دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

۹ دروغی که مردان همیشه می گویند!

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۷
  • ۰

مردها همواره به دنبال منفعت طلبی و سود شخصی هستند. از این رو در اغلب موارد به جای راست گفتن از دروغ های ظریفی استفاده می کنند تا اوضاع را به نفع خود حفظ نمایند. 

هر چند این دروغ ها در نوع خود کوچک هستند و بنا به مصلحت گفته می شوند اما در هر صورت ممکن است روزی سبب مشکل و اختلاف شوند. مخصوصاً اگر همسر شما پی به دروغ های شما ببرد. 

به طور کلی مردان بیش از زنان دروغ می گویند. این موضوع به روحیه منفعت طلبی و سود شخصی آن ها بر می گردد. آقایان در هر نوع رابطه ای به دنبال منفعت طلبی هستند و از این رو سعی می کنند روابط را به نفع خود هدایت کنند. در بسیاری از موارد نیز این منفعت و آسودگی را با گفتن دروغ به دست می آورند. هر چند که بعد از مدتی طرف مقابل متوجه این دروغ های مکرر و پی در پی خواهد شد.

نه! تو در آن لباس چاق به نظر نمی رسی

اگر بسیاری از خانم ها در این باره با هم تبادل نظر داشته باشند، پاسخ های مشترکی از همسران خود می شنوند. زمانی که از او درباره لباس سوال می پرسید که آیا این لباس چاقم کرده است؟ در جواب می شنوید: نه عزیزم، تو خیلی هم در آن زیبا و خوش اندامی. آنان تصور می کنند که خود را از یک مهلکه نجات خواهند داد.
دروغ های همیشگی مردان

من با دوستان تو مشکلی ندارم

همه ما با تشکیل رابطه دوم به روابط با همجنس های خود نیاز داریم. اگر درباره این موضوع از همسر خود نظر خواهی کنید و بگویید: اشکالی ندارد دوستانم را برای امروز به خانه دعوت کنم؟ او در جواب به شما می گوید: نه، حتماً. من با دوستان تو مشکلی ندارم. این درحالی است که با ورود دوستان شما به خانه و خندیدن شما با آن ها فرار را بر قرار ترجیح می دهد.

فردا انجامش می دهم

نردبان دو روز است که در گوشه اتاق رها شده، لامپ سوخته و … زمانی که از آقا دعوت می کنید این کارها را انجام دهد، او راحت ترین پاسخ را انتخاب می کند و می گوید: فردا انجامش می دهم. با این جواب به جروبحث با شما خاتمه می دهد. هر چند این پاسخ نیز دروغی بیش نیست.

گوش ام با توست

خانم ها می دانند که مردها یک گوششان در و یکی دیگر دروازه است اما همچنان گاهی در میان بحث به آقا می گویند: گوش ات با من است؟ مردها نیز اگر چه به حرف های خانم گوش نمی کنند اما می گویند: بله بله، گوشم با توست.
دروغ های همیشگی مردان

من عاشق دست پخت توام

این دروغ برای فرار از مشکل گفته نمی شود اما برای صمیمیت بیشتر و انتقال حس مثبت به همسر گفته می شود. البته توقعی جزء این هم نباید داشت. زمانی که همسر شما برای پختن یک غذای ساده ساعت ها وقت گذاشته، عیب گذاشتن روی غذا کمال بی انصافی است. اگر غذا طعم خوبی نداشته باشد، او تمام غذا را می خورد و می گوید دست پخت تو عالی است.

حرفت را به کل فراموش کردم

این پاسخ در جواب این سوال که چرا موادی را که به تو گفتم تهیه نکردی؟ از مردان شنیده می شود. در چنین مواقعی مردان با گفتن یک دروغ پای خود را از مهلکه بیرون می کشند.
دروغ های همیشگی مردان

احساس می کنم لاغر شده ای

رایج ترین دروغی که آقایان برای دل خانم ها می گویند. این دروغ در حالی گفته می شود که آقایان می دانند همسرشان وزنی کم نکرده اما برای اینکه او انگیزه لازم را از دست ندهد یا خوشحال شود، چنین دروغی می گویند.

ترافیک سنگین بود

دیر به قرار می رسد و در جواب به شما می گوید: ترافیک سنگین بود. بعد از این جمله نیز نهایتاً به شما می گوید: دیگر رفتارش را تکرار نخواهد کرد. البته این موضوع تا پایان زندگی مشترک بارها و بارها اتفاق خواهد افتاد.
دروغ های همیشگی مردان

کار داشتم

معمولاً در زمان به وجود آمدن مشکلات از این بهانه استفاده می کنند و می گویند کار داشتم و با همین جمله ساده خود را تبرئه می کنند. خانم ها نیز با شنیدن این جمله پاپی نمی شوند و وارد جزئیات نمی گردند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *