دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی مکان های دیدنی شهرکرد و جاهای تفریحی آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۹ دی ۱۴۰۰
  • ۰

شهرکرد از زیباترین شهرهای چهارمحال بختیاری است این شهر با جاذبه های توریستی بی نظیری که دارد مقصدی برای گردشگران این منطقه است که قصد دارند از مکان های دیدنی شهرکرد دیدن کنند.

شهرکرد دارای مناظر و چشم اندازهای طبیعی بسیاری است و به عنوان یکی از قطب های گردشگری در ایران محسوب می شود. علاوه بر برخورداری این شهر از جاذبه ها و چشم اندازهای طبیعی بسیار جاذبه های تاریخی نیز وجود دارند که جزو مکان های دیدنی شهرکرد به شمار می روند و پیشینه این بناها به دوران ساسانیان و همچنین اشکانیان باز می گردد.           رودخانه شهرکرد

زیباترین مکان های دیدنی شهرکرد:

شهر کرد به دلیل تلفیقی از جاذبه های تاریخی و طبیعی محلی برای جذب گردشگران است و به دلیل برخورداری از جاذبه های معروف و شناخته شده مورد توجه است.

مناطق گردشگری شهرکرد

قلعه دزک:

این قلعه در دوران قاجار بنا شده است و به لحاظ تاریخی و فرهنگی دارای اهمیت است این بنا به دلیل معماری بی نظیری که دارد مورد توجه گردشگران منطقه است.

شهرکرد مناطق دیدنی آن

شیر سنگی:

از دیگر جاهای دیدنی شهرکرد با جنبه تاریخی ارزشمند آن می توان به بنای شیر سنگی اشاره کرد این سنگ ها نماد مهمی برای اقوام لر بختیاری است که این سنگ ها را بر روی مزار مردگان خود می گذارند. و به عنوان نوعی تندیس و لوح ارزشمند محسوب می شود.

مکان های دیدنی شهرکرد

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

آبشار زردلیمه:

اما از جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای مشهور در شهرکرد آبشار بوینه اشاره کرد که نام دیگر آن زردلیمه است. این آبشار از فراز کوه های زاگرس سرازیر می شود که به لحاظ تاریخی نیز منطقه آن دارای اعتبار بالایی است.

مناطق زیبای شهرکرد

تالاب چغاخور:

دیدنی های طبیعی که در شهرکرد قرار دارند دارای مناظری بسیار خاص و تماشایی است این تالاب در تابستان دارای مناظری چشمگیری است و گردشگران را به سوی خود می کشاند.

شهرکرد و دیدنی های آن

تالاب گندمان:

این تالاب نیز یکی دیگر از مکان های دیدنی شهرکرد با جاذبه های طبیعی است که در اطراف و نزدیکی تالاب چغاخور واقع شده است که آب خوروجی آن به گندمان می ریزد.

مناطق طبیعی شهرکرد

سنگ نوشته مشروطیت:

این غار از قدیمی ترین جاذبه هایی است که در شهرکرد وجود دارد و آثاری از سنگ نوشته های مشروطیت در آن کشف شده است.

مناطق تاریخی شهر کرد

قلعه جونقان:

این قلعه در ۴۵ کیلومتری از شهرکرد واقع شده است و علی خان سردار اسعد بختیاری در این سکونتگاه زندگی می کرده است.

جاذبه های مهم شهرکرد

قلعه سورک:

این قلعه نیز در ۴۰ کیلومتری است شهرکرد قرار دارد که در زمان حکومت قاجار بنا شده است این بنا را نصیر خان ساخته است.

مناطق پر جاذبه شهرکرد

موزه باستان شناسی:

این موزه متعلق به دوران پهلوی است و یک حمام قدیمی است که بنای آن همچنان بر جای مانده است.

جاذبه های بی نظیر شهرکرد

پل زمان خان:

این پل که در نزدیکی زاینده رود است این پل که در فاصله ۲۰ کیلومتری از شهرکرد می باشد. منطقه اطراف این رود که روستای عشایری است دارای جاذبه های متنوع دیگری است.

جذابیت های بی نظیر شهرکرد

مسجد جامع شهرکرد :

این مسجد تاریخی از جمله دیدنی های چهارمحال بختیاری واقع در شهر کرد می باشد که در قرن ۱۳ هجری قمری توسط فرمان حاج محمدرضا خان در مساحت حدود ۲۵۰۰ متر مربع احداث شد.

جاذبه های دیدنی شهرکرد

مسجد در سه ورودی شمال، شرق و غرب این بنا ساخته شده و از زیبایی های آن می توان به تزئینات و کاشی کاری های هفت رنگ و دیدنی مسجد اشاره کرد که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می نماید.

خانه ستوده چالشتری :

این بنا که در دوران صفویه و قاجار ساخته شده است، در ۸ کیلومتری شمال شرق شهرکرد واقع شده و قسمت حاکم نشین آن که چالشتر نام دارد، تنها بقایای این قلعه تاریخی می باشد.

خانه ستوده چاشتری از معماری فوق العاده زیبایی برخوردار می باشد و نیز دارای سه موزه سنگی، موزه مردم شناسی و موزه کار و زندگی می باشد.

مکانهای دیدنی شهرکرد

حمام خان :

این حمام نیز در سال ۱۲۷۰ هجری قمری بنا گردیده است و در جنوب غربی مسجد جامع شهرکرد واقع می باشد. فرمان ساخت حمام خان نیز توسط جاج محمدرضا خان بوده و این بنا از معماری دیدنی و استحکام بالایی برخوردار است.

مکان های گردشگری شهرکرد

مسجد اتابکان :

این بنای تاریخی از آثار به جا مانده در دوران حکومت اتابکان در خیابان ولیعصر شهرکرد می باشد. درب جنوبی که در این مسجد قرار دارد، بسیار قدیمی بوده و متعلق به ۸۰۰ سال پیش می باشد.

در گذر زمان، مسجد اتابکان دستخوش تغییرات زیادی شده و بار ها مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفته است، در چند سال اخیر نیز بخش های مختلف این مسجد مورد مرمت و تعمیراتی واقع گردید.

مناطق دیدنی شهرکرد

امام‌زادگان حلیمه و حکیمه خاتون :

از دیگر مکان های دیدنی و مذهبی شهر کرد می توان به امازاده های حلیمه و حکمیه خاتون اشاره کرد  که در خیابان ولیعصر جنوبی شهرکرد قرار گرفته است.

بنای این امازاده در دوران قاجار ساخته شده است؛ حلیمه و حکیمه خاتون دختران ابراهیم مجاب از فرزندان حضرت موسی بن جعفر (ع) می باشند.

تصاویر مکان های دیدنی شهرکرد

در پایان امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد، در صورت تمایل برای آشنایی با دیدنی های سامان و آبشار لندی واقع در چهارمحال بختیاری می توانید در اینجا کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *