دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

کاردستی شب یلدا خلاقانه و زیبا با روش ساخت آسان

  • یلدا محمدی
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲
  • ۰

با جدیدترین و زیباترین مدل های کاردستی شب یلدا برای کودکان با الگوبرداری از میوه های مخصوص شب یلدا و همچنین با طرح های مختلف و زیبای آدم برفی در این مطلب آشنا می شوید که ایده های جالب و قابل توجهی برای ساخت کاردستی شما می باشند.

با استفاده از ایده های جدید و به کارگیری کمی خلاقیت و ابتکار می توانید زیباترین مدل های کار دست ساز شب یلدا را با وسایل مختلف تهیه نمود و به کودکان هدیه داد. این مدل وسایل دست ساز زیبا و جذاب را به عنوان گیفت شب یلدا نیز برای مهمانی ها و حتی مهد کودک به کار ببرید. در این مطلب مجموعه ایی از تصاویر وسایل دست ساز زیبا و متنوع برای شب یلدا را گردآوری نموده ایم که می توانند ایده مناسبی برای ساخت کار دست ساز شما باشند. در ادامه این عکس های زیبا را ملاحظه نمایید، بنابراین اگر شما نیز به دنبال یک کاردستی شب یلدا برای کودک دلبندتان هستید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید

مدل های جدید کاردستی شب یلدا برای مهد کودک و پیش دبستانی :

کاردستی های جشن یلدا توسط همه مربیان هنرمند و مهربان مهدکودک انجام می گیرد و هر مربی با توجه به امکانات و وسایلی که در دسترس دارد سعی می کند زیباترین و کاربردی ترین کارهای دست ساز را تهیه نماید. که در ادامه به معرفی مدل های کاردستی ساده و زیبا با وسایل مختلف می پردازیم.

انواع وسایل دست ساز ساخته شده از مقوا:

مقوا و انواع کاغذهای رنگی یکی از در دسترس ترین وسایل و لوازمی است که می توان با آن کارهای دست ساز مختلفی تهیه نمود. با مقواهای رنگی و انواع کاغذ ها، اشکال مختلف شبیه به انواع میوه های زمستانی که خوردن آنها در شب یلدا مرسوم تر است و همچنین عروسک های کاغذی مخصوص زمستان را تهیه نمایید. تصاویر زیر می توانند الگوهای خوبی برای ساخت کاردستی با کاغذ و مقوا برای شب یلدا باشند.

کار دستی شب یلدا با ایده خلاقانه

همانطور که می دانید یکی از سرگرمی های در بین کودکان ساخت کار دستی است که کمک زیادی به تقویت خلاقیت کودکان می کند و با نزدیک شدن به شب یلدا اکثر افراد کودکان تمایل دارند تا کاردستی های زیبا و خلاقانه ای بسارند که با یک سری وسایل ساده می توانید کار دستی های منحصر به فردی را بسازید و شاید برای شما نیز پیش آمده است که به دنبال ایده خلاقانه به منظور ساخت کار دستی  برای فرزند دلبندتان هستید اما نمی دانید چه مدل کاردستی بسازید که با کمک تصاویر این مقاله می توانید کاردستی زیبا و لاکچری بسازید که با مقوا و کاغذ رنگی می توانید آن را انجام دهید و با استفاده مقوا و کاغذ رنگی می توانید اشکال مختلف میوه های زمستانی که در شب یلدا مرسوم می باشد را تهیه نمایید.

 

کاردستی شیک کاردستی منحصر به فرد کاردستی شب یلدا با ایده خاص متفاوت ترین کاردستی شب یلدا خاص ترین کاردستی شب یلدا

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

کاردستی شب یلدا زیبا و لاکچری

کاردستی شب چله با ایده خلاقانه انواع کاردستی شب چله کاردستی شب چله لاکچری کاردستی شب چله خاص کاردستی شب چله زیبا

کاردستی شب یلدا با ایده لاکچری

کاردستی شب یلدا کاردستی با مقواکاردستی های خلاقانهکاردستی انارکاردستی خلاقانه با مقواکاردستی های خلاقانهکاردستی آدم برفی جدیدکاردستی شب یلدا جدید

ساخت انوع میوه و آدم برفی برای شب یلدا  :

علاوه بر کاغذ و مقوا می توانید با انواع مختلف وسایلی که در دسترس دارید، کاردستی های متنوع و زیبایی تهیه نمایید. همه نوع وسایل دور ریختنی، انواع ظروف یکبار مصرف، کاموا، پارچه و حتی سی دی های بدون استفاده برای این کار مناسب هستند و می توانید به کمک آنها، مدل های مختلف کاردستی جشن یلدا برای کودکان را تهیه نمایید. تصاویر زیبایی که در ادامه مشاهده می فرمایید انواع مختلف کاردستی کودکانه است که اغلب برای جشن  یلدا و آغاز فصل زمستان تهیه شده اند و با الهام گرفتن از آنها می توانید زیباترین و جذاب ترین مدل های کاردستی را خلق نمایید.

کاردستی زمستانیکاردستی جدیدکاردستی آدم برفیکاردستی برای کودکانکاردستی با کاغذ رنگیکاردستی خلاقانه با نمدکاردستی با کامواکاردستی با لیوان یکبار مصرفکاردستی انارکاردستی زمستانیآموزش ساخت کاردستیکاردستی

آموزش ساخت کاردستی با نمد برای کودکان

یکی از شب های به یاد ماندنی و زیبا، شب یلدا می باشد که همه بزرگان و کودکان علاقه زیادی به این شب دوست داشتنی دارد، کودکان چیز هایی زیادی از این رسم کهنی ایرانی می توانند یاد بگیرند و می توانند کار دستی های زیبایی برای این شب زیبا بسازند، در ادامه مطلب به شما عزیزان کار دستی شب یلدا با نمد را آموزش خواهیم داد که بسیار ساده است.

وسایل لازم

  • نمد سبز و قرمز
  • چسب حرارتی
  • قیچی
  • ریسمان
  • ماژیک مشکی

طریقه ساخت هندوانه شب یلدا

مراحل ساخت کاردستی

ساخت کاردستی با نمد دارای چند مرحله است که بهتر است به دقت این مراحل را انجام دهید تا یک کاردستی زیبایی تهیه کنید.

مرحله اول :

ابتدا هر یک از نمد ها را به شکل دایره ای هم اندازه برش دهید اما دقت داشته باشید که دایره های سبز باید به نسبت دایره های قرمز کمی بزرگ باشند تا بتواند به شکل یک هندوانه برش خورده طرح تان در آید، به طور مثال : اگر قطره دایره های سبز هفت سانتی متر است قطره دایره های قرمز باید پنج سانتی باشد.

مرحله دوم :

هر یک از دایره های قرمز و سبز را از وسط برش داده تا به صورت دو نیم دایره ایجاد شود.

آموزش کاردستی شب یلدا با نمد

مرحله سوم :

حالا در این مرحله از طریقه درست کردن کاردستی شب یلدا، با نمد هر یک از نیم دایره های قرمز برش داده شده را بر روی نیم دایره های سبز چسبانده تا شکل هندوانه ایجاد شود.

مرحله چهارم :

حالا با کمک ماژیک دانه های هندوانه را نقاشی کنید و اگر به میزان کافی وقت برای درست کردن کاردستی دارید می توانید با کمی نمد مشکی رنگ یا قهوه ای تخمه های هندوانه را بر روی آن ها برش دهید و با چسب آن را بچسبانید.

مرحله پایانی

در مرحله پایانی از کار دست ساز شب یلدا با نمد باید با کمک چسب حرارتی که در اختیارتان دارید دو نقطه پشتی هندوانه هایی که تهیه کرده اید را به ریسمان بچسبانید.

کاردستی شب یلدا با نمد

ایده مناسب برای کار دستی شب یلدا

یکی از روش های ساده برای تهیه کار دستی شب یلدا این است که با کمک ماژیک یا مداد رنگی بر روی کاغذ محیط یک هندوانه یا انار را کشیده سپس مقوا های رنگی را به صورت ریز خرد کرده و از کودک تان بخواهید تا با کمک مقوای های رنگی ریز خرد شده و کمی چسب کاغذ داخل شکل را به شکل کامل بپوشاند.

راهکار دیگر این است که کمی نمد، مقوا، پارچه ای اضافی و کمی چسب تهیه کرده و با کمک کودک تان بر روی کاغذ، پارچه و نمد خوراکی های سفر شب یلدا را کشیده و برش دهید سپس با سلیقه بر روی مقوا چسبانده تا مانند سفره شب یلدا شود، در پایان از کودک دلبندتان بخواهید در کنار این سفره اعضای خانواده اش را نیز نقاشی نماید.

یک روش دیگر تهیه صورت هندوانه، آجیل و هندوانه با چشم و دهان است و آن را بر روی صورت دانش آموز زده و از او بخواهید یک شعر یلدایی بخواند.

مدل های کار دستی شب یلدا برای کودکان

مدل های متنوع و زیبایی به منظور کار دست ساز شب یلدا وجود دارند که در ادامه مدل هایی از آن را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد تا با ایده گرفتن از آن کودکان بتوانید کاردستی دوست داشتنی برای شب یلدا تهیه کنند.

کاردستی بچگانه زیبا

ساخت کاردستی به شکل هندوانه

مدل کاردستی نمدی جذاب با طرح هندوانه

آموزش کاردستی برای شب یلدا

مدل ساخت کاردستی هندوانه با نمد

کار دست ساز برای شب یلدا

مدل ساخت میوه هندوانه با نمد

طریقه ساخت هندوانه نمدی

مدل کاردستی هندوانه با نمد

کاردستی برای شب یلدا با طرح هندوانه

کاردستی شب یلدا با نمد

کاردستی جالب به شکل انار

مدل آویز زیبا به شکل هندوانه

مدل ساخت میوه هندوانه با نمد

کاردستی برای کودکان با نمد

آموزش کاردستی شب یلدا با نمدی

کاردستی شب یلدا با طرح هندوانه

مدل کاردستی کودکانه به شکل هندوانه

مدل کاردستی جالب با طرح میوه هندوانه

کار دست ساز برای شب یلدا

ایده های جدیدتری از کاردستیهای یلدایی

همانطور که در تصاویر بالا ملاحظه کردید، می توانید برای ساختن کاردستی های مخصوص شب یلدا از المان های زیبای این شب استفاده کرده و با ساده ترین وسایل، کاردستیهای کاربردی و تزئینی خلاقانه و جذابی بسازید، ایده های جذاب زیادی برای ساختن این نوع کاردستیها وجود، در صورتی که از خود ایده و خلاقیتی ندارید، می توانید از تصاویر به اشتراک گذاشته شده در این مطلب دیدن کنید و با بکارگیری کمی دقت و داشتن ذوق، کارهای یلدایی زیبایی بسازید و لذت ببرید.

تصاویر کاردستی جشن یلدا ایده کاردستی جشن یلدا کاردستی شب چله انواع کاردستی جشن یلدا کاردستی جشن یلدا دخترانه کاردستی جشن یلدا زیبا خلاقیت کاردستی شب یلدا کاردستی زیبای جشن یلدا کاردستی کودکانه جشن یلدا ساختن کاردستی شب یلدا کاردستی دخترانه جشن یلدا کاردستی نمدی جشن یلدا کاردستی جشن یلدا کاردستیهای شب یلدا کاردستی شب یلدا اکلیلی

با انواع مختلف کاردستی جشن یلدا برای مهد کودک و پیش دبستانی آشنا شدید، این کاردستی های زیبای و جالب را تهیه نموده و به عنوان گیفت جشن یلدا به کودکان هدیه دهید. در پایان پیشنهاد می کنیم با مراجعه به بخش کاردستی از دیگر مدل ها و همچنین آموزش های متنوع در این زمینه دیدن فرمایید. موفق باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *