی دارای ارزش زیادی است.

مکان های تاریخی افغانستان

کوه های پامیر:

از جاذبه ها و مکان های دیدنی افغانستان می توان به این رشته کوه های تماشایی اشاره کرد که از اتصال چند رشته کوه مهم تشکیل شده اند و زیبایی دو چندانی به افغانستان داده اند.

مناطق گردشگری افغانستان

جاذبه های دیگری که در کشور افغانستان وجود دارد شامل تلفیقی از جاذبه ها طبیعی و تاریخی هستند بند کجکی که یکی از جاذبه های تاریخی در این کشور است به لحاظ برخورداری از چشم اندازهای خاص نیز دارای اهمیت است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *