دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

با جذاب ترین درب خودروها با طراحی خیره کننده آشنا شوید

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۷
  • ۰

برای بستن درب خودرو از طرح های مختلفی استفاده می شود. این موضوع در خودروهای گران قیمت بسیار حائز اهمیت است و بیشتر این طرح ها در آن ها به کار گرفته می شود.

مک لارن F1 با درب پروانه ای طراحی شده و این الگو از درب خودروی ژاپنی تویوتا Sera الهام گرفته شده است. مسلماً طراحی ظاهر و درب خودرو در شیکی و لوکسی آن تاثیر به سزایی دارد. از این رو در مورد خودروهای گران قیمت بحث طراحی درب ها اهمیت بیشتری می یابد.

درب های پرنده دریایی

ابتدا بر روی مرسدس بنز ۳۰۰SL به کار بسته شد و بعد از آن به شهرت رسید و در فیلم های سینمایی بسیاری استفاده شد. مرسدس AMG SLS و پاگانی هویرا از خودروهایی هستند که از این نوع درب استفاده کرده اند. این نمونه درب ها در تسلا مدل X نیز به کار گرفته شده است. این درب برای خودروهایی با فضای کوچک بسیار مناسب است.

جذاب ترین درب خودروها

درب های پروانه ای

بی ام و i8، مک لارن ۷۲۰S، لافراری و … از درب پروانه ای استفاده کرده اند. فولکس واگن XL1، یک خودروی کامپکت پلاگین-هیبرید دونفره می باشد که با توانایی های بالا تولید می گردد. این خودرو علاوه بر موتور دیزل، دارای یک موتور ۵.۵ کیلووات ساعتی نیز می باشد.

جذاب ترین درب خودروها

درب های قیچی مانند

درب های قیچی مانند به دلیل استفاده زیاد لامبورگینی از این محصول با نام درب لامبورگینی شناخته شده اند. خودروهای کمی با این درب معرفی شده اند اما همان تعداد کم نیز جزء خودروهای پرقدرت و خاص می باشند. تاتا پیکسل هندی نیز با این درب تولید شده است. برای این خودرو یک موتور ۳ سیلندر توربو دیزل با قدرت ۶۶ اسب بخار تعبیه شده است.

  •  آرون گروپس

جذاب ترین درب خودروها

درب های خودکشی

رولز رویس نام این درب ها را درب های کالسکه نامیده است. این درب ها به شکل معمولی باز می شوند اما به جای لولا شدن درب به قسمت جلویی به قسمت عقب لولا می گردند. درب خودرو در حین حرکت باز می گردد و مانند یک بادبادک به پرواز در می آید و ممکن است باعث پرت شدن سرنشینان گردد. بی ام i3 با این درب تولید شده است. این خودرو یک خودروی کامپکت برقی درون شهری با فیبر کربن است. این درب ها در حین باز شدن فضای بیشتری به سرنشینان می دهند.
جذاب ترین درب خودروها

درب های لغزنده کشویی

بیشتر در مینی بوس ها و مینی ون ها به کار می رود. برای دسترسی راحت مسافران و جلوگیری از خطرات احتمالی تعبیه شده اند. البته در خودروی جذابی چون بی ام و Z1 اسپرت در دهه ۹۰ میلادی نیز به کار رفته است.
جذاب ترین درب خودروها
این خودرو دارای درب های بدون لولای لغزنده بوده و این درب ها می توانستند ناپدید شوند و باز و بسته شوند. این موضوع خودروی بی ام Z1 را بسیار جذاب کرده است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *