دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

امکانات جدید سامسونگ:تنظیم نور نمایشگر بدون حسگر

  • مرضیه نوروزیان
  • ۳ آذر ۱۳۹۷
  • ۰

ممکن است توانایی تنظیم نور توسط اسمارت فون ها تاکنون مورد توجه شما قرار نگرفته باشد. این تنظیم به طور خودکار با توجه به نور محیط انجام می شود. 

همه اسمارت فون دارای این توانایی نمی باشند و در واقع سخت افزار مورد نیاز برای آن را دارا نیستند. در روش ابداعی سامسونگ گوشی های ارزان نیز می توانند از این قابلیت بهره مند شوند. 

در این ابتکار نور محیط با دوربین سلفی شناخته می شود. در وضعیت نرمال تلفن های هوشمند از حسگر خاصی برای تنظیم نور و تشخیص نور محیط بهره مند می شوند که این حسگر در بالای نمایشگر و هم ردیف با سنسور نزدیکی و دوربین سلفی تعبیه شده است.

تنظیم نور نمایشگر بدون حسگر توسط سامسونگ

سامسونگ قصد دارد گلکسی جی ۸ را بدون این حسگر عرضه کند و در این تولید سنجش میزان نور ورودی با دوربین سلفی انجام شود. یعنی دوربین سلفی پس از گشوده شدن قفل صفحه، از محیط عکس ثبت می کند و بر مبنای آن عکس، نور محیط سنجیده می شود. این عکس ذخیره نمی گردد و بلافاصله حذف می شود.

برای تنظیم بهینه روشنایی صفحه، کاربر ابتدا روشنایی مورد نظر خود را برای محیط های مختلف و سطوح مختلف نور به شکل دستی وارد می کند. در دفعات بعد گوشی با استناد به این تنظیمات، روشنایی مناسب را ارائه می دهد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *