دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

معرفی ۲۵ تا از بهترین مکان های دیدنی اسپانیا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

اسپانیا از جمله بزرگترین کشورهای دنیا است این کشور که دارای پیشینه ای قدیمی و غنی است برای گردشگران دوست داشتنی است و مکان های دیدنی اسپانیا از همین جهت شناخته شده است.

اسپانیا به دلیل برخورداری از جاذبه های خاص خود از شمار کشورهای مهم در جذب گردشگر است که سالیانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. در این مطلب با مهم ترین مکان های دیدنی اسپانیا که برای بیشتر گردشگران شناخته شده است آشنا می شوی. این جاذبه ها دارای تنوع و گوناگونی بسیاری است و این کشور را به قطب گردشگری جهان تبدیل کرده است.                  کلیسای مهم اسپانیا

جاذبه های تاریخی و مکان های دیدنی اسپانیا:

دیدنی های اسپانیا شامل نماهایی از کلیساها با معماری بی نظیر و چشم اندازهای طبیعی برای گردشگران است همچنین جاذبه های تاریخی که در این کشور وجود دارد برای گردشگران جذاب است.

نمای کلی از اسپانیا

۱- مسجد بزرگ کوردوبا:

این مسجد که در واقع از کلیساهای دوران پیش از اسلام است دارای معماری قدیمی و در عین حال تماشایی است که که بر گرفته از معماری آفریقای جنوبی است.

جذابیت های تاریخی اسپاینا

۲- شهر علم و هنر والنسیا:

این موزه فرهنگی و هنری که دارای ارزش بالایی است توسط معماران مجرب ساخته شده است این مکان از جاهای دیدنی اسپانیا است و نمای آن که به شکل شیشه ای معماری شده است توجه هر گردشگری را به سمت خود می کشاند.

مناطق خاص اسپانسیا

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۳- ساگراد فامیلیا:

این بنا توسط آنتونی گائودی ساخته شده است و با وجود نیمه کار بنای آن همچنان مورد علاقه گردشگران است و دارای معماری جذاب و دلنشینی است.

کلیسای زیبای اسپاینا

۴- مثلث طلایی مادرید:

مثلث طلایی مادرید از دیگر بناهای ارزشمند در اسپانیا است که دارای ارزش فرهنگی است که در پایتخت این کشور واقع شده است و از اولین مکان های دیدنی مادرید اسپانیا محسوب می شود.

موزه هنری اسپانیا

۵- کلیسای جامع سویل و القصر:

از بزرگ ترین کلیساهای جهان این کلیسای بزرگ و بی نظیر در اسپانیا است که معماری آن بر اساس معماری کلیساهای گوتیک است این جاذبه به همراه کاخ الکازار به عنوان آثاری از میراث فرهنگی شناخته می شوند.

کلیسا در اسپانیا

۶- کاخ سلطنتی مادرید:

این کاخ که واقع در اروپای غربی است دارای سبک معماری باروک است دروازه عظیم این کاخ آن را جذاب تر کرده است و متعلق به خاندان سلطنتی است که مراسم های مهمی در آن برگزار می گردد و از جاذبه ها و مکانهای دیدنی کشور اسپانیا است.

جاذبه های توریستی و مکان های دیدنی اسپانیا

۷- کاخ الحمرا:

معماری این کاخ همانند معماری مناطق آفریقایی و عربی است این کاخ بی نظیر و تاریخی بر بالای تپه های گرانادا واقع شده است و دارای نمایی بسیار زیبا است.

چشم اندازی زیبا از اسپانیا

۸- موزه گوگنهایم:

این موزه نیز توسط هنرمندی با مهارت، فرانک گری ساخته شده است معماری این بنا مدرن است و در سال ۱۹۹۷ تاسیس شده است. طراحی ظاهری این موزه به شکل قایق است که در ساخت آن از  تیتانیوم و شیشه استفاده شده است.

مراکز دیدنی اسپانیا

۹- پارک رتیرو:

در گذشته این پارک به عنوان نوعی پارک سلطنتی مخصوص افرادی خاص بوده است اما در حال حاضر عموم افراد می توانند از این پارک دیدن کنند و به عنوان کی از مکان های دیدنی اسپانیا از این جاذبه بی نظیر با تمام عظمت اشرافی خود دیدن کنند.

دیدنی های ویژه اسپانیا

۱۰- کلیسای جامع سانتیاگو کامپوستلا:

از جاذبه های فرهنگی و مذهبی اسپانیا این کلیسای بی نظیر است که با وارد شدن به میدان این منطقه می توانید نمایی تماشایی از آن را مشاهده کنید.

شهرهای مختلف اسپاینا

۱۱- کانال سگوویا:

معماری رومی که در این کلیسا به کار رفته شده است بر شکوه و عظمت آن افزوده است این مکان نیز از جاذبه های خاصی است که در اسپانیا به چشم می خورد.

مکان های قدیمی اسپانیا

۱۲- سویا:

خیابان های سویا و رقصنده های در میان گردشگران بسیار شهرت دارند این شهر که دارای نمایی سنتی و قدیمی از جاذبه های دوست داشتنی زیادی بهره برده است.

مکان های دیدنی اسپانیا

۱۳- بیلبائو:

این شهر که در نزدیکی سواحل قرار گرفته است از سویی دارای جاذبه های طبیعی و از سمت دیگر دارای جاذبه های فرهنگی و تاریخی است. قدمت این شهر به دوران پست مدرنیسم باز می گردد.

مناطق معروف اسپانیا

۱۴- سن سباستین:

این منطقه برای تعطیلات تابستانی بی نظیر است زیرا با برخورداری از سواحل دارای چشم اندازهایی ویژه است و از مکان های گردشگری اسپانیا محسوب می شود.

جذابیت های اسپانیا

۱۵- گران کاناریا:

اگر همچنان تمایل دارید تا در کشور اسپانیا به سراغ جاذبه های طبیعی بروید این منطقه تفریحی را با امکانات به روز آن به شما پیشنهاد می کنیم. تپه های ماسه ای که در اطراف سواحل این منطقه قرار دارند به زیبایی آن افزوده اند.

مناطق زیبای اسپانیا

۱۶- کادیز:

کادیز یک محله قدیمی با صفایی خاص در کشور اسپانیا است که در مناطق غربی آن قرار دارد خرابه هایی که در این شهر قرار دارند از دوران سلطنت رومیان برجای مانده اند. در کنار این جاذبه های در این منطقه می توان از زیبایی سواحل آن نیز لذت برد.

 

جاهای دیدنی اسپاینا

۱۷- ابیدو:

ابیدو یکی از شهرهای سر سبز در اسپانیا اسپانیا است این منطقه یک منطقه کوهستانی است و دارای خط ساحلی است کلیساهایی که در این استان قرار دارند به لحاظ تاریخی دارای ارزش و اهمیت بالایی هستند. ابیدو از دیگر جاهای دیدنی اسپانیا به شمار می رود.

مناطق گردشگری ویژه در اسپانیا

۱۸- کاسرس:

از دیگر محله های قدیمی یا تاریخی در اسپانیا کاسرس است که بناهای باقی مانده از آن متعلق به دوران قرون وسطی می باشد. گذرگاه و حصار دور شهر همچنین قصرهای که در آن وجود دارد محلی برای بازدید گردشگران اسپانیایی است.

چشم اندازی از اسپانیا

۱۹- مینورکا:

این جزیره که از مناطق دور افتاده در اسپانیا است در شمار مجموعه جزایر ناشناخته و دست نیافته قرار می گیرد که به همین جهت دارای طبیعی دست نخورده و بکر است. این جزیره از جزایر مدیترانه ای محسوب می شود.

جاذبه های تاریخی اسپانیا

۲۰- لئون:

کلیسای جامع که در این شهر قرار دارد از جاذبه ها و مکان های دیدنی اسپانیا است که این شهر را معروف و شناخته شده کرده است.

موزه تاریخی اسپانیا

۲۱ – پارک گوئل:

این پارک که از جاهای گردشگری و زیبای اسپانیا محسوب می شود، جزو پارک های شگفت انگیز و مفرح برای کودکان محسوب می شود و یک بهشت هنری زیبا برای علاقمندان و دوستداران منابع طبیعی به شمار می رود، جالب است بدانید که این پارک در صنعت گردشگری اسپانیا نقش زیادی دارد.

مکانهای تماشایی اسپانیا

۲۲ – ایبیزا:

جزیره ایبیزا از درختان کاج پوشیده شده و مکان مناسبی برای آفتاب گرفتن است، وجود کلوب ها، رستوران ها و خط ساحلی این منطقه با آب های آبی آن علاوه بر اینکه آنجا را به یک مکان زیبا با جاذبه های توریستی تبدیل کرده است، می تواند محل برگزاری جشن ها، پایکوبی ها و مهمانی های شبانه باشد، همچنین می توانید از سواحل خصوصی جزیره ایبیزا به عنوان خلوتگاه بهره ببرید.

جاهای دیدنی اسپانیا

۲۳ – پاب کراول:

کلوب ها و بارهای پر زرق و برق اسپانیا جزو مکان های پر بازدید در اسپانیا هستند که تجربه خاطره انگیز و لذت بخشی را برای مسافران به وجود می آورند. نوشیدنی های کلوب های این منطقه از بهترین طعم ها در جهان برخوردارند و شما می توانید علاوه بر لذت بردن از گشت و گذار در این مکان ها و خوردن نوشیدنی از شنیدن موسیقی لذت ببرید.

مکان های گردشگری اسپانیا

۲۴ – کاستا براوا:

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری اسپانیا، منطقه ساحلی کاستا براوا می باشد که می توانید با حضور در آنجا از ساحل، مناظر زیبا و روستا های آرام آن لذت ببرید، ضمن اینکه آب و هوای مطبوع و عالی این منطقه عالی موجب شده تا در هر زمان از سال بتوانید به این منطقه مسافرت کنید و از سرگرمی ها و تفریحات متنوع و زیاد در کاستا براوا بهرمند گردید.

مکان های زیبای اسپانیا

۲۵ – جزایر قناری :

این جزایر از جمله بهترین مکان های توریستی و گردشگری اسپانیا می باشد، موزه ها و پارک های باستان شناسی دیدنی در جزایر قناری  وجود دارد، همچنین می توانید با سفر به این منطقه از تماشای سواحل و بناهای تاریخی و بازدید از کوه های آتشفشانی تجربه ای فراموش نشدنی داشته باشید.

تصاویر مکان های دیدنی اسپانیا

مکان های دیدنی و جاذبه های توریستی که در این مطلب مشاهده کردید از جاذبه های معروف و شناخته شده در این کشور است که دارای جذابیت های ویژه ای برای شگردشگران است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *