دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با سبزیجات چربی سوز که اندام شما را متناسب نگه می دارند

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

استفاده از میوه ها و سبزیجات و گنجاندن آنها در رژیم غذایی ضمن اینکه به حفظ سلامتی افراد کمک می کند، به منظور کاهش وزن و لاغری نیز می تواند موثر واقع شود. در این بخش با برخی سبزیجات چربی سوز آشنا خواهید شد.

افرادی که به دنبال تناسب اندام هستند معمولا از رژیم غذایی خاصی پیروی می کنند؛ بسیاری از مواد غذایی و سبزیجات ضمن اینکه مواد مورد نیاز بدن را تامین می کنند، برای از بین بردن چربی های اضافی بدن نیز مفید می باشند، از این رو در ادامه می توانید انواع متنوعی از سبزیجات چربی سوز گردآوری شده در این مطلب را ملاحظه نمایید.

معرفی سبزیجات چربی سوز

قرار دادن سبزیجات و میوه ها در برنامه غذایی برای سلامتی بدن مفید است و علاوه بر آن مصرف آنها می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند. بنابراین در این مطلب چند نمونه از مهمترین سبزیجات لاغر کننده که نقش زیادی در از بین بردن چربی های اضافه بدن دارند را به شما معرفی کرده ایم که در ادامه ملاحظه خواهید کرد.

کلم پیچ :

این نوع سبزی حاوی کلسیم بوده و برای چربی سوزی و تناسب دور کمر موثر می باشد. همچنین کلم پیچ دارای آهن و لوتئین (ویتامین چشم) است که برای سلامتی بدن مفید می باشد.

سبزیجات و میوه های چربی سوز

آووکادو :

اسید های چرب موجود در آووکادو نقش زیادی در چربی سوزی شکم دارد. ضمن اینکه این ماده غذایی سرشار از مواد مغذی مانند فیبر، پتاسیم، ویتامین E، اسید فولیک می باشد.

سبزی های چربی سوز

  •  آرون گروپس

تخم کدو :

تخم کدو که جزو سبزیجات لاغر کننده می توان آن را طبقه بندی کرد، شامل مواد معدنی مثل آهن، فسفر و منیزیم می باشد. این ماده غذایی غنی از اکسیدان است و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

سبزیجات برای رفع چربی

کاهوی سبز :

کاهو حاوی فیبر، ویتامین ث، فولات، و منگز است که انرژی مورد نیاز بدن را تامین کرده، در نتیجه شخص میل کمتری به غذا پیدا می کند.

سبزیجات لاغر کننده و چربی سوز

کدو و هویچ :

همه کربوهیدرات ها برای سلامتی مضر نیستند. نودل کدو سبز از غذاهای کم کربوهیدرات بوده و برای لاغری می تواند مفید باشد. همچنین استفاده از هویچ در غذاهایی مانند ماکارونی و پاستا به کاهش کربوهیدرات و افزایش فیبر کمک می کند.

فلفل سبز :

ویتامین ث موجود در فلفل سبز خاصیت چربی سوزی دارد؛ افرادی که دارای کمبود ویتامین ث هستند، چربی دخیره شده در بدن آنها بیشتر است، بنابراین مصرف میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین ث می تواند موجب چربی سوزی بدن شود، ضمن اینکه خوردن ویتامین ث به جذب آهن نیز کمک می کند.

سبزیجات چربی سوز

لیمو ترش :

لیمو ترش یکی دیگر از میوه ها و سبزیجات چربی سوز می باشد که موجب کاهش وزن می شود. برای این منظور می توانید از لیموهایی به رنگ سبز تیره که سفت و تقریبا سنگین باشند و پوست براقی داشته باشند، استفاده نمایید.

قارچ :

قارچ ها یکی از بهترین سبزیجات لاغر کننده می باشند؛ اگرچه قارچ را نمی توان جزو گیاهان دسته بندی کرد، زیرا دارای بافتی مابین گیاه و گوشت بوده و بسیار کم کالری هستند. از آنجا که امکان دارد، قارچ ها از برخورد صاعقه با دانه یک گیاه به وجود آمده باشند، بنابراین بافتی مابین گیاه و گوشت دارند.

قارچ ها به عنوان بهترین مواد برای رژیم غذایی توصیه می شوند. در واقع مصرف مواد غذایی این چنینی در کنار سبزیجات به دلیل دارا بودن فیبر زیاد موجب سیری بلند مدت می شوند.

مواد غذایی چربی سوز

مقدار ۱۰۰ گرم قارچ دارای مقدار ۷ گرم کربوهیدرات، ۴ گرم فیبر، یک و نیم گرم پروتئین و کالری کمتر از ۵۰ گرم و نیز چربی کمتر از یک گرم می باشد، بنابراین در صورتی که قارچ را در وعده غذایی تان مصرف کنید به دلیل دارا بودن فیبر زیاد، احساس سیری طولانی ایجاد خواهد کرد اما به دلیل کم کالری بودن نمی تواند انرژی زیادی در اختیار بدن قرار دهد.

اسفناج :

اسفناج سرشار از آهن و فیبر است، بنابراین علاوه بر خاصیت لاغری و کاهش وزن دارای خواص زیادی می باشد.

بنابراین از سبزیجات برگدار همچون اسفناج می توان به عنوان گیاهان دارویی مورد استفاده قرار دارد و از این طریق خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها همچون دیابت نوع ۲، انواع سرطان ها و بیماری های قلبی را کاهش دهید.

سبزیجات برای رفع چربی

ترب :

انواع ترب سفید، سیاه و قرمز به دلیل مقادیر فراوان فیبر می توانند سیری زودرس ایجاد نمایند و در نتیجه اشتها را کاهش داده و یا اشتهای کاذب ایجاد نمایند. برای شناخت روشهای مقابله با اشتهای کاذب می توانید در اینجا کلیک کنید.

ضمن اینکه مصرف ترب کوهی موجب تحریک ترشحات معده شده و در نتیجه سیستم گوارشی را بهبود می بخشد. ویتامین C موجود در ترب برای جلوگیری از ابتلا به سرطان بسیار مفید می باشند.

سبزیجات چربی سوز پرخاصیت

از دیگر فواید درمانی ترب می توان به تقویت قلب، بهبود آنفولانزا و رفع عفونت دستگاه ادراری اشاره کرد. همچنین مصرف این ماده غذایی موجب افزایش سوخت و ساز بدن شده و نیز به پاکسازی بدن از سموم کمک می کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *