دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

روانشناسی رنگ نارنجی و بررسی ویژگی های افرادی که این رنگ را دوست دارند

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰
  • ۰

در علم روانشناسی هر یک از رنگ ها دارای نماد خاص خود هستند روانشناسی رنگ نارنجی نیز در این حیطه از تحلیل رنگ ها قرار می گیرد که نشان دهنده شخصیت افراد است.

رنگ نارنجی در دسته رنگ های گرم قرار می گیرد و همانند سایر رنگ ها دارای طیف مختلفی است که شامل طلایی، هلویی، نارنجی تیره، کهربایی و نارنجی سوخته است. به طور کلی در روانشناسی رنگ نارنجی خلاقیت، عزت نفس، موفقیت، جذابیت، شور و هیجان، قدرت و اجتماعی بودن به چشم می خورد.

روانشناسی افراد علاقه مند به رنگ نارنجی

روانشناسی رنگ نارنجی:

افرادی که تمایل زیادی به رنگ های نارنجی تیره دارند دارای شخصیتی بی ثبات و بی اعتماد هستند و در مقابل افرادی که تمایل آنها به سمت رنگ های نارنجی کمرنگ است دارای شخصیتی جذاب و گیرا می باشند که این جذابیت به لحاظ ظاهری نیز می باشد.

کنجکاوی:

در روان شناسی رنگ نارنجی به اولین نکته ای که در رابطه با این دسته از شخصیت ها اشاره می شود این است که دارای شخصیتی کنجکاو و ماجراجو هستند و به دلیل داشتن اعتماد به نفس بالا و خودباوری می کنند در هر پدیده کندو کاو کنند.

روابط اجتماعی:

علاقه مندان به رنگ نارنجی دارای شخصیتی اجتماعی هستند و به راحتی می توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند. این امر موجب می شود تا به راحتی احساسات خود را به اطرافیان انتقال دهند و نوع دوستی نیز از دیگر خصلت ها در این افراد است.

روانشناسی مخصوص رنگ نارنجی

شوق و هیجان:

هیجان و شور و شوق بالا از دیگر ویژگی های ذاتی است که در افراد علاقه مند به رنگ نارنجی بسیار دیده می شود این افراد دارای شخصیتی پویا و پر انرژی هستند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

قاطع بودن:

این افراد با وجود هیجانات بالایی که دارند از قدرت مدیریتی بالایی نیز برخوردار هستند و در مواقع ضروری با شجاعت و قاطعیت عمل می کنند و در تصمیم گیری های خود از قدرت عقل بهره می گیرند.

در روانشناسی رنگ نارنجی به این موضوع اشاره شده است که برقراری روابط در این افراد به شکلی خود جوش است و همین امر باعث می شود تا دایره روابط اجتماعی و دوستان در این افراد گسترده و پر رنگ باشد.

اغلب این افراد دارای روحیه بالا و مثبت اندیشی هستند به واقعیات زندگی از جوانب مثبت آن نگاه می کنند و بیشترین انرژی را برای رسیدن به مقاصد خود به کار می گیرند.

روانشناسی رنگ نارنجی در فرد

تنوع طلبی از دیگر ویژگی بارز در این افرد است  که در روان شناسی رنگ نارنجی به آن اشاره شده است. و این امر نشات گرفته از وجود هیجانات بالا و تازه در این افراد است و در عشق خود کمتر دارای پایبندی و ثبات هستند.

اهداف و مقاصد خود را از همه چیز مهم تر می دانند و نسبت به دیگران در شرایط خاص بی اعتنا هستند و سعی دارند که آرزوهای خود را بر افراد برتری دهند.

نکاتی درباره استفاده از رنگ نارنجی:

افرادی که از رنگ نارنجی در اطراف خود و به ویژه محیط کار و منزل استفاده می کنند انرژی زیادی را وارد فضا می کنند و نه تنها این تاثیرات در حالات روحی فرد مشاهده می شود بلکه به لحاظ جسمی نیز در سیستم دفاعی بدن تاثیرات مثبتی را ایجاد می کند.

رنگ نارنجی چه معنایی دارد

 در روان شناسی رنگ نارنجی استفاده از این رنگ موجب می شود تا ذهن تقویت شود و تمرکز بیشتری داشته باشد همچنین این رنگ با خلاقیت در فرد ارتباط مستقیمی دارد و افراد علاقه مند به رنگ نارنجی دارای روحیه ای خلاق و نوآور هستند.

نکاتی دیگر در مورد رنگ نارنجی

  • استفاده از رنگ نارنجی در طراحی دکوراسیون داخلی منازل به ویژه دکوراسیون آشپزخانه می تواند به درمان افسردگی و نیز افزایش اشتها کمک نماید.
  • نارنجی نشان دهنده فصل پاییز می باشد.
  • این رنگ نماد و نشانه خانواده سلطنتی در کشور هلند است.
  • نارنجی رنگ غروب آفتاب، آتش و نیز میوه هایی ازخانواده مرکبات می باشد.
  • رنگ نارنجی در طراحی، بازاریابی و گرافیک نیز بسیار پرکاربرد است.
  • از آنجا که نارنجی، رنگی پر انرژی می باشد، بنابراین استفاده از آن در طراحی لباس های ورزشی کاربرد زیادی پیدا می کند.
  • نارنجی نام خود را از یک میوه (پرتقال) گرفته است.
  • همچنین چتر های نجات و مخروط های ترافیکی نیز به رنگ نارنجی هستند.
  • لباس زندانیان در کشور آمریکا نارنجی رنگ می باشد.
  • در هندوستان نیز نارنجی به عنوان یک رنگ مقدس و پرطرفدار مورد توجه است.

همه چیز در مورد رنگ نارنجی

انواع سنگ های نارنجی رنگ

عقیق نارنجی، کهربا، کلسیت نارنجی، کوارتز نارنجی، اوپال نارنجی آتشین، الماس نارنجی، فلئوریت نارنجی، گوشنیت طلایی، گارنت نارنجی، سنگ ماه نارنجی، یشم نارنجی، یاقوت نارنجی، آسفالریت نارنجی، تیتانیت نارنجی، اسپینل نارنجی، سنگ خورشید و زرگون نارنجی جزو سنگ های نارنجی رنگ هستند.

میوه های نارنجی رنگ

از میوه های نارنجی رنگ موجود در طبیعت نیز می توان به پرتقال، گرمک، خرمالو، شلیل، انبه، هلو و نارنگی  اشاره کرد.

سبزیجات نارنجی رنگ

کدو تنبل، هویج، دلمه نارنجی رنگ و سیب زمینی شیرین از جمله سبزیجات به رنگ نارنجی می باشند.

گلهای نارنجی رنگ

داوودی نارنجی، گل جعفری، بگونیا، گل رز نارنجی، سوسن اینکا یا پرویی، گل لاله، میخک، قرنفلی، آلاله، زنبق رشتی، ژربرا جامزونی، گل صبر زرد یا آلوئه ورا، گل آهار پیر و جوان، اختر نارنجی، کوکب نارنجی، شاه پسند درختچه ای، علف پروانه، گل گرزی یا سوسن مشعلی از جمله گلهای نارنجی رنگ در طبیعت می باشند.

روانشناسی نارنجی

در روانشناسی رنگ ها، به کار بردن این علم برای تحلیل نقاشی کودکان نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و روانشناسان با تحلیل رنگ و نوع نقاشی کودک اطلاعات مهمی را در او کشف می کنند که از این طریق به درمان آن می پردازند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *