دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مدل های بافتنی با تریکو برای وسایل مختلف + آموزش

  • ندا خوشرو
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۱

در این مطلب آموزش بافت کریر نوزاد با نخ تریکو و انواع مدل های متنوع و شیک بافتنی با تریکو را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که امیدواریم با مشاهده این مطلب تبحر لازم را در زمینه بافت انواع وسایل مختلف با تریکو بدست آورید.

کامواهای تریکو دارای رنگ بندی های متنوع و جنس لطیفی هستند و به کمک این کامواها می توان وسایل مختلفی را در منزل به راحتی بافت به همین دلیل است که این کامواها مورد علاقه خانم هایی که در زمینه بافتن مهارت دارند قرار گرفته است. از بافتنی با تریکو برای بافت وسایلی نظیر کریر نوزاد و کیف بافت و سبد بافت و … استفاده می شود که هر کدام از این وسایل زیبایی و جذابیت خاصی دارند.

برای بافت به کمک نخ تریکو از قلاب های مخصوص کاموای تریکو که سایز بزرگتری نسبت به سایر قلاب ها دارند استفاده می شود و برای این مدل بافتنیها میل بافت کاربرد کمتری دارد بنابراین اگر شما علاقه مند به بافتن به وسیله میل قلاب بافی هستید بهتر است به کمک نخ تریکو وسایل کاربردی و زیبایی را ببافید.

ست وسایل بافتنی نوزاد

آموزش بافتنی با تریکو به همراه مدل بافت های متنوع با تریکو

این مدل نخ یا کاموا حجیم هستند به همین دلیل بافت وسایلی نظیر سبد و کریر نوزاد و پادری و … به کمک آن ها به راحتی امکان پذیر است. در مطالب قبلی آموزش بافت کلاه فرانسوی و آموزش بافت با دو میل را مشاهده کردید در ادامه این مطلب بافت با تریکو را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

بافتنی به کمک نخ تریکو

آموزش بافت کریر نوزاد با تریکو

برای بافت کریر نوزاد از روشی مشابه با بافت پاپوش قلاب بافی استفاده می شود و شما می توانید بعد از تهیه کاموای تریکو و میل قلاب بافی مناسب اقدام به بافتن کریر نوزاد نمایید.

مراحل بافت کریر نوزاد

  •  آرون گروپس

معرفی نمونه نخ تریکو برای بافتن کریر نوزاد

  • نخ کاموا تریکو هیمالیا
  • قلاب مناسب با این نوع نخ بین شماره ۸ تا ۱۲
  • نخ کاموا تریکو تی شرت یارن
  • قلاب مناسب با این نوع نخ بین شماره ۸ تا ۱۰

سایز مناسب برای کفی کریر

  • سایز استاندارد : ۳۰*۶۰
  • سایز بزرگ : ۳۳*۶۵
  • کریر عروسک : ۴۰*۲۵

آموزش مرحله به مرحله بافت کریر نوزاد با تریکو

برای بافت کریر با تریکو ابتدا بین ۲۰ تا ۲۳ زنجیره بزنید که برای بافتن این مدل کریر از نخ ضخیم و ۲۰ زنجیره استفاده شده است.

زنجیره بافتن

توجه داشته باشید که از زنجیره دوم به بعد باید بافت را به صورت پایه کوتاه ادامه دهید و به اولین پایه کوتاه نشانه ای وصل کنید.

مراحل بافتن کریر نوزادی

در زنجیره ابتدای بافت کریر نوزاد ۳ پایه کوتاه ببافید و بافت را به صورت چرخشی ادامه دهید و طرف دیگر زنجیره ها را نیز به صورت پایه کوتاه ببافید. در مرحله بعدی بافتن با تریکو در زنجیره آخر ۳ پایه کوتاه ببافید و با کمک گره نامرئی به پایه اول بست بزنید.

مراحل ساده برای بافت کریر نوزاد

توجه داشته باشید که افزایش دانه ها در بافت بیضی شکل شبیه دایره است ولی فقط در دو طرف دانه ها اضافه می شوند. برای بافت رج دوم یک زنجیره ببافید و پایه کوتاه بزنید تا به ۳ پایه کوتاه در رج قبلی برسید.

بافت کریر نوزاد در چند مرحله

طرف دیگر را هم به صورت پایه کوتاه ببافید و سر بیضی را دو پایه کوتاه در هر پایه کوتاه سه تایی بزنید.
برای بافت رج سوم در گوشه های بافت ۳ تا دوتایی ببافید به این روش که در اولی ۲ پایه کوتاه و در دومی ۱ پایه کوتاه و در سومی ۲ پایه کوتاه بزنید و به همین روش و به صورت یک در میان ۲ پایه در ۱ گره ببافید.

بافتن کریر نوزاد با نخ تریکو
در رج چهارم دانه ها به صورت دو در میان اضافه می شوند و در رج پنجم دانه ها به صورت سه در میان اضافه می شوند و به همین ترتیب بافت را تا زمانی که کفی به صورت ۶۰*۳۰ شود ادامه دهید.

آموزش بافتنی با تریکو

کار را برگردانید و در هر کدام از پایه ها یک گره نامرئی بزنید تا بافت کناره ها به صورت شکل زیر در آید.

بافتنی با کمک کاموای تریکو
برای بافت بدنه کریر نوزاد ابتدا یک زنجیره بزنید و از زیر گره های نامرئی نخ بگیرید و در هر کدام از گره ها یک پایه کوتاه ببافید و از زیر جفت حلقه ها که به شکل زیر هستند نخ بگیرید و پایه کوتاه ببافید.

بافتن کریر نوزاد
در این مرحله از بافت با تریکو یک رج دیگر پایه کوتاه با کمک رنک طوسی ببافید و بعد از تمام شدن رج، نخ صورتی را وصل کنید و دو رج دیگر با کمک نخ صورتی ببافید و رج ها را به صورت دو رج سفید و یک رج طوسی ببافید.

کریر نوزاد سه رنگ
در این مرحله ۴ پایه کوتاه ببافید و ۶ تا ۸ زنجیره برای دسته کریر ببافید توجه داشته باشید که زنجیره ها باید به اندازه ای باشند که به راحتی دست زیر دسته کریر برود. توجه داشته باشید که در این مرحله به همان تعداد منهای یک پایه را نبافید و به بعدی با کمک پایه کوتاه وصل کنید.

آموزش بافت کریر نوزاد

رج را به صورت پایه کوتاه ببافید و دسته طرف دیگر را هم به همان تعداد و شکل زنجیره بزنید تا دسته های کریر قرینه یکدیگر شوند.
رج بعدی را به صورت پایه کوتاه ببافید و روی زنجیره دسته را نیز به تعداد زنجیره ها +۲ پایه کوتاه ببافید سپس نخ را قطع کنید و برای بافتن آفتابگیر از کنار دسته نخ را متصل کنید.

آموزش مرحله به مرحله بافت کریر نوزاد

تا رسیدن به کنار دسته طرف دیگر در هر گره یک پایه کوتاه ببافید و نخ را قطع کنید و گره بزنید. در این مرحله از آموزش بافت با تریکو باید نخ را مجددا به محل شروع رج دیگر وصل کنید و روی رج قبلی پایه کوتاه ببافید سپس نخ را قطع کنید و گره بزنید.

آموزش بافتن کریر نوزاد

توجه داشته باشید که در بافت کریر نوزاد رج ها به صورت رفت و برگشتی نیستند و بعد از بافت پایان هر رج، نخ باید قطع شود و سر نخ نیز در ابتدای رج بالای بافت می رود و پنهان می شود و نخ های انتهایی رج نیز گره زده می شوند.

مدل کریر نوزاد
برای بافتن آفتابگیر ابتدا نخ صورتی را وصل کنید و ۴ پایه کوتاه ببافید سپس یکی از گره ها را نبافید و ۴ پایه کوتاه ببافید و تا پایان رج هر ۴ پایه کوتاهی که می زنید یک پایه را نبافید تا دانه ها کم شوند و سایه بان به شکل گرد در آید.

آموزش بافتنی با تریکو
برای بافت رج بعدی روی هر کدام از گره ها یک پایه کوتاه ببافید.

بافتن کریر نوزاد با نخ تریکو سه رنگ

با کمک نخ سفید مانند نخ صورتی هر ۴ پایه کوتاه را که بافتید یک گره را نبافید.

مدل کریر نوزاد

برای بافت رج دوم با نخ سفید مانند رج اول هر ۴ پایه کوتاه را که می بافید یکی را نبافید.

مدل بافتنی با تریکو
با کمک نخ طوسی برای بافت یک رج سه پایه کوتاه ببافید و یکی از گره ها را نبافید.

مراحل بافتن کریر نوزاد

برای بافت رج دوم با کمک نخ طوسی ۳ پایه کوتاه ببافید و یکی از گره ها را نبافید. برای بافت رج سوم تا پایان رج سه پایه کوتاه ببافید و یکی از گره ها را نبافید. برای بافتن رج چهارم با نخ طوسی تا پایان رج ۲ پایه کوتاه ببافید و یکی از گره ها را نبافید.

بافتن کریر نوزاد با نخ تریکو

رج پنجم طوسی را هم تا پایان رج روی هر یک از گره ها یک پایه کوتاه ببافید. برای بافت رج ششم طوسی تا پایان رج نیز ۲ پایه کوتاه ببافید و یکی از گره ها را نبافید.
برای بافتن رج هفتم طوسی همه دانه ها را یکی کنید به این ترتیب که از هر کدام از گره های رج قبلی نخ بگیرید و روی قلاب نگه دارید سپس نخ را به صورت یکباره رد کنید و گره بزنید. می توانید برای بافت رج هفتم یکی از گره ها را ببافید و یکی را نبافید و ابتدای رج را به انتهای آن وصل کنید.

مراحل بافتن کریر نوزاد بافتن کریر با نخ تریکو
در این مرحله نخ را به زیر اولین پایه رج اول آفتابگیر وصل کنید و در هر کدام از گره ها یک پایه کوتاه ببافید.

بافت کریر نوزاد

سه پایه وسط آفتابگیر را یکی کنید.

آموزش ساده برای بافت کریر نوزاد

در زمان بافت کریر نوزاد همه نخ را در زیر پایه کوتاه پنهان کنید تا بافت محکم شود.
برای زیباتر شدن لبه آفتابگیر می توانید یک دور دیگر روی پایه کوتاه های لبه را پایه کوتاه ببافید تا پایه کوتاه های قبلی به صورت کامل پوشانده شوند.

بافتن کریر برای نوزاد
سه پایه وسط آفتابگیر را یکی کنید و کریر نوزاد را به کمک پاپیون تزیین نمایید همچنین می توانید کف کریر را تشک ابری یا پنبه ای پهن کنید تا نوزاد احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

بافتن کریر برای نوزاد

مدل کریر نوزاد

مدل های بافت با کمک تریکو

برای بافت وسایل مختلف به کمک نخ تریکو می توانید از انواع وسایلی که با کمک این نخ بافته می شوند ایده بگیرید سپس اقدام به بافت وسیله دلخواه تان نمایید. توجه داشته باشید که اگر تمایل دارید برای بافتن وسایل مختلف از نخ تریکو در رنگ های متنوع استفاده کنید بهتر است رنگ نخ های تریکو را به گونه ای انتخاب کنید که با یکدیگر تناسب و همخوانی داشته باشند. در ادامه این مطلب چند مدل بافت با تریکو را برای شما عزیزان گردآوری کرده ایم که امیدواریم از مشاهده این مدل ها نهایت لذت را ببرید.

بافت کریر نوزاد با تریکو

ست بافت با استفاده از نخ تریکو

ست نوزاد با تریکو

ست بافت نوزاد با نخ تریکو

بافت پادری با تریکو

بافت زیبا با تریکو

کریر نوزاد

کریر بافت با نخ تریکو

مدل ست کریر و کیف نوزاد با تریکو

ست کیف و کریر بافت با تریکو

بافت سبد با تریکو

مدل سبد بافت با نخ تریکو

مدل کیف بافتنی

مدل کیف بافتنی

بافتنی با نخ تریکو

مدل بافت با تریکو به شکل های مختلف

سبد بافتنی

سبد بافتنی زیبا و شیک

پادری بافتنی

بافت زیبا با نخ تریکو

مدل بافتنی شیک با تریکو

بافت با نخ رنگی تریکو

سبد بافتنی

مدل سبد تزیینی بافته شده با کاموا مخصوص

سبد بافتنی شیک

مدل سبد بافتنی زیبا و شیک

بافت سبد بافتنی با نخ تریکو

سبد بافتنی قهوه ای

بافتنی با کمک نخ تریکو

مدل وسایل بافت شده با کمک تریکو

سبد های بافتنی

سبد های درب دار بافتنی

بافتنی با کمک کاموای تریکو

سبدهای بافتنی زیبا و شیک

سبد بافتنی

سبد بافتنی ساده و دو رنگ

سبد بافتنی

سبد بافتنی شیک و جذاب

پادری با نخ تریکو

مدل پادری با کاموای تریکو

تریکو بافی

انواع مدلهای کیف بافت زیبا با ترکیو

تریکو یک نوع بافت زیبا و جذاب است که اخیراً مد شده و طرفداران زیادی دارد، جذابیت این بافت به دلیل نوع کامواهایی است برای آن استفاده می شود، حال با کمک این نوع کامواها می توانید در منزلتان و به سادگی تکنیک های بافت زیبا با قلاب برای ساخت وسایل مختلف همچون کیف، سبد و … را به کار گیرید، جالب است بدانید که این مدل بافتها علاوه بر جذابیت و زیبایی ظاهری به دلیل نوع نخ استفاده شده دارای استحکام و ماندگاری بالایی هستند. درتصاویر بالا مدلهای متنوعی از این بافتنیها را ملاحظه کردید، اکنون در ادامه قصد داریم مدلهایی از بافت کیف با تریکو را در اختیارتان قرار دهیم که امیدواریم مورد توجهتان قرار گیرند.

زیباترین بافت با تریکو

ایده بافت کیف زنانه با تریکو پیشنهاد جذابی است که در مدلهای زیبا و در انواع دوشی، دستی و کوله تهیه می شود و برای بافت این کیف ها به دلیل بزرگ بودن حجم و سایز کاموای تریکو اغلب با قلاب انجام می گیرد، بنابراین در صورت علاقمندی به بافندگی با قلاب می توانید بعد از تهیه این کامواها اقدام به بافت نمایید. در این قسمت مدلهای زیبایی از انواع کیف بافت زنانه و دخترانه شیک و زیبا قرار داده ایم که می توانید از هر یک از این مدلها برای بافتن کیف های بافت زیبا ایده بگیرید.

مدلهای بافت با تریکو بافت شیک با تریکو مدلی از بافت با تریکو انواع بافت با تریکو جدیدترین بافت با تریکو مدل بافتنی با تریکو بافتی جذاب با تریکو بافتی شیک با تریکو ایده بافتنی با تریکو مدل بافت با تریکو بافت کیف با تریکو بافت زیبا با تریکو بافت با تریکو مدلی از بافتنی با تریکو

در این مطلب با آموزش بافت با تریکو و مدل های مختلف بافت با نخ تریکو آشنا شدید که شما می توانید با ایده گرفتن از این مدل ها، وسایلی مختلفی را با کمک نخ های تریکو ببافید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۱ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *