دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

چه چیزهایی باعث افزایش انگیزه در محیط کار می شوند؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۴ آذر ۱۳۹۷
  • ۰

انسان بیشترین زمان را در طول روز وقف کار و حرفه خود می کند و نحوه گذراندن این زمان های طولانی در محیط کار نشان دهنده کیفیت زندگی او خواهد بود برای این منظور افزایش انگیزه در محیط کار می تواند تاثیرات بسیاری را ایجاد کند.

محیط کار و زمانی که برای انجام دادن کار خود صرف می کنید بسیار دارای اهمیت است افرادی که می دانند یک روز کاری خوب را چگونه آغاز کنند و تا پایان روز چگونه انرژی و انگیزه خود را حفظ کنند دارای سطح مطلوب لذت از زندگی می باشند این دسته از افراد با نگه داشتن سطح بالایی از انگیزه و بالا بردن انگیزه در محیط کار خود این انرژی را به زندگی شخصی نیز انتقال می دهند و اصولا افرادی موفق و خوشبخت هستند که دارای رضایت از زندگی هستند.

راهکارهای افزایش انگیزه در محیط کار:

لذت بردن از شغل و حرفه ای که در آن مشغول به فعالیت هستید در ایجاد انگیزه کاری بسیار موثر است و دلیل اصلی کم کاری و بی حوصلکی در محیط های کاری در بیشتر پژوهش ها نداشتن انگیزه و علاقه کافی برای انجام دادن کار است. سوالاتی که در این زمینه ایجاد می شود و می تواند به پی بردن انگیزه کاری شما کمک کند این است که آیا شما برای درآمد مشغول به کار هستید؟ آیا قصد دارید شغل خود را ادامه دهید رضایت شغلی چیست و چگونه از شغل مان رضایت داشته باشیم؟  و سوالاتی از این قبیل که به خوبی میزان علاقه کاری شما را مشخص خواهد کرد.

اما در این بخش راهکارها و تکنیک های مناسبی برای شما ارائه می شود که می تواند به بالا بردن و افزایش انگیزه در محیط کار کمک کند و با وجود نبودن معیارهایی همچون علاقه، آگاهی و … می توانید همچنان از کار خود لذت ببرید و در حرفه خود موفق باشید و در نتیجه درآمد بیشتری کسب کنید.

بالا بردن انگیزه کاری

یاد گرفتن مهارت حرفه ای:

برای اینکه این انگیزه کاری را در خودتان تقویت کنید باید از دانش و مهارت های خاصی که شما را در زمینه حرفه کاری یاری می کند و انگیزه و توانایی شما را افزایش می دهد استقبال و استفاده کنید. این مهارت ها شامل مهارتهای تخصصی و فنی و همچنین مهارت های ارتباطی لازم در زمینه شغل است که موجب بالا رفتن انگیزه در محیط کار می شود.

تحقیقاتی که تحت عنوان بررسی تجربه بهینه به انتشار گذاشته شده است نشان می دهد که بیشتر افراد موفق و با انگیزه در کنار شغل خود حرفه هایی مانند ورزش و ادبیات را پیگیری می کنند که مرتبط با علاقه آنها است و در زمینه شغلی نیز موجب ایجاد انرژی بیشتری می شود و کمک کننده است.

  •  آرون گروپس

شناسایی عوامل انگیزش:

در هر محیط کاری و برای هر فردی عوامل انگیزیشی موثر و ویژه ای وجود دارد که موجب بالا زفتن انگیزه در محیط کار می شود شما به عنوان یک فرد هوشمند باید این عوامل انگیزاننده را در محیط کاری خودتان شناسایی کنید و به دنبال راه های مناسبی برای رشد آن باشید. در مقاله “طرز رفتار در محیط کار چگونه باشد تا حرفه ای شویم ” اشارات مهمی در رابطه با عوامل انگیزشی و تاثیر آن در این زمینه شده است.

راه های افزایش انگیزه در محیط کار

به عنوان مثال می توانید گروه های دوستانه در محیط کاری تشکیل دهید که با کمک کردن به یکدیگر در زمینه شغلی و زندگی اجتماعی فضای آرام تری را برای همکاری فراهم کنید. برنامه های مختلفی را در محیط کار و در بیرون از محیط کاری تدارک ببینید که انرژی شما را تجدید کند.

پرورش هیجان:

هیجان نقطه مرکزی افزایش انگیزه است افرادی که در زندگی خود آموخته اند که چگونه با هیجان درگیر باشند و هیجان های مثبتی را زندگی خود ایجاد کنند و از هیجان ها و تنش های منفی دوری کنند بسیار در زندگی و شغل خود موفق هستند. این دسته از افراد هیچ گاه امید و انرژی خود را برای ادامه دادن مسیر درست زندگی از دست نمی دهند و همواره راهی برای رسیدن به اهداف خود دنبال می کنند. ایجاد این هیجان در محیط کاری موجب می شود تا شما تلاش کنید موقعیت های جدید و تازه برای پیشرفت خود فراهم کنید.

چگونه در کارمان فردی با انگیزه باشیم

تکنیک موثر پومودورو:

این تکنیک مهم یک تکنیک مدیریتی در زمان است که در محیط کاری اشاره به تکنیک ۲۵ دقیقه ای زمان دارد و با هر ۲۵ دقیقه شما باید استراحت ۴ دقیقه ای داشته باشید. که موجب افزایش بازده کاری شما خواهد شد و تمرکز شما را برای انجام دادن بهتر کارها بیشتر می کند.  یکی از اصول مدیریت زمان و آنچه شما را به موفقیت می رساند این است که بتوانید یک برنامه ریزی دقیق برای زمان های داشته باشید و استراحت که امر مهمی در بازدهی و افزایش انگیزه رد محیط کار است را از یاد نبرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *