دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نخستین خودروی جهان با آینه های دیجیتال معرفی شد

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۷
  • ۰

لکسوس ES 2019 با آینه های دیجیتال قابل سفارش است. در چنین خودرویی سیستم کمکی مخصوص ترمز گیری در هنگام پارک، صفحه نمایش پانورامیک و کروز کنترل دینامیک راداری قرار گرفته است. 

شرکت لکسوس از فناوری آینه های دیجیتال برای خودروهایش استفاده کرده و این فناوری برای اولین بار در ماه سپتامبر (دو ماه قبل) با نسل جدید سدان های ES لکسوس عرضه شد. این خودرو در بازار ژاپن به فروش گذاشته می شود. 

ES اولین خودرویی است که برای آینه ها از آینه های دیجیتال استفاده کرده است. این آینه ها در حین رانندگی به کمک راننده می آیند و برای آن ویژگی های زیادی را به همراه دارند.

نخستین خودروی جهان با آینه های دیجیتال

این سیستم تنها در کشور ژاپن قانونی است و در کشورهای دیگر غیر قانونی می باشد. در این آینه ها، دو دوربین خارجی بر روی درب های جلوی خودرو به کار رفته که وظیفه ارسال تصاویر به صفحه نمایش پنج اینچی مربعی شکل را بر عهده دارند.

نخستین خودروی جهان با آینه های دیجیتال

این آینه ها دید راننده را افزایش می دهند و صدای وزش باد را کم می کنند و از جمله سیستم های جذاب قابل سفارش برای خودروهای لکسوس هستند. در این خودرو سیستم کمکی مخصوص ترمز گیری در هنگام پارک، کروز کنترل دینامیک راداری با ترکیب سامانه حفظ خودرو روی خطوط و صفحه نمایش پانورامیک به کار گرفته شده است.

نخستین خودروی جهان با آینه های دیجیتال

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

خودروی تولیدی بر مبنای پلتفرم تویوتا تولید شده و دارای موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر هیبریدی می باشد که قدرت را به چرخ های جلو منتقل می کند. این خودرو در سه نسخه در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *