دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی چند ماسک زعفران فوق العاده عالی برای تحول در پوست صورت شما

  • ندا خوشرو
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

در این بخش از سلامت پوست ۵ ماسک زعفران طبیعی و خانگی را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد که امیدواریم با کمک مطالب ارائه شده بتوانید این ماسک های خانگی را به راحتی تهیه نمایید.

زعفران از انواع ادویه های قدیمی است که دارای مواد معدنی غنی نظیر پتاسیم و مس و کلسیم و آهن و روی و ویتامین A و نیاسین و فولیک اسید و … است که همه این مواد در حفظ سلامتی بدن و سلامتی پوست مفید هستند و اگر شما تمایل دارید برای تقویت پوست صورت ماسکی مفیدی بسازید بهتر است از تهیه ماسکهای زعفران به صورت طبیعی غافل نشوید.

زعفران دارای خاصیت مرطوب کنندگی است از این رو برای پوست های خشک مفید و ایده آل است و از این ماده طبیعی برای ساخت کرم های مرطوب کننده و ماسک لایه بردار پوست استفاده می شود بنابراین بهتر است شما در منزل به کمک زعفران ماسکهای مفیدی را تهیه کنید و از این ماسکهای طبیعی و بدون ضرر برای مشکلات پوستی خود استفاده کنید.

ماسک عسل و زعفران

دستور تهیه ۵ ماسک زعفران خانگی و طبیعی

زعفران را می توانید با انواع مواد طبیعی ترکیب کنید و ماسکهای طبیعی مختلفی را در منزل به کمک این ماده طبیعی بسازید. در ادامه این مطلب با طرز تهیه ماسکهای طبیعی و خانگی زعفران در ۵ روش آشنا خواهید شد که هر یک از این ماسکها دارای خواص بی نظیری برای پوست صورت و بدن دارند.

ماسک طبیعی زعفران

۱. مخلوط شیر و زعفران برای درمان آکنه

زعفران سرشار از خاصیت آنتی باکتری و پاک کنندگی برای پوست صورت است و از این ماده طبیعی برای پاکسازی پوست صورت و درمان آکنه استفاده می شود.

ماسک شیر و زعفران

  •  آرون گروپس

مواد لازم 

  • زعفران : ۴ رشته
  • شیر : ۱/۲ فنجان

دستور تهیه ترکیبی از شیر و زعفران

رشته های زعفران را درون شیر بریزید و اجازه دهید این رشته ها به مدت ۲ ساعت دم بکشند سپس شیر را روی پوست صورت و گردن خود بمالید و بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پوست صورت خود را بشویید. از این ماسک، شما می توانید ۳ تا ۴ بار در هفته استفاده نمایید و با استفاده مداوم از آن پوست شما دیگر آکنه نمی زند همچنین لکه هایی که از جوش های قبلی روی پوست به جا مانده اند با استفاده از آن کاهش می یابند.

ماسک شیر و زعفران

۲. ترکیب روشن کننده برای پوست صورت با زعفران

زعفران دارای خاصیت روشن کنندگی پوست صورت است و شما می توانید با ترکیب مواد زیر ماسکی روشن کننده و مناسب را برای پوست صورت خود بسازید.

ماسک روشن کننده زعفران

مواد لازم 

  • رشته زعفران : ۳ عدد
  • شکر : به مقدار کم
  • شیر : ۱ قاشق چایخوری
  • آب : ۱ قاشق چایخوری
  • روغن نارگیل یا روغن زیتون : ۳ قطره
  • نان : ۱ تکه

دستور تهیه مخلوط زعفرانی

سه رشته زعفران را درون دو قاشق چایخوری آب بریزید و اجازه دهید زعفران از شب تا صبح درون آب خیس بخورد و بعد از مدت زمان ذکر شده شیر و شکر و روغن نارگیل یا روغن زیتون را به زعفران دم کشیده بیفزایید و تکه ای نان را هم درون این مخلوط فرو کنید و با کمک تکه نان مواد ترکیب شده را روی پوست صورت خود پخش کنید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه پوست صورت خود را با کمک آب بشویید و از این مخلوط، ۳ تا ۴ بار در هفته استفاده کنید.

ماسک طبیعی و خانگی زعفران

۳. ترکیب چوب صندل و زعفرانی

برای تهیه این ترکیب، چوب صندل و زعفران، ابتدا ۱ قاشق غذاخوری پودر چوب صندل و یک نوک انگشت زعفران ساییده شده و دو قاشق غذاخوری شیر را با یکدیگر ترکیب کنید و مخلوط این مواد را روی پوست صورت خود بمالید و به صورت دورانی پوست صورت خود را ماساژ دهید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه پوست صورت را با آب ولرم بشویید.
ماسک زعفران و چوب صندل

۴. ترکیب عسل و زعفران

چند رشته زعفران را با مقداری عسل ترکیب کنید و مخلوط مواد را روی پوست خود بمالید و پوست صورت را ماساژ دهید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه پوست صورتتان را با آب سرد بشویید. ماسک عسل و زعفران خاصیت آبرسانی و سفید کنندگی برای پوست صورت را دارد.

ماسک عسل و زعفران

۵. ترکیب ماست و زعفرانی

مواد لازم

  • ماست ترجیحا ارگانیک : ۱/۲ فنجان
  • عسل : ۳ قاشق غذاخوری
  • زعفران : ۱ قاشق غذاخوری

دستور تهیه مخلوط زعفران و ماست 

ماست و زعفران و عسل را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب کنید سپس مخلوط این مواد را روی پوست صورت خود بمالید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر نمایید و بعد از مدت زمان ذکر شده پوست صورت خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک ماست و زعفران

ترکیبی از عسل و توت فرنگی

از این نوع ماسک باید به صورت روزانه استفاده شود و برای تهیه آن در ابتدا باید چند عدد توت فرنگی شسته شده را خوب له کنید تا به حالت خمیری درست شود.

سپس دو تا سه رشته زعفران را به آن افزوده و سپس این ترکیب آماده شده را روی صورت تان بمالید و مدتی را به همین حالت بماند تا این ترکیب روی صورت شما بنشیند و بعد با آب سرد شست و شو دهید، در صورت استفاده از این ترکیب به صورت مرتب می توانید بعد از مدتی از نتایج آن بهرمند شوید.

درخشان کننده پوست با زعفران

نکته : توت فرنگی سرشار از ویتامین ها و پروتئین های مفید است که می تواند تاثیر زیادی در بهبود پوست و درخشان کردن آن داشته باشند. برای آشنایی با انواع ماسک توت فرنگی اینجا کلیک کنید.

ترکیب آلوئه ورا و زعفران برای پوست چرب

لازم است این ترکیب را به طور مرتب استفاده کنید. برای تهیه آن نیز مقدار کمی زعفران را در شیر حل کنید و سپس دو قاشق ژل آلوئه ورا را به آن بیفزایید و هم بزنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند، سپس مخلوط حاصل را روی پوست صورتتان بمالید و اجازه دهید تا خشک شود، اکنون می توانید صورت خود را با آب سرد بشویید.

ماسک زعفران و آلوئه ورا

ترکیب زعفران و دانه آفتاب گردان برای پوست های روشن

برای این منظور ۴ تا ۵ عدد تخم آفتاب گردان را به همراه ۳ تا ۴ رشته زعفران در مقداری شیر مخلوط کرده تا خیس بخورد و سپ به مدت یک ساعت آن را کنار بگذارید.

بعد از اینکه رنگ شیر تغییر پیدا کرده و زرد رنگ شد، همه این مواد را آسیاب کنید تا خمیری سفت بدست آید، اکنون خمیر حاصل را روی پوست صورتتان بمالید و بعد از خشک شدن، صورت خود را با آب معمولی شست و شو دهید. لازم است در هفته دو تا سه بار استفاده از این ماسک را تکرار کنید.

اسکراب زعفران

در این مطلب با دستور تهیه انواع ماسکهای زعفرانی آشنا شدید که امیدواریم با استفاده از این ماسکهای طبیعی بتوانید پوست صورت خود را تقویت کنید و عیب های موجود در پوست صورتتان را از بین ببرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *