دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

چرا زنان، کنترل و نظارت بر روی کارهای مردان دارند؟

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱ آبان ۱۳۹۷
  • ۰

بحث کلیشه ای تفاوت بین زن و مرد سبب شده که زنان بسیاری از ناکارآمدی های مردان را در کنار خود بپذیرند و گاهی عهده دار رفتارهای کودکانه آن ها شوند.

مردان زمانی که در منزل تنها می مانند، با لیستی از کارها مواجه می شوند. به عنوان مثال در این لیست تقریباً تمامی کارها به مرد خانواده تذکر داده شده است. خانم در لیست کارها، غذا دادن به بچه ها، شستن لباس ها با لباسشویی، تمیز کردن اتاق و … را یادآوری می کند. 

تقریباً بیشتر مردان در چنین اموری ضعف زیادی از خود نشان می دهند. ممکن است بعضی از کارهای مهم را فراموش کنند، برای انجام آن تنبلی یا وقت کشی کنند و در نهایت کار را تمام و کمال انجام ندهند.

دلایل کنترل مردان توسط زنان

هر چند تربیت و رشدی که یک فرد از ایام کودکی تاکنون پشت سر گذاشته در نحوه رفتار، وظیفه شناسی و مسئولیت پذیر بودنش تاثیر گذار است اما بسیاری از رفتارهای کودکانه و غلط مردان نیز در اثر ندادن مسئولیت در خانه به آن ها ایجاد می شود. برای مسئول بار آوردن مردها این نکات را در نظر داشته باشید.

قدرت عادت

متاسفانه ذهن ما با قرار گرفتن در وضعیتی به شکل طولانی مدت به آن عادت می کند. به عنوان مثال زمانی که کاری را به طور مستمر انجام می دهیم، احساس می کنیم این کار وظیفه حتمی ماست و یا هیچ کس به قدر ما نمی تواند در انجام آن موفق باشد.

بسیاری از فرهنگ های غلط نیز در ذهن ما نهادینه شده است. مرخصی مردان بعد از زایمان همسر دو هفته و مرخصی زنان مدت طولانی تری است. این فرهنگ به معنای آن است که زنان باید درکنار فرزندان حضور داشته باشند و بچه داری کنند. برای به وجود آوردن مردانی متفاوت کمی خارج از روال برنامه ریزی کنید.

احساس گناه

  •  آرون گروپس

بسیاری از زنان با بچه دار شدن خود را از مهمانی و دیدارهای دوستانه محروم می کنند. این موضوع ممکن است به نوعی اعصاب خردی و احساس گناه تبدیل شود.

دلایل کنترل مردان توسط زنان

اگر قرار باشد مدتی از خانه دور باشیم، سعی می کنیم با لیست کردن تمام کارها اوضاع منزل را از راه دور نیز در دست بگیریم.

یادگیری با نمونه و مثال

مادران نقش مهمی در آموزش و یادگیری دارند. بسیاری از فرزندان با جدا شدن از خانواده مادری هنوز به آن ها زنگ می زنند و درباره نحوه پخت غذا سوال می پرسند. اگر مادر شما تکه ای از روزنامه را بر روی دیوار چسبانده باشد، در این صورت مطلب نوشته شده بر روی آن همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

اعتیاد به کنترل کردن

فرهنگ غلط دیگر مربوط به کنترل امور همه چیز در منزل است. مادر خانواده کنترل همه چیز را در دست می گیرد و فرصت انجام کارهای شخصی برای پدر و بقیه فرزندان از دست می رود. به عنوان مثال خانم خانواده وسایل کیک را آماده و آن گاه می پزد، بعد از خوردن کیک نیز ظرف ها را می شوید. این موضوع باعث می شود که فرد گاهی فرصت کیک خوردن را نیز پیدا نکند.

بالا گرفتن نگرانی های اخلاقی

نگرانی های خود را کم کنید. تهیه لیست و نوشتن جزئیات در این لیست، یعنی شما تنها فرد خانواده هستید و اگر نباشید اوضاع منزل دچار هرج و مرج می گردد. شما نمی توانید منزل را با قابلمه بر روی اجاق گاز بدون لیست ترک کنید.

دلایل کنترل مردان توسط زنان

زمانی که نمی توانیم به خودمان کمک کنیم؟

شوهرم گاهی در منزل کارهای اداری خود را انجام می دهد. نگران هستم که او غذای خود را پیدا نکند. از این رو خوردن غذای ناهار را به او متذکر می شوم و به او می گویم چه بخورد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *