دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه جوجه چینی خوشمزه + نکات طعم ایده آل

  • ندا خوشرو
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

انواع غذا های بسیار خوشمزه و متنوعی را می توان با مرغ تهیه کرد که جوجه چینی یکی از آن هاست. در این مطلب طرز تهیه جوجه چینی را به همراه نکاتی برای طعم ایده آل مشاهده خواهید کرد لطفا تا پایان همراه ما باشید.

جوجه چینی یکی از انواع غذا های لذیذ و پرطرفدار است که با مرغ تهیه می شود. می توان برای ساخت جوجه چینی از سینه مرغ یا فیله مرغ استفاده کرد. جوجه چینی را می توانید در منزل نیز طبخ کنید، بنابراین در اینجا طرز تهیه جوجه چینی را در اختیارتان قرار می دهیم

در این مطلب مواد لازم و طرز تهیه جوجه چینی با فیله مرغ را به شما آموزش می دهیم. جوجه چینی در روغن بسیار زیاد, سرخ می شود و مزیت بسیار خوب جوجه چینی این است که روغن بسیار زیادی را به خود نمی کشد.

مواد لازم برای ۵ نفر

پیاز متوسط : ۳ عدد
فیله مرغ : نیم کیلو
آبلیمو : ۲ قاشق غذا خوری
سیر : ۲ حبه
نمک و فلفل : به میزان لازم
زعفران : یک قاشق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه خمیر

شیر : ۱/۲ لیوان (یک دوم لیوان)
خمیر مایه فوری : ۱ قاشق مربا خوری
آرد : به مقدار لازم
نمک : به مقدار لازم
بیکینگ پودر : ۱ قاشق مرباخوری
ماء الشعیر فاقد طعم : ۱ لیوان
تخم مرغ : ۲ عدد
فلفل : به مقدار لازم

طرز تهیه جوجه چینی

جوجه چیین آماده شده

در مرحله اول طرز تهیه جوجه چینی ابتدا فیله ها را به چهار قسمت به خوبی تقسیم می کنیم به این ترتیب که فیله های مرغ را از طول به دو قسمت تقسیم کرده و سپس از نظر ضخامتی نیز به دو قسمت تقسیم می کنیم.

فیله مرغ

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

در طرز تهیه جوجه چینی بعد از اینکه فیله ها را برش دادیم در ظرف مناسبی یک پیاز بزرگ و سیر را به خوبی رنده می کنیم و با نمک و آب لیمو و فلفل و یک قاشق غذا خوری زعفران دم کرده به خوبی مخلوط می کنیم و سپس فیله های مرغ را در درون کاسه قرار می دهیم. توجه داشته باشید برای اینکه فیله ها به خوبی مزه بگیرند باید حدود ۲ ساعت در درون مخلوط این مواد بمانند.

قرار دادن فیله مرغ در مخلوطی از مواد
برای طرز تهیه خمیر, شیر را که از قبل ولرم کرده ایم در درون ظرف مناسبی ریخته و خمیر مایه را به آن اضافه می کنیم و آن ها را هم می زنیم تا به خوبی باهم مخلوط شوند.

طرز تهیه جوجه چینی خوشمزه
دقت داشته باشید که باید حتما سفیده و زرده تخم مرغ را برای تهیه جوجه چینی به خوبی از هم جدا کنیم و در ظرف مناسبی هر کدام را جداگانه قرار می دهیم.

زرده و سفیده جدا شده تخم مرغ

سفیده را به کمک همزن به خوبی هم می زنیم تا کاملا غلیظ شود به طوری که وقتی ظرف را بر می گردانیم از درون ظرف به  بیرون ریخته نشود.

سفیده تخم مرغ

در مرحله بعدی زرده و ماء الشعیر را به سفیده اضافه می کنیم و آن ها را به خوبی هم می زنیم تا باهم مخلوط شوند و بعد از اینکه سفیده و زرده و ماء الشعیر به خوبی باهم مخلوط شدند مخلوط خمیر مایه و شیر را را به همراه بیکینگ پودر به ظرف اضافه می کنیم و به خوبی هم می زنیم تا مواد به خوبی باهم مخلوط شوند در مرحله بعدی آرد را آرام آرام به مواد درون ظرف اضافه می کنیم و مواد را با آرد به خوبی هم می زنیم تا مخلوط مواد غلیظ شود توجه کنید که غلیظی مواد باید مانند غلیظی ماست شود و بعد نمک و زعفران و فلفل را به مخلوط مواد اضافه می کنیم.

خمیر آماده شده جوجه چینی

مخلوط مواد خمیر را در درون یخچال به مدت ۱ ساعت می گذاریم.
بعد از مدت زمان ذکر شده خمیر را از یخچال بیرون می آوریم و در درون تابه مناسب مقداری روغن می ریزیم و بعد روغن را روی شعله گاز قرار می دهیم تا به خوبی داغ شود. فیله مرغ را قبل از اینکه در روغن تابه قرار دهید در مخلوط خمیر قرار دهید تا به خوبی با مخلوط خمیر آغشته شوند و سپس آن ها را در درون روغن داغ شده می گذاریم تا به خوبی سرخ شوند توجه داشته باشید که فیله های مرغ را باید بر روی حرارت ملایم قرار داد زیرا آن ها باید به خوبی سرخ شوند و هم چنین به طور کامل مغز پخت شوند. جوجه چینی شما آماده است می توانید آن را به زیبایی تزیین و در کنار اعضای خانواده نوش جان نمایید.

جوجه چینی خوش طعم

نکاتی برای ایجاد طعم ایده آل

  1. در طرز تهیه جوجه چینی می توانید برای مزه دار کردن فیله مرغ علاوه بر موادی که ذکر کردیم فلفل دلمه ای هم به مواد اضافه کنیم. توجه داشته باشید که بهتر است برای اینکه فیله مرغ به خوبی مزه دار شود موادی را که  فیله مرغ را در آن ها قرار می دهیم رنده کنیم.
  2. حتما از زعفران برای مزه دار کردن فیله ها استفاده کنید زیرا عطر و طعم بسار خوبی را به فیله ها می دهد.
  3. از ادویه هایی مانند سماق و دارچین و ادویه کاری برای مزه دار کردن مرغ استفاده نکنید زیرا طعم بسیار نامطبوعی را به فیله های مرغ می دهند.
  4. اگر ترجیح می دهید که فیله های سرخ شده فاقد روشن باشند می توانید در روی یک صافی پارچه ای سفید رنگ را پهن کنید و فیله هایی را که به خوبی سرخ شده اند را روی پارچه درون صافی بگذارید تا روغن آن ها به طور کامل از آن ها بیرون کشیده شود.
  5. بعد از اینکه تکه های اولیه فیله مرغ سرخ شدند در درون روغن اگر خمیر های آن ها باقی مانده بودند حتما برای سرخ کردن بقیه فیله ها خمیر ها از روغن خارج کنید می توانید برای خارج کردن خمیرها از روغن از صافی فلزی استفاده کنید و یا با کمک قاشق خمیر ها را از درون روغن بیرون آورید.
  6. توجه داشته باشید که دو طرف فیله را قبل از اینکه سرخ کنید با خمیر به خوبی آغشته کنید.
  7. می توانید جوجه چینی را در کنار پیاز و سیب زمینی خلالی شده سرو کنید به این ترتیب که بعد از سرخ شدن فیله ها  سیب زمینی و پیاز ها به صورتی خلالی خرد کنید و آن ها را با خمیر به خوبی آغشته کنید و در روغن آن ها را سرخ کنید.
  8. فیله های مرغ  به زودی سرخ می شوند پس مراقب باشید که آن ها نسوزند.

جوجه چینی بسیار خوشمزه و مقوی

دستور تهیه جوجه چینی با روش دیگر

برای تهیه جوجه چینی که یکی از فینگر فود های خوشمزه و پرطرفدار است، روشهای طبخ مختلفی وجود دارد، جوجه چینی پفکی با سس تارتار از معروفترین روشهای تهیه این غذا می باشد، در ادامه روش تهیه جوجه چینی با خمیر بنیه را آموزش می دهیم.

روش تهیه جوجه چینی

مواد لازم

  • فیله مرغ/ ۵۰۰ گرم
  • پیاز/ دو عدد متوسط
  • لیمو ترش/ یک عدد
  • زعفران/ به مقدار دلخواه
  • نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز/ به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه خمیر بنیه

  • آرد سفید یا آرد تمپورا/ یک لیوان
  • دلستر ساده/ نصف لیوان
  • بکینگ پودر/ نصف قاشق چای خوری
  • نمک، فلفل و پودر سیر/ به مقدار لازم

طرز تهیه جوجه چینی با خمیر بنیه

برای تهیه جوجه چینی، بهتر است فیله های مرغ را به صورت آماده خریداری کنید و یا اینکه استخوان های آن را جدا کنید و برش بزنید.

سپس بعد از آماده شدن فیله ها برای مزه دار کردن, آنها را در مخلوط آب لیمو ترش، نمک، پیاز و زعفران بغلطانید و به مدت حدود ۲ الی ۳ ساعت در یخچال بگذارید.

اکنون در داخل یک ظرف جداگانه, مقداری آرد سفید و دلستر را با یکدیگر ترکیب کرده و هم بزنید، در ابتدا لازم است که کمی آب به دلستر بیفزایید، سپس نمک، فلفل و پودر سیر را به ظرف محتوی دلستر بیفزایید، حال در صورتی که از آرد تمپورا به جای آرد سفید استفاده کرده اید نیازی به افزودن چاشنی های ذکر شده ندارید.

در مرحله بعدی، نوبت افزودن آرد به مخلوط حاوی دلستر می باشد، توجه داشته باشید که غلظت خمیر باید به اندازه غلظت ماست باشد به طوری که نه خیلی شل باشد و نه خیلی سفت. بنابراین آرد را به اندازه ای اضافه کنید که به حد متعادل برسد، سپس بکینگ پودر را بیفزایید و دوباره هم بزنید.

نباید خمیر را زیاد هم بزنید، زیرا از حالت پفکی خارج خواهد شد و نیز به فیله ها نمی چسبد، اکنون برای سرخ کردن آن لازم است تا داخل تابه ای گود روغن بریزید و آن را روی حرارت بگذارید، سپس فیله ها را از یخچال بیرون آورده و در خمیر بنیه قرار دهید، فیله های آغشته شده به خمیر بنیه را یک به یک در داخل روغن داغ سرخ کنید، حتما باید دو طرف فیله ها را در روغن برگردانید تا به خوبی بپزند، زمانی که مرغ ها طلایی رنگ شدند، آماده شده و می توانید آنها را بر روی دستمال روغن گیر آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی شان گرفته شوند.

دستور تهیه جوجه چینی

جوجه چینی  غذای خوش طعم و مقوی است که شما می توانید آن را برای مهمانی های خود طبخ کنید و با کمک انواع روش های تزیین غذا جوجه چینی را به زیبایی تزیین کنید. می توانید جوجه چینی را همراه با سس و خیار شور و لیموناد و هر نوع نوشیدنی دلخواهی میل کنید. به طور کلی با مرغ می توان غذا های بسیار متنوعی را طبخ کرد. برای دیدن آموزش انواع غذا با مرغ کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *