دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

مناطق گردشگری و مکان های دیدنی بجنورد را بهتر بشناسید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
  • ۰

بجنورد از شهرهای پراهمیت در خراسان شمالی است و بع دلیل پیشرفت هایی که در سال های اخیر داشته است بسیار مورد توجه و شناخته شده است و مسافران با وارد شدن به این شهر از مکان های دیدنی بجنورد نیز دیدن می کنند.

از برجسته ترین اماکن دیدنی بجنورد بابا امان است که یک تفرجگاه مناسب برای گردشگران این مناطق است جاذبه های توریستی که در شهر بجنورد قرار دارند مختلف هستند و شامل جاذبه های مذهبی، تاریخی و طبیعی هستند. در ادامه این بخش با برخی از این جاذبه ها آشنا می شوید.        نقاط توریستی بجنورد

مکان های دیدنی بجنورد:

شهر بجنورد در فصل های مختلفی از سال دارای جاذبه های متنوع و ویژه ای است که شما می توانید در هر فصل جاذبه های خاصی از آن را مشاهده کنید.

مکان های معروف بجنورد

بند خاکی عبدل آباد:

این بند در روستای عبدل آباد قرار دارد که از بزرگ ترین سدهای آبی در منطقه است آب این سد در زمستان پرآب است و با استفاده از این آب می توان مراتع کشاورزی را آبیاری کرد از دیگر کاربردهای این سد ماهیگیری است.

دیدنی های شهر بجنورد

تفرجگاه بابا امان:

بابا امان از معروف ترین مکان های گردشگری بجنورد است این تفرجگاه یک پارک جنگلی و ملی است که بیشتر مقصد مسافران عبوری از شهر بجنورد است. در این پارک بیش از ۴۰۰ گونه درخت وجود دارد که شامل درخت اقاقیا، زبان گنجشک، زردآلو و زالزالک می باشد .

مکان های دیدنی بجنورد کدام اند

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

وسعت این پارک بسیار است و در آلاچیق های سنتی برای مسافران وجود دارد همچنین حیات وحش موجود در پردیسان که گونه هایی از جانوران و پرندگان در آن وجود دارند از جاذبه های این تفرجگاه است.

عمارت مفخم:

از بناهای تاریخی که متعلق به دوران قاجار است سکونتگاه یارمحمد خان شادلو بوده است این عمارت دارای ۳۴ اتاق است و با وجو دو تالار بزرگ بسیار زیبا است. معماری این بنا برگرفته از معماری سنتی ایرانی است و در آن کاشی کاری های معرق و انواع معماری به کار برده شده است.

مکان های تاریخی بجنورد

آتشکده اسپاخو:

این آتشکده در دوران ساسانیان بنا شده است و به عنوان کلیسا از آن استفاده می شده است نمای این آتشکده محراب مانند و دارای روزنه هایی برای خارج شدن و هوا دود است.

دیدنی های شاخته شده بجنورد

دریاچه سد شیرین دره:

این دریاچه از دیگر مکان های دیدنی بجنورد است و در منطقه مانه سملقان واقع شده است که به لحاظ تامین آب منطقه دارای اهمیت است. در این سد می توانید از امکانات تفریحی-آبی استفاده کنید که شامل قایق رانی و همچنین ماهیگیری است.

دیدنی های بجنورد

بش قارداش:

این تفرجگاه گردشگری در نزدیکی بجنورد و در جاده بجنورد به اسفراین واقع شده است و در آن جاذبه های تاریخی متعلق به دوران ساسانیان نیز وجود دارد عبادتگاهی که در این منطقه قرار دارد از عبادتگاه های زرتشتیان بوده است.

زیبایی های بجنورد

امامزاده سلطان سید عباس:

اگر می خواهید از جاذبه های مذهبی در این شهر دیدن کنید باید به این امامزاده بروید که از نوادگان امام موسی کاظم است. و مقبره آن در سال ۱۳۵۴ بازسازی شده است.

جاذبه های بی نظیر بجنورد

کوه بابا موسی :

این کوه در۷ کیلومتری شمال شرقی بجنورد واقع شده است و دارای دو قله به ارتفاع تقریبا ۱۵۰۰ متر می باشد، ارتفاع مناسب این قله موجب شده تا صعود به آنها سهل الوصول بوده و در شرایط مختلف آب و هوایی امکان پذیر باشد.

مکانهای دیدنی بجنورد

کوشک باغ علی آباد :

باغ علی آباد یکی از باغ های اصیل ایرانی می باشد که در سه کیلومتری شمال شرقی بجنورد در روستای علی آباد بجنورد واقع شده است. این باغ زیبا به همراه  کوشکی که در مرکز آن قرار گرفته است، جزو چهار باغ نمونه ایرانی می باشد که بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد، این کوشک به یکی از حکمرانان شادلو تعلق داشته و در هر یک از جهت های اصلی آن یک ورودی می باشد.

مناطق دیدنی بجنورد

باغ علی آباد در زمان حکمرانی سردار مفخم حاکم وقت بجنورد در دوران قاجار به عنوان تفرجگاه و شکارگاه وی محسوب می شده، اما در حال حاظر اگرچه آثار ناچیزی از آن برجای مانده اما از مکان های دیدنی بجنورد می باشد.

روستای اسفیدان :

این روستا شباهت زیادی به روستای پلکانی ماسوله دارد و جزو زیباترین و خوش آب و هواترین جا های دیدنی بجنورد می باشد، روستای اسفیدان در میان دره ای سرسبز قرار گرفته  که کوه ها از هر طرف آن را احاطه کرده اند.

جا های دیدنی بجنورد

همانطور که گفتیم در این روستا، خانه ها به شکل پلکانی بر دوش یکدیگر ساخته شده اند و در واقع پشت بام خانه پایینی، حیاط همسایه بالایی و محل گذر عابران می باشد، دره عمیق هینورد و چشمه های زلال که از دل صخره ها جاری هستند به علاوه وجود درختی کهن به نام صندل در این روستا که عمر آن به ۱۲۰۰ سال می رسد به همراه بقعه امازاده محمدبن باقر، دره و آبشار بهارگاه، قلعه ها، برج ها و غار ها جزو دیدنی های روستای اسفیدان می باشند.

آبشار بیار :

این آبشار زیبا در کیلومتر ۴۳ جاده بجنورد به گرگان در شهر آشخانه قرار گرفته است و در ۲ کیلومتری جنوب شرقی آن روستای بیار قرار دارد. آبشار بیار ار ارتفاعات جنوب روستای بیار سرچشمه گرفته و تقریبا ۱۵ متر ارتفاع دارد، آب خنک و دلپذیر این آبشار به همراه مناظر طبیعی دیدنی که در اطراف آن وجود دارد، هر ساله موجب جذب گردشگران زیادی به این منطقه می شود.

مکان های دیدنی بجنورد زیبا

از دیگر جاذبه هایی که می توانید در شهر بجنورد از آن دیدن کنید باغ دره، خانه بانک ملی، آبشار حمید، اقامتگاه بومگردی و … اشاره کرد. همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با سایر مکان های دیدنی خراسان شمالی می توانید در اینجا کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *