دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مراحل گرفتن سند تک برگی و مدارک مورد نیاز

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۷
  • ۰

شکل جدید و امروزی سندها، استفاده از سند تک برگی است که جایگزین مناسبی برای اسناد قدیمی و منگوله دار است. مراحل دریافت سند جدید و تک برگی بسیار ساده است و شما می توانید با طی مراحل این سند را دریافت کنید.

برای دریافت سندهای تک برگی، نیاز است تا طبق این مراحل اقدام کنید: مراجعه به دفاتر اسناد و درخواست برای دریافت سند، در صورت تعویض سند قدیمی و تبدیل به سند جدید باید سند قبلی استعلام شود، تسویه صورت حساب تعرفه شهرداری، مراحل انجام انتقال دادن سند، پرداخت هزینه و مدارک مورد نیاز و … که در ادامه درباره این مراحل و نحوه وصول آن بیشتر مطالعه می کنید.

 اطلاعاتی دریاه سند تک برگ

مراحل دریافت سند تک برگی:

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم برای دریافت سند جدید و تک برگی یا انتقال دادن سند قدیمی به سند جدید تک برگی، باید مراحلی رعایت شود که بعد از طی این مراحل می توانید سند خود را دریافت کنید.

۱- مراجعه کردن به دفتر اسناد و ثبت:

با مراجعه به دفتر اسناد شما باید مشخص کنید که برای انتقال سند قدیم به جدید مراجعه کرده اید یا قصد دریافت سند جدید دارید که فقط در صورت دریافت سند جدید باید دفاتر اسناد مراجعه کرد.

۲- استعلام کردن سند قدیمی:

استعلام از سند قدیمی برای انتقال به سند جدید نشان دهنده تایید و اصل بودن سند است که اداره ثبت این استعلام را انجام می دهد و اطلاعات دقیق را برای گرفتن سند تک برگ در اختیار متقاضی و مراجع قرار می دهد.

۳- تسویه تعرفه شهرداری:

اگر این سند قرار است به شخص دیگر انتقال پیدا کند باید بدهی آن تسویه شود و کارت پایان کار شهرداری را دریافت نماید. این کارت نشان دهنده مالیات های پرداختی توسط فرد است.

۴- انتقال دادن سند:

بعد از ارائه دادن مدارک لازم برای انتقال دادن سند شما برای دریافت سند تک برگی، باید به دفتر اسناد مراجعه کنید و دفتر اسناد کار انتقال سند را با داشتن اطلاعات سیستمی انجام خواهد داد و به اداره ثبت فرستاده می شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مراحل دریافت سند تک برگی

۵- مراجعه کردن به دفتر اسناد:

با مراجعه به اداره ثبت شما می توانید سند تک برگ خود را دریافت کنید و با پر کردن فرم درخواست و استعلام سیستمی تسویه حساب شهرداری و طی شدن مراحل قبل شما می توانید سند خود را دریافت کنید.

۶- دادن سند قبلی:

برای اینکه سند سند تک برگ جدید را دریافت کنید باید سند قبلی را به اداره ثبت تحویل دهید و در غیر این صورت شما نمی توانید سند جدید خود را دریافت کنید.

۷- پرداخت کردن هزینه:

در این مرحله باید مدارک احراز هویت همراه شما باشد و قبوض و کروکی محب متعلق به سند باید همراه شما باشد و در صورت انتقال مالک جدید سند نیز باید حضور داشته باشد.

۸- مراجعه به پست:

در این مرحله می توانید به پست مراجعه کنید و با پرداخت هزینه و پر کردن فرم سند خود را دریافت کنید در برخی از اداره های ثبت این پست در نزدیکی مرکز قرار دارد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *