دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

مکان های دیدنی صومعه سرا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۷
  • ۰

صومعه سرا در فاصله ۲۵ کیلومتری از شهر زیبا و سر سبز رشت قرار دارد مکان های دیدنی صومعه سرا همانند شهر رشت دارای چشم اندازهای طبیعی بی نظیری است.

صومعه سرا از اطراف به مناطق مختلفی متصل می شود بندر انزلی، رضوان شهر، فومن و ماسال از جمله مناطق اطراف و نزدیک به صومعه سرا هستند. مکان های دیدنی صومعه سرا علاوه بر جاذبه های طبیعی خود دارای جاذبه ها تاریخی نیز می باشد. در این بخش با معروف ترین این جاذبه ها آشنا خواهید شد.

       صومعه سرا و مناطق آن

مکان های دیدنی صومعه سرا:

در صومعه سرا به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارا می باشد فعالیت بیشتر مردم این مناطق کشاورزی است. مهم ترین بخش های این منطقه تولمات، بخش مرکزی و سایر بخش های دهستان است که خود به عنوان مهم ترین جاذبه ها در صومعه سرا محسوب می شود.

جاذبه های طبیعی صومعه سرا

هفت دغنان:

هفت دغنان از جاذبه های تاریخی و شهرهای قدیمی صومعه سرا است این جاذبه که از جاهای دیدنی صومعه سرا است در جنگل های گسکرات قرار گرفته است. در این شهر باستان شناسان به اکتشافات مهمی دست یافته اند.

مکان های خاص صومعه سرا

پیشینه تاریخی و کهن در این شهر نمادی از یک تمدن چند هزار ساله است و در گذشته از مراکز حکومتی ارزشمند بوده است.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

تالاب صومعه سرا:

این تالاب که دارای مناظری زیبا و سر سبز است به لحاظ اقتصادی و گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است. در این منطقه گونه های مختلفی از پرندگان از نوع مهاجر بومی وجود دارند.

مناظر زیبای صومعه سرا

این تالاب از رودخانه های ارزشمندی مانند قلعه رودخان، ماسوله رودخان و پسیخان سرازیر می شود.

روستای صوفیانده:

این روستا از دیگر جاذبه های دوست داشتنی و زیبا در صومعه سرا است و تالاب صومعه سرا که از مهم ترین جاذبه های این منطقه در این روستای زیبا و سر سبز قرار دارد.

مکان های دیدنی صومعه سرا

منطقه تنیان:

این منطقه کوهستانی که در ناحیه میرزا کوچک و گوراب صومعه سرا قرار دارد و از چشم اندازهای بی نظیری برخوردار است که برای گردشگران این منطقه دارای اهمیت است. مناطق کوهستانی تنیان با مناظر زیبای خود مورد توجه بسیاری از گردشگران این منطقه است.

مناطق زیبای صومعه سرا

مناره آجری گسکر:

ارتفاع این مناره آجری که در مناره بازار قرار دارد ۹ متر است و در ساخت آن از ساروج و ملات ساختمانی قدیمی استفاده شده است.

زیبایی های صومعه سرا

اسکله:

این اسکله حیات وحش و پناهگاه پرندگان منطقه است و پرندگان مهاجر زیادی در این منطقه دیده می شود که بسیاری از گردشگران از این منطقه دیدن می کنند.

مناطق بی نظیر صومعه سرا

پل گازوربار:

این پل که یک پل آهنی در اطراف صومعه سرا است بر روی رودخانه گازوربار احداث شده است و دارای منظره ای چشم نواز است.از دیگر نومنه پل ها در صومعه سرا پل خشتی واویلا است که زیبا و خاص است و از مکان های دیدنی صومعه سرا محسوب می شود.

جاذبه های معروف صومعه سرا

مناطق گردشگری صومعه سرا دارای تنوع و مناظری زیبای و چشم نواز است شما می توانید این جاذبه ها را از نزدیک مشاهده کنید و از دیدن آن لذت ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *