دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

انواع دمنوش‌های گیاهی و ترکیب آنها

  • یلدا محمدی
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۷
  • ۰

دمنوش (دم‌نوش) در واقع نوعی نوشیدنی شرقی است که از حل شدن اجزای مختلف گیاهان در آب بدست می‌آید. دمنوش‌های گیاهی همیشه به عنوان یک جزء جدانشدنی از فرهنگ ایرانی‌ها به حساب می‌آید

دمنوش (دم‌نوش) در واقع نوعی نوشیدنی شرقی است که از حل شدن اجزای مختلف گیاهان در آب بدست می‌آید. دمنوش‌های همیشه به عنوان یک جزء جدانشدنی از فرهنگ ایرانی‌ها به حساب می‌آید و چند دهه است که با پیشرفت صنعت حمل‌و‌نقل و همچنین گسترش علم طب‌سنتی شرقی، شاهد ورود گسترده دمنوش‌های گیاهی شرقی به کشورهای اروپایی و ایالت متحده آمریکا هستیم. شرکت سحرخیز به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین کمپانی‌های فعال در حوزه کاشت، فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی، یکی از بنیان‌گذاران اصلی بستر عرضه بین‌المللی دمنوش‌های گیاهی به صورت صنعتی است. در ادامه برخی از مهم‌ترین دمنوش‌های گیاهی را نام می‌بریم و خواص و ترکیب آن‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

دمنوش‌های گیاهی

دمنوش گیاهی گل‌گاوزبان و لیمو عمانی

یکی از محصولات پرطرفدار سحرخیز، دمنوش گیاهی گل‌گاوزبان است که با لیمو عمانی ترکیب شده است. هرچه از خواص گل‌گاوزبان بگوییم، کم گفته‌ایم! گیاهی برای کنترل استرس و آرامش‌بخش که قادر است آثار مشکلاتی مثل نفخ معده را در بزرگسالان و حتی نوزادان از بین ببرد. حال سحرخیز این گیاه سحرآمیز را با لیمو عمانی ترکیب کرده است. لیمو عمانی به کسب تمدد اعصاب و کنترل فشار خون کمک زیادی می‌کند و ترکیب آن با گیاه گل‌گاوزبان طعمی حیرت‌انگیز و دل‌نشین بوجود آورده است.

دمنوش گیاهی بابونه

بابونه یکی از گیاهان مهم در صنعت داروسازی به حساب می‌آید. عصاره بابونه فواید زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به تنظیم سیستم گوارش، درمان اختلالات پوستی، تسکین دردهای عضلانی، پیشگیری از تشنج‌های عصبی و درمان اختلالات یائسگی اشاره کرد. همچنین بابونه برای کسانی که در فصول پاییز و بهار دچار آلرژی می‌شوند، بسیار مناسب است و به آن‌ها کمک می‌کند تا آثار آلرژی را در سیستم تنفسی خود از بین ببرند. سحرخیز با در نظر گرفتن تمام خواص گل بابونه، اقدام به بسته‌بندی و عرضه دمنوش بابونه کرده است.

دمنوش گیاهی حاوی بهارنارنج

اگر عمر طولانی و روحیه‌ای شاد و سرزنده می‌خواهید، گیاه بهارنارنج را فراموش نکنید! سحرخیز با در نظر گرفتن خواص گیاهان بهارنارنج، به‌لیمو، گل‌گاوزبان، اسطوخودوس و البته چای‌سبز، ترکیب منحصر‌به‌فردی را در قالب یک دمنوش گیاهی بوجود آورده است که به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید از خواص تمام این گیاهان منحصر به فرد در یک لیوان دمنوش خوش‌طعم بهره‌مند شوید. این دمنوش بی‌نظیر به عنوان یک نوشیدنی آرامش‌بخش مورد استفاده قرار می‌گیرد و پیشنهاد می‌کنیم که حتما طعم این دمنوش را بچشید.

دمنوش گیاهی زعفران

با در نظر گرفتن مشغله‌های فکری بوجود آمده در زندگی مدرن شهری، استفاده خواص گیاه زعفران یک امر ضروری به نظر می‌رسد. سحرخیز این امکان را فراهم ساخته است که بتوانید خود شما در خانه یک دمنوش گیاهی حاوی زعفران درست کنید. با استفاده از دمنوش گیاهی زعفران ضمن اینکه می‌توانید از خواص آنتی‌اکسیدان گیاه زعفران بهره‌مند شوید، شادابی و طراوت را هم به زندگی خود ببخشید.

دمنوش‌های گیاهی

دمنوش گیاهی جینسینگ

یک پیشنهاد خوب برای همه بویژه کسانی‌که ورزش می‌کنند، دمنوش گیاهی جینسینگ بنوشید. افزایش قوای جسمانی، بالا بردن سطح ایمنی بدن، محافظ سلامت قلب و بالا بردن تمرکز فقط بخش کوچکی از خواص جینسینگ بشمار می‌روند. سحرخیز با ترکیب گیاه سحرآمیز جینسینگ و زنجبیل و همچنین افزودن گیاهان دیگر به این ترکیب فوق‌العاده، یک دمنوش گیاهی منحصر‌به‌فرد بوجود آورده است که شما با استفاده از آن می‌توانید از خواص جینسینگ و زنجبیل باهم استفاده کنید. این دمنوش به عنوان یک نوشیدنی کارآمد و انرژی‌زا، می‌تواند به عنوان یک ماده غذایی مناسب قبل از فعالیت‌های بدنی سنگین استفاده شود.

شرکت سحرخیز با اتکا به نیروی انسانی متخصص خود در حوزه تحقیق و توسعه توانسته است سبد محصولات سحرخیز را روز‌به‌روز گسترده‌تر نمایید و همچنین با حضور در آزمون‌های انستیتو بین‌المللی طعم و کیفیت ITQI بلژیک در سال ۲۰۱۸ موفق به دریافت عالی‌ترین نشان‌ها برای هشت محصول خود گردد. در این بین می‌توان به دمنوش و چای زعفرانی سحرخیز اشاره نمود که مورد استقبال بی‌نظیر در این آزمایش گردید. لازم به‌ذکر است که در این موسسه تست‌های کیفیت و طعم توسط ۲۰۰ نفر از آشپزان و کارشناسان خبره ارزیابی حسی و با چشمانی بسته انجام گرفته و امتیازدهی می‌شود. سحرخیز همواره بر آن بوده است که با ارائه‌ی محصولاتی با کیفیت و شایسته خانواده‌های ایرانی، هنر خوب زیستن و مصرف سالم‌ترین محصولات را نهادینه کند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *