دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

با انجام این کارها روابط خود را در شبکه اجتماعی سالم نگه دارید

  • مرضیه نوروزیان
  • ۷ آذر ۱۳۹۷
  • ۰

امروزه با فراهم شدن شرایط و امکانات متفاوت در اینستاگرام، اسنپ چت، لینکیدین و … امکان ارتباط با کسانی که شناخت چندانی از آن ها نداریم فراهم آمده است. 

روابط شکل گرفته در فضای مجازی در بسیاری از موارد می تواند به سود شما باشد و در بعضی از موارد نیز ممکن است مشکلاتی را برای شما و دوستانتان ایجاد کند.

عکس دیگران را بدون اجازه منتشر نکنید

مسلماً شما تمایلی ندارید یکی از دوستانتان چنین جفایی را در حق شما کند. بنابراین بهتر است قبل از چنین کاری دوستانتان را با خبر سازید و از آن ها اجازه بگیرید.

زمانی که عصبانی هستید، از شبکه های اجتماعی استفاده نکنید

بسیاری از افراد در هنگام عصبانیت، برای تخلیه انرژی خود از صفحات اجتماعی استفاده می کنند. این کار اشتباه است و احتمالاً بعد از آرام شدن از گفته های خود در این صفحات پشیمان می گردید.

سالم نگه داشتن روابط در شبکه های اجتماعی

پست های خود را با فکر قبلی بگذارید

همیشه قبل از گذاشتن پست به این موضوع فکر کنید که این پست ممکن است چه مشکلاتی برای شما داشته باشد. ممکن است با گذاشتن عکس های خود در یک مهمانی، کسانی که دعوت نبوده اند دلخور شوند یا با دیدن خوشگذرانی شما دیدی متفاوت نسبت به شما ایجاد شود. باید حواستان به متن و کپشنی که زیر عکس می نویسید باشد.

سالم نگه داشتن روابط در شبکه های اجتماعی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

به روابط مجازی متکی نباشید

همواره به یاد داشته باشد که شبکه های اجتماعی برای صحبت کردن قابل اعتماد نیستند و این نوع صحبت کردن مانند یک تماس مستقیم و رو در رو نمی باشد. اگر به دنبال رابطه های عمیق هستید و می خواهید اطلاعات کافی در زمینه رابطه کسب کنید، فضای مجازی را برای این کار انتخاب نکنید. اگر چه ممکن است شما از روابط مجازی انرژی بگیرید اما فراموش نکنید که هیچ یک از این روابط واقعی نیستند.

سالم نگه داشتن روابط در شبکه های اجتماعی

تاثیر شبکه های اجتماعی را نادیده نگیرید

باید همیشه مراقب میزان استفاده خود از فضای مجازی باشید. زمان استفاده از شبکه های اجتماعی را نادید نگیرید و آن را کنترل کنید. اجازه ندهید این گونه روابط بر روابط خانوادگی و میزان همراه بودن شما با خانواده تاثیر بگذارد.

سالم نگه داشتن روابط در شبکه های اجتماعی

دروغ نگویید

به عنوان مثال اگر عکسی که در صفحه قرار داده اید مربوط به فلان جا نیست، لازم نیست در موردش دروغ بگویید. چون ممکن است روزی بر ملاء شود. این آشکار شدن دروغ سبب سلب اعتماد و  دلگیری دوستانتان از شما خواهد شد.

سالم نگه داشتن روابط در شبکه های اجتماعی

در مورد جزئیات زندگی خود حرف نزنید

لازم نیست در چنین روابطی همه چیز زندگی را با جزئیات شرح دهید. به عنوان مثال هدیه اختصاصی همسر خود را به اشتراک بگذارید. شاید همسر شما تمایل به این اشتراک گذاری نداشته باشد.

سالم نگه داشتن روابط در شبکه های اجتماعی

فراموش نکنید که با گسترده شدن روابط مجازی از زندگی واقعی غافل می شوید. ضمن اینکه دیگران را خواسته یا ناخواسته وارد جزئیات زندگی می کنید و مورد قضاوت قرار خواهید گرفت.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *