دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی رودسر و معرفی زیبایی های متفاوت این شهر

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۰ دی ۱۳۹۷
  • ۰

رودسر از شهرستان ها تماشایی و زیبای استان گیلان است و از اطراف به نواحی سرسبز و دیدنی گیلان متصل است. گیلان و مکان های دیدنی رودسر از مهم ترین جاذبه های گردشگری در ایران به شمار می روند.

یکی از جذابیت هایی که استان گیلان و شهرستان های آن برای گردشگران دارند برخورداری این خطه از ایران و داشتن فرهنگی و بومیت های خاص آن است در شهر رودسر نیز شما می توانید زا جذابیت های فرهنگی را مشاهده کنید و از آداب و رشوم زیبای مردم این شهرستان دیدن کنید که این جاذبه ها خود از مکان های  گردشگری رودسر به شمار می روند.

    مناظری از رودسر

معرفی مکان های دیدنی رودسر:

رودسر در استان گیلان دارای پیشینه قدیمی است و به همین جهت دارای جاذبه های تاریخی ارزشمند نیز می باشد که از جمله آن می توان به کاخ رضا شاه اشاره کرد که برای علاقه مندان بسیار جذاب و تماشایی است.

رودخانه رودسر

ساحل رامدشت و رودسر:

این ساحل زیبا با چشم اندازهای طبیعی خود از مکان های دیدنی رودسر به شمار می رود که بیشتر گردشگران از آن دیدن می کنند پارک ساحلی که در اطراف این سواحل قرار دارد نیز از امکانات مهم در این منطقه است.

سواحل خاص رودسر

آبشار میلاش:

از جذابیت های خاص و بی نظیری که در رودسر شاهد آن خواهید بود آبشار میلاش است که در منطقه رحیم آباد روستای میلاش واقع شده است ارتفاع این آبشار تماشایی ۲۵ متر است در کنار دیدن آبشار می توانید از اماکن تفریحی و سر سبز داخل روستا نیز دیدن کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

آبشار جالب رودسر

گنبد پیر محله:

این گنبد بر فرار کوه های پیر محله واقع شده است و از مهم ترین بناهای آجری در زمان صفویان است که نشان دهنده معماری ارزشمندی است.این گنبد دارای بخش های مختلف ستون، ایوان، اتاق و طاق نما است.

جاذبه های توریستی رودسر

چشمه دمکش فکجور:

این چشمه از جاهای دیدنی رودسر است که در اطراف رودسر قرار دارد این چشمه با قرار گرفتن زیر درختی بزرگ دارای منظره ای زیبا و دلنشین است. این چشمه در بیشتر فصل های سال آب دارد و از دل زمین می جوشد.

چشمه زیبا در رودسر

قلعه گردن رودسر:

این جاذبه تاریخی ارزشمند در رحیم آباد رودسر دارای ارفاع ۸۰ متر است و معماری آن با استفاده از مصالح ساختمانی قدیمی صورت گرفته است این قلعه در زمان سلجوقیان بنا شده است و از آثار تاریخی در رودسر است.

مناطق توریستی رودسر

پل تمیجان:

این پل که از خشت بنا شده است از راه های اصلی در زمان عباسیان بوده است که برای عبور از آستارا به مازندران ساخته شده است و بازسازی این بنا و نمای آن در زمان صفویان و سلجوقیان صورت گرفته است.

جاذبه های گردشگری رودسر

جواهر دشت رودسر:

منطقه گردشگری جواهردشت از مناطق ییلاقی بی نظیر و زیبا در رودسر است و دارای مناظری بی نظیر و تماشایی است که دارای مراتعی وسیع و سر سبز است.اطراف این منطقه نیز روستاهایی با مناظر دلنشین وجود دارند.

مکان های دیدنی رودسر کدام اند

از دیگر جاذبه های مهم و معروف در رودسر نیز می توان به روستاها و جنگل های سر سبز اشاره کرد که برای گردشگران جالب و دیدنی است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *