دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تست مدلینگ برای انتخاب مدل های برتر ایران آغاز شد!

  • یلدا محمدی
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۷
  • ۰

بزرگترین هفته مد تهران در حال برگزاری بود، جوانان خوش تیپ و خوش چهره ای که یکی پس از دیگری روی استیج می آمدند. باورمان نمیشد مدل ها از زیر زمین به روی زمین آمده باشند!

همه چیز فوق العاده بود، نور پردازی، دکور، سالن، لباس ها، مدل ها ، موزیک و… فلاش دوربین ها شور و هیجان خاصی به صحنه داده بود و مدل هایی که روی استیج قدم میزدند حاضرین را محو خود کرده بودند.

جالب تر این بود که با کمی تحقیق و پرس و جو متوجه شدیم این ایونت با مجوز رسمی در حال برگزاری است. خیلی برایمان جالب بود که چگونه و توسط چه کسی این اتفاق ممکن شده و بالاخره فعالیت مدل ها قانونی شده ، منتظر ماندیم تا ایونت به پایان برسد، تصمیم گرفتیم مدیر برگزاری ایونت را پیدا کنیم و با او مصاحبه ای داشته باشیم.

با تعدادی از مدل ها صحبت کردیم ، مسئول برگزاری ایونت مدل بین المللی جناب آقای ارسلان حسن زاده بودند ، سعی کردیم قبل از ملاقات رزومه کاملی از ایشان جمع آوری کنیم ، همه مدل ها او را استاد خطاب میکردند و با انرژی خاصی از او صحبت میکردند. با یکی از مدل های معروف حاضر در ایونت مصاحبه را آغاز کردیم :

این روز‌ها تعداد مدل‌های غیر واقعی در ایران زیاد شده و بسیاری از جوانان خود را مدل می‌دانند! اما معیار‌های یک مدل واقعی بودن چیست؟

بله متاسفانه بسیاری از افراد به علت معروفیت در اینستاگرام به عنوان مدل شناخته میشوند که این تعریف کاملا غلط و غیر علمی است چون اکثر این افراد اصلا استانداردهای جهانی یک مدل واقعی رو ندارن و در اصل مدل غیر واقعی هستن ، راحت تر بگویم اصلا مدل نیستند! مدل واقعی کسی است که دوره های تخصصی آموزش مدلینگ را گذرانده باشد و در رزومه حرفه ای خود همکاری با برندهای بزرگی را داشته باشد ، علم مدلینگ را بداند و خصوصیات رفتاری و شخصیتی یک مدل را داشته باشد.

 چگونه مدل شویم

به نظر شما مدل‌های واقعی ایران چند نفرند؟ و چه کسانی هستند؟

متاسفانه تعداد مدل‌های واقعی در ایران انگشت شمار است! شاید کمتر از تعداد انگشتان یک دست! بله درست متوجه شدید تعداد مدل‌های واقعی در ایران حدود ۴ نفر است! مدل‌های خانم به دلیل فعالیت‌های غیر حرفه‌ای از جمله مدل آتلیه شدن و مدل عروس و میکاپ شدن و نداشتن رزومه حرفه‌ای جزو این ۴ نفر قرار ندارند. هر ۴ مدل واقعی در ایران مرد هستند که تنها یک نفر از آن‌ها به ایران بازگشته و در حال حاضر به صورت کاملا” حرفه‌ای در حال انجام فعالیت‌های تخصصی در زمینه مدلینگ در ایران است و به عنوان کارشناس مد در حال همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشند.

ایشان استاد من در زمینه یادگیری اصولی علم مدلینگ بودند و تمام دوره‌های تخصصی رو زیر نظر مستقیم ایشان گذراندم. امیدوارم روزی بتونم زحماتشون رو جبران کنم.

مدلینگ در ایران

رزومه حرفه ای ایشان را بفرمایید:

  1. مدل برند Vince camuto در ترکیه
  2. مدل برند pull and bear در اسپانیا و آلمان
  3. مدل برند molton brown مالزی
  4. طراح ، استایلیست ، عکاس و کارگردان هنری
  5. ۱۲  سال سابقه ی فعالیت مؤثر در دنیای مد و فشن
  6. بیلبورد شدن در مراکز بزرگ ترکیه در سال ۲۰۱۲
  7. مربی تخصصی پوزینگ حرفه ای و ژست گیری در عکس ویژه آقایان در ایران
  8. اولین مدل بین المللی ایران که با آژانس های مدلینگ در دبی ، ترکیه ، مالزی ، آلمان ، کانادا ، اتریش ، سوئد ، هلند ، برزیل و… همکاری میکند.
  9. سابقه ی همکاری با برندهای برتر جهان به عنوان مدل و استایلیست بصورت قرارداد فصلی
  10. مدل برند Finess shampoo در امارات
  11. مدل تایید شده توسط وزارت ارشاد که حق چاپ چهره در بیلبوردهای سطح شهر دارد.
  12. اولین مدل ایرانی که عکس او در مجله فشن آلفا در امارات به چاپ رسید.
  13. مدل معروف ترین ژورنال تخصصی مو در کانادا (اولین ژورنال مو تخصصی آقایان با مدل های تماماً بین المللی)
  14. مدل عینک Lux eye wear در استانبول و بیلبورد شدن پوستر در نمایشگاه های ترکیه
  15. همکاری با عکاسان برتر جهان
  16. همکاری با مراکز مد برتر جهان به عنوان مدل بین المللی در ترکیه ، امارات (دبی) ، مالزی ، آلمان و…
  17. گذراندن دوره های آزاد تخصصی مدلینگ در ترکیه و امارات
  18. سابقه ی همکاری با برندهای لباس به عنوان کارگردان و طراح ژورنال عکس در ایران
  19. مشاور تخصصی تغدیه و ورزش فیتنس مدلینگ به علاقه مندان این حرفه
  20. مدیریت آژانس مدلینگ فرشتگان در ایران

ایونت به پایان رسید و موفق شدیم مدل بین المللی جناب آقای ارسلان حسن زاده را از نزدیک ببینیم، سوالاتمان را یک به یک مطرح کردیم :

جناب حسن زاده افراد علاقه مند به حرفه مدلینگ برای مدل شدن باید به کجا مراجعه کنند ؟

در تمام دنیا افرادی که به حرفه مدلینگ علاقه دارند جهت ثبت نام مدلینگ به آژانس های مدلینگ مراجعه میکنند ، در ایران هم افرادی که به فعالیت در زمینه مدلینگ علاقه مند هستند باید به آژانس های مدلینگ مراجعه کنند ، پیشنهاد من آژانس مدلینگ فرشتگان هست .

مدل ایرانی خوش تیپ

آیا برای مدل شدن حتما باید چهره و اندام فوق العاده ای داشت ؟

خیر! این تفکر کاملا غلط است! در دنیای حرفه ای مدلینگ هر کس بر اساس استعدادهای خاص خود پا به این عرصه میگذارد، شرایط مدلینگ روز به روز در حال تغییر است ، امروزه در کشورهای بزرگ صنعت مد به سمت استفاده از مدل های سیاه پوست رفته اند درحالی که زمانی اصلا از سیاه پوستان در این صنعت استفاده نمیشد. بسیاری از مدل ها فقط مدل چهره هستند و بسیاری فقط مدل اندام و… .

بازار کار مدل‌ها و تعداد پروژه‌ها در ایران چگونه است؟

خوشبختانه تعداد پروژه ها در ایران روز به روز در حال افزایش است، اما به طور کلی تعداد پروژه‌ها و میزان درآمد مدل‌ها در ایران نسبت به دیگر کشور‌ها از جایگاه پایین تری برخوردار است. بهتر است با نگاه درست و انتظارات صحیح وارد این حرفه شد، بیشتر علاقه‌مندان به حرفه مادلینگ با دید عشق و علاقه وارد این صنعت می‌شوند نه صرفا” جهت کسب درآمد.

چرا وارد حرفه مدلینگ شدید ؟

به نظر من هر شخص فقط یک بار به دنیا میاد و فقط یک بار فرصت زندگی کردن پیدا میکنه ، تصمیم گرفتم زندگیم رو صرف کاری کنم که بهش علاقه دارم ، اینجوری از لحظه لحظه ی زندگیم لذت میبرم. همونقدر که مدل شدن سخته همونقدر هم لذت بخشه!

چگونه یک مدل میتواند مانند شما موفق شود؟

 با علاقه ، تلاش ، آموزش و استعداد!

آیا درآمد مدل ها واقعا بالاست ؟

درآمد مدل ها در ایران روز به روز در حال افزایش است، درآمد شغل مدلینگ داخل و خارج از ایران بستگی به شرایط مدل و میزان حرفه ای بودن مدل دارد. دنیای حرفه ای مدلینگ ایران در مقایسه با کشورهای غربی کاملا متفاوت است و تا رسیدن به استاندارد های دنیا و هم سطح کردن این استانداردها با کشور اسلامی مسیر زیادی را باید طی کنیم. هر مدل بر اساس شرایط ظاهری و فیزیکی خود و سبکی که ابداع میکند به درجه های مختلفی رتبه بندی میشود و بر اساس رتبه و سطح خود میزان درآمدش هم تغییر میکند، در آمد یک مدل در ایران از روزی ١٠٠ هزار تومان شروع میشود تا روزی ٣ میلیون تومان ، اما در آمد یک مدل خارج از ایران چندین برابر داخل است.

تست مدلینگ در ایران

من برای برند‌های بسیار زیادی در ایران عکس هام رو ایمیل کردم، اما از هیچکدام پاسخی دریافت نکردم، علت چیست؟ آیا من شرایط مدل شدن رو نداشتم؟

پاسخ این سوال بسیار طولانی و تخصصی است، برای مدل شدن تنها نباید ظاهری جذاب داشته باشید بلکه باید هنر و توانایی مدل شدن و مدل بودن را نیز داشته باشید. جهت ارتباط مستقیم با برند‌ها و کمپانی‌ها باید یک سری اصول و قوانین رو رعایت کنید.
روش‌های صحیح ارتباط با برند‌ها و کمپانی‌ها به طور دقیق و کامل در کلاس‌های آموزش مدلینگ به هنرجو‌ها آموزش داده می‌شوند.

در کلاس های آموزش مدلینگ چه چیزهایی به مدل ها آموزش داده میشود؟

از صفر تا صد علم مدلینگ به هنرجوها آموزش داده میشود. سطح کلاس ها کاملا بین المللی است و آموزش در سطح بسیار بالایی ارائه میشود. از جمله مباحث آموزشی :

  • روش های زاویه دار کردن صورت و استخوانی کردن صورت
  • ارائه برنامه غذایی و تمرینی فیتنس مدلینگ جهت تراشیدن اندام
  • تئوری و عملی علم ژست گیری و اصول پوزینگ
  • تئوری و عملی علم کت واک و اصول راه رفتن در نمایش زنده
  • علم روز صنعت مد در دنیا
  • مبانی علم مدلینگ
  • و…

موسسه مدلینک معتبر

علاقه مندان به حرفه مدلینگ چگونه میتوانند با شما مشاوره حضوری داشته باشند ؟

علاقه مندان به حرفه مدلینگ میتوانند جهت تعیین وقت مراجعه حضوری نام ، نام خانوادگی و سن خود را به شماره ۰۹۳۷۹۸۷۱۰۳۸ تلگرام یا واتس اپ نمایند ، خواهشمندیم فقط از طریق تلگرام یا واتس اپ اقدام نمایید و از گرفتن تماس مستقیم خودداری نمایید.

جهت آشنایی بیشتر با آژانس مدلینگ فرشتگان میتوانید به وبسایت رسمی این مجموعه به آدرس www.AngelsModel.com  و یا به صفحه اینستاگرام این مجموعه به آدرس www.instagram.com/angels_modeling_agency مراجعه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *