دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

عکس حرم امام رضا (ع) و بارگاه مطهرش از زوایای مختلف

  • یلدا محمدی
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

مجموعه ایی متنوع و زیبا از انواع عکس حرم امام رضا (ع) که از زوایای مختلف تهیه شده است را درا ین مقاله گرد آوری نموده ایم که مطمئنا مشاهده این تصاویر زیبا برای همه ما جذابیت دارد و به دیدن آنها علاقه مند هستیم.

مشاهده عکس حرم امام رضا (ع) کمک می کند زمانی که از نعمت زیارت بی بهره ایم، با مشاهده تصاویر بخش های مختلف حرم حضرت رضا (ع)، تا حدی به آرامش دست یابیم و بدین صورت از آن فضای معنوی بی نظیر استفاده کنیم. بر همین اساس در این مقاله مجموعه ایی از عکس های زیبا و جذاب حرم حضرت رضا (ع) را گردآوری نموده ایم که امیدواریم مورد رضایت و پسند شما دوستان واقع گردد و از مشاهده این تصاویر مذهبی و زیبا لذت ببرید. تا پایان همراه ما باشید.

مجموعه عکس حرم امام رضا (ع) در زاویه های مختلف با کیفیت عالی :

همانطور که می دانید حرم حضرت رضا (ع) در برگیرنده پیکر پاک هشتمین امام شیعیان است که در مشهد مقدس قرار دارد و برای همه ما مکانی معنوی و مقدس است. حرم مطهر از قدیمی ترین بخش های اماکن متبرکه است که البته با گذشت سالیان زیاد تغییرات اساسی در آن ایجاد شده است و قسمت ها و بخش های مختلفی در آن بنا و همچنین تزیینات داخلی حرم طی گذشت یالها بازسازی و مرمت شده اند اما باید بدانید که پایه های اصلی بنا، همان پایه های اولیه هستند. در این مطلب انواع مختلف عکس حرم حضرت رضا (ع) را در سالهای اخیر ملاحظه می فرمایید که از قسمت های مختلف حرم امام رضا (ع) تهیه گردیده است.

حرم امام رضا (ع)

عکس داخل حرم حضرت رضا (ع ):

بخش داخلی حرم حضرت رضا (ع) شامل رواق ها است که در مجموع بیست و هفت رواق قدیمی و جدید در قسمت های مختلف حرم وجود دارد که به گونه ایی با هم در ارتباط هستند و به هم متصل اند. فضای داخلی حرم حضرت رضا (ع) مکانی آرامشبخش و معنوی است که در این بخش چند تصویر زیبا از این مکان مقدس را ملاحظه می فرمایید.

رواق حرم امام رضاعکس رواق مطهر حرم حضرت رضا (ع)

حرم امام رضاعکس داخل حرم حضرت رضا (ع)

عکی داخل حرم امام رضاعکس داخلی رواق حرم رضوی

  •  آرون گروپس

عکس حرم رضویعکس رواق مطهر حرم امام هشتم (ع)

عکس ضریح حرم حضرت رضا (ع) از زوایای مختلف :

ضریح حرم مطهر رضوی از جنس طلا و نقره می باشد و همه شیعیان آرزوی زیارت آن را دارند. این مکان مقدس همه روزه میزبان زائرانی است که از سراسر دنیا برای زیارت حضرت مهربانی ها به این مکان آمده اند. البته باید بدانید که اولین ضریح برای قبر مطهر امام رضا (ع) در دوره صفویه بنا شده است. تصاویری که در ادامه ملاحظه می فرمایید مربوط به آخرین ضریح پاک و منور حرم امام رضا می باشد.

حرم متبرک رضویضریح متبرک حرم امام رضا (ع)

ضریح حرم امام رضاعکس ضریح حرم رضوی

ضریح امام رضا (ع)ضریح متبرک حرم امام رضا (ع)

عکس جدید حرم امام رضاعکس ضریح متبرک حرم حضرت رضا (ع)

ضریح مطهر حرم امام رضا (ع)ضریح طلای حرم امام رضا (ع)

عکس کبوتر های حرم حضرت رضا (ع) :

در این بخش از شما دعوت می کنم از چند تصویر زیبا و دلنشین از کبوتران حرم رضوی دیدن فرمایید. این کبوتران بر فراز آسمان حرم مطهر پرواز می کنند و هر روزه گنبد طلایی امام رضا (ع) را زیارت می کنند. این کبوتران موجوداتی پاک و دوست داشتنی هستند که همه ما بارها آرزو کرده ایم به جای آنها در آسمان پاک حرم مطهر پرواز کنیم.

تصاویر جدید حرم مطهر رضویعکس کبوتر حرم حضرت رضا (ع)

عکس کبوتر حرم امام رضاعکس کبوتران حرم حضرت رضا (ع)

عکس کبوتر حرمعکس کبوتر مرقد مطهر رضوی

تصاویر حرم مطهرعکس کبوتر حرم

عکس پنجره فولاد حرم حضرت رضا (ع) :

محبوب ترین پنجره دنیا، پنجره فولادی حرم مطهر است که در گوشه ای از صحن انقلاب واقع شده است و برای همه کسانی که به حرم مطهر مشرف شده اند بیانگر حال و هوای ویژه ایی است. در ادامه چند تصویر زیبا و دلنشین از پنجره فولادی حرم مطهر را ملاحظه می فرمایید که یادآور لحظاتی معنوی و خاص برای همه ماست.

پنجره فولادعکس پنجره فولادی حرم حضرت رضا (ع)

عکس پنجره فولاد حرم رضویپنجره فولاد حرم امام رضا

عکس گنبد طلای حرم حضرت رضا (ع) :

گنبد طلا بر فراز بنای اصلی حرم واقع شده است و به گونه ایی می توان گفت در مرکز اماکن متبرکه حرم قرار گرفته است. ارتفاع این گنبد بیش از بیست متر است و می توان گفت نمایان ترین نماد و شاخص برای شهر مشهد است. در ادامه چند عکس زیبا از گنبد طلای حرم امام رضا را ملاحظه می فرمایید.

عکس گنبد طلا حرمعکس حرم حضرت رضا (ع)

گنبد طلای حرم امام رضاعکس گنبد طلای امام رضا (ع)

گنبد امام رضاعکس حرم حضرت رضا (ع) در شب

عکس های حرم امام رضاعکس حرم حضرت رضا (ع) در شب میلاد

عکس گنبد رضویعکس صحن انقلاب حرم مطهر رضوی

عکس حرم امام رضا صحن حرم مطهری رضوی در شب

حرم امام ضا (ع) در روزعکس گنبد طلای حرم حضرت رضا (ع)

تصاویر زیبا و جدید حرم امام رضاعکس صحن مقدس حرم حضرت رضا (ع)

عکس بارگاه ملکوتی امام رضاعکس اماکن متبرکه رضوی

حرم مطهر امام رضا

عکس های متنوع و زیبای حرم حضرت رضا علیه السلام

حرم مطهر رضوی دارای صحن ها و رواق های زیادی می باشد که ممکن است هر بار که به زیارت و پابوس این امام رئوف رفته اید از یک یا چندین صحن و رواق گذشته اید تا خود را به ضریح ملکوتی حضرت رضا علیه السلام برسانید. در حال حاضر بارگاه حضرت رضا (ع) دارای ۹ صحن(انقلاب اسلامی، قدس، جامع رضوی، جمهوری اسلامی، کوثر، غدیر، آزادی و هدایت) و ۲۷ رواق(شیخ حر عاملی، شیخ طوسی، امام خمینی، دار الکرامه، دار الولایه، دار الهدایه، دار الحجه، دار الرحمه، دار الحکمه، دار الاجابه، دار الشرف، دار الضیافه، دار السعاده، دار الذکر، دار السلام، دار الزهد، دار العباده، دار الاخلاص، دار الفیض، دار الشکر، دار السیاده، دار الحفاظ، دار العزه، شیخ بهایی، گنبدالله وردیخان و رواق توحیدخان) می باشد که شاید توفیق دیدن تمامی این صحن و رواق ها را تاکنون بدست نیاورده باشید از این رو با مشاهده عکسهای متعدد از حرم امام هشتم شیعیان (ع) می توانید بیشتر با حرم شمس الشموس حضرت رضا (ع) آشنا شوید.

در ادامه مجموعه عکس های زیبای از صحن ها و رواق ها و گنید و گلدسته حضرت رضا علیه السلام را به اشتراک گذاشته ایم که امیدواریم از تماشایی این تصاویر فوق العاده زیبا نیز لذت ببرید و به واسطه این عکس ها دل و دیده خود را رهسپار آستان ملکوتی و مطهر حضرت رضا (ع) نمایید.

عکس جذاب حرم حضرت رضا (ع)

عکس متفاوت حرم حضرت رضا (ع)

عکس قشنگ حرم حضرت رضا (ع)

عکس دیدنی حرم حضرت رضا (ع)

عکس صحن های حرم حضرت رضا (ع)

عکس ناب حرم حضرت رضا (ع)

عکس حرم امام رضا (ع) با نمای فوق العاده

عکس حرم امام رضا (ع) با نمای قشنگ  عکس بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع)

عکس جالب حرم حضرت رضا (ع)

عکس بارگاه منور حضرت رضا (ع)

عکس گنبد و گلدسته حرم حضرت رضا (ع)   عکس ناب حرم امام هشتم (ع)

عکس رواق حرم امام هشتم (ع)

عکس بی نظیر حرم امام هشتم (ع)

عکس حرم امام رضا (ع) با نمای زیبا

عکس صحن انقلاب حرم امام هشتم (ع)

عکس حرم امام رضا (ع) با نمای دوست داشتنی

عکس حرم امام رضا (ع) را در زوایا و زمان های مختلف ملاحظه نمودید، امیدواریم از مشاهده این عکس های زیبا و دلنشین لذت برده باشید و ما را نیز از دعای خیر خود بهره مند سازید. پیشنهاد می کنیم برای مشاهده تصاویر بیشتر از مکان های متبرکه و مقدس و همچنین مراسم مختلف در بخش عکس مذهبی دیدن فرمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *