دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

مکان های دیدنی فنلاند و مهمترین جاذبه های گردشگری این کشور زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

فنلاند به دلیل همسایگی با اسکاندیناوی دارای تشابهات بسیاری است و از لحاظ برخورداری از چشم اندازها با این کشور اشتراکان بسیاری دارد مکان های دیدنی فنلاند بسیار متنوع و جذاب هستند.

همانطور که می دانید فنلاند از کشورهای سردسیری در دنیا است و دارای زمستان هایی زیبا است شما می توانید با سفر به این نقطه از دنیا از جاذبه های قطبی در این منطقه که از مکان های دیدنی فنلاند به شمار می روند نیز دیدن کنید. شهرهای مختلف در فنلاند دارای جاذبه های خاص خود هستند که برای گردشگران دیدنی و جالب است.

        جاذبه هیا شناخته شده فنلاند

با زیباترین مکان های دیدنی فنلاند آشنا شوید

در این بخش برای آشنایی بیشتر با جاذبه های کشور فنلاند فهرستی از دیدنی های این کشور در نقاط مختلف آن تهیه کرده ایم که شامل بهترین و معروف ترین جاذبه های توریستی در این کشور است.

دیدنی های معروف فنلاند

تامپری:

از جمله شهرهای بزرگ در فنلاند می توان به شهر تامپری اشاره کرد این شهر دارای میراث تاریخی ارزشمندی است ورزش هایی از جمله ورزش هاکی در این شهر بسیار رواج دارد پارک داک، آسمان نما، باغ گیاه شناسی، برج و موزه هنر از جاذبه های دیدنی این شهر هستند.

جاذبه ها و مکان های دیدنی فنلاند

کمی:

از مکان های گردشگری فنلاند که برای گردشگران بسیار متنوع و جالب است شهر صنعتی کمی است که با وجود قصر برفی از شناخته شده ترین شهرهای فنلاند محسوب می شود در این قصر زیبا و رویایی مراسم های مختلفی از جمله عروسی برگزار می شود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مکان های تفریحی فنلاند

تورکو:

در امتداد سواحل فنلاند این شهر تاریخی که در گذشته پایتخت این کشور بوده است قرار دارد و از مهم ترین مراکز گردشگری در این کشور است قلعه تورکو که از بناهای قرن ۱۳ است و جود دو موزه آیوا وتوس و آرس نووا این شهر را دیدنی تر کرده است.

جاذبه های مدرن فنلاند

ساوونلینا:

شهری کوچک با با جاذبه هایی تاریخی که در مرکز فینیش لیک لند قرار گرفته است وجود دریاچه های پر آب با قلعه های بر جای مانده از قرن ۱۵ که با لحاظ سیاسی و تاریخی دارای اهمیت بالایی است این شهر را به قطب گردشگری تبدیل کرده است.

مکان های قدیمی فنلاند

هلسینکی:

این جاذبه دیدنی از فنلاند شباهت بسیاری به قلعه های سن پترزبورگ دارد کلسیای جامع لوتران و کلیسای سنگی راک از کلیساهای تاریخی در شهر هلسینکی هستند در این شهر همچنین موزه ها و بناهای تاریخی ارزشمندی وجود دارد.

فنلاند و جاذبه های آن

لیوای:

چشم انداز لیوای از دیگر مکان های دیدنی فنلاند است و دارای مناظری دست نخورده است این جاذبه از جاذبه های زمستانی در فنلاند است و امکانات مختلفی برای اسکی در این منطقه وجود دارد.

جاذبه هایی از فنلاند

مجمع الجزایر الاند:

این جزایر در قلب دریای بالتیک قرار گرفته است و گردشگران می توانند در این جزایر از امکانات تفریحی و آبی استفاده کنند موزه دریایی واقع در این جزایر از مکان های دیدنی این منطقه است.

جزایر زیبا در کشور فنلاند

فینیش لیک لند:

این منطقه توریستی دارای بیش از ۲۲ دریاچه است که دارای وسعت ۲۰۰ متر می باشند اطراف این دریاچه ها به وسیله بلندی ها در مرز روسیه احاطه شده است در این دریاچه امکان قایق رانی و دیگر تفریحات نیز وجود دارد.

جاذبه های زیبا در فنلاند

پوروو:

پوروو دارای خیابان هایی با سنگ فرش های بسیار زیبا است مکان های دیدنی این منطقه متعلق به قرن ۱۳ است و در آن می توانید جاذبه هایی از ساختمان های ساخته شده با چوب را مشاهده کنید.

مکان های خاص در فنلاند

رووانییمی:

بیشتر بناهای موجود در این شهر بعد از جنگ جهانی دوم خراب شده است و در آن معماری زیبایی از ساختمان های سیمانی به چشم می خورد از معروف ترین جاذبه های دیدنی فنلاند که در این شهر واقع شده است می توان به خانه بابانوئل اشاره کرد.

دیدنی های کشور فنلاند

سرزمین دریاچه­‌ های فنلاند :

این منطقه مکانی با دریاچه های بسیار است که حدوداً دارای ۵۵ هزار دریاچه به طول حداقل ۲۰۰ متر می باشند؛ سایما بزرگترین دریاچه این منطقه بوده که امکان قایقرانی و شنا در آنجا فراهم می باشد، ضمن اینکه در اطراف دریاچه می توان پیاده روی کرده و قدم بزنید، به هنگام بازدید از این دریاچه ها حتما پیشنهاد می شود از شهر های دیدنی یوواسکولا و قلعه قرون وسطلایی اولاف که در این منطقه واقع شده اند، دیدن کنید.

تصاویر مکان های دیدنی فنلاند

پارک ملی Lemmenjoki :

این پارک زیبا از بزرگترین پارک های فنلاند می باشد که ۷۰ سال قدمت دارد و شامل جنگل های بکر است. همچنین پارک ملی Lemmenjoki از بزرگترین بخش های تالابی در سراسر اروپا بوده که بیشتر از هزار مایل مربع را پوشش می دهد.

مناطق دیدنی فنلاند

رودخانه زیبایی در این پارک قرار دارد که چشم اندازی عالی برای این مکان می باشد. ضمن اینکه در این پارک گردشگری زیبا حیوانات و پرندگانی همچون خرس قهوه ای، گرگ ها، گوزن شمالی و عقاب های طلایی یافت می شوند.

 Oulu اوولو :

اوولو در نزدیکی انتهای شمالی خلیج و در دهانه رود واقع شده است، دانشگاه آن تاسیس شده در سال ۱۹۵۹ می باشد. در این منطقه و در فصل بهار رویداد های ورزشی زیادی همچون مسابقات اسکی برگزار می شود.
قلعه ایجاد شده در اواخر قرن شانزدهم در این جزیره که در دهانه رودخانه ساخته شده است، تاثیر زیادی در رشد این شهر در این منطقه داشت اما در سال ۱۸۲۲ به وسیله آتش به طور کامل تخریب شد.
از جاذبه های این منطقه می توان به کلیسای جامع  که در انتهای شمالی آن واقع شده اشاره کرد. وجود یک پل کوچک که به جزیره  زیبای Ainola Park منتهی می شود و نیز کتابخانه شهرداری و موزه استان، باغ گیاه شناسی و یک تئاتر تابستانی در جزیره هپیزاری از دیگر دیدنیهای گردشگری اوولو می باشند.

مکان های زیبای فنلاند

فنلاند دارای مکان های دیدنی و جاذبه های متنوعی است و در آن بناهای تاریخی ارزشمندی از لحاظ هنری و فرهنگی وجود دارد که برای گردشگران جالب و جذاب خواهد بود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *