دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چه خانه هایی خوراک دزدی هستند؟

  • یلدا محمدی
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

تعطیلات نوروز که بیشتر مردم به مسافرت می روند، ایام برای سارقان به کام است و خلوتی خیابان ها و غیبت صاحبخانه ها شرایط را برای سرقت منازل فراهم می کند. اما سارقان چه خانه ها و با چه شرایطی را برای دزدی انتخاب می کنند؟

تعطیلات نوروز که بیشتر مردم به مسافرت می روند، ایام برای سارقان به کام است و خلوتی خیابان ها و غیبت صاحبخانه ها شرایط را برای سرقت منازل فراهم می کند. اما سارقان چه خانه ها و با چه شرایطی را برای دزدی انتخاب می کنند؟

  • خانه هایی که در طول روز خالی هستند. برخلاف تصور عامه که دزدی ها در نیمه های شب اتفاق می افتند، آمار نشان می دهد که سارقین اکثرا ساعات ۱۹ تا ۲۱ را برای دزدی انتخاب می کنند.
  • درب هایی که قفل درست و حسابی ندارند و پنجره هایی که باز می مانند. اینکه در را با قفل قدیمی چفت و بست می کنید و با خیال راحت به مسافرت می روید، کار بسیار اشتباهی است. ضعیف ترین قسمت درب همان قفل قدیمی اش است. در فصل گرما که پنجره ها را باز می گذارید و به هنگام بیرون رفتن فراموش می کنید آن را ببندید، خودتان دزد را به خانه دعوت می کنید.
  • خانه های آپارتمانی بیشتر از خانه های ویلایی مورد سرقت قرار می گیرند. مجتمع های مسکونی که تعداد واحدها بیشتر است و همسایه ها کمتر یکدیگر را می شناسند، طعمه ی بی دردسری هستند.
  • واحدهایی که در طبقات اول قرار دارند. فرار کردن از طبقات اول در مواقع خطر برای دزدها راحت تر است.
  • خانه هایی که هیچ سیستم هشدار دهنده و دزدگیری ندارند. خانه هوشمند پایانی برای سرقت از منازل محسوب می شود.

چه کنیم که نقشه ی دزدها نقش بر آب شود؟

۱.   دزدها را احمق فرض نکنید!

اینکه یک نفر دزدی را برای کسب درآمد انتخاب کرده دلیلی بر باهوش نبودن آن شخص نیست. گذاشتن کلید در جاکفشی و زیر پادری و همچنین پنهان کردن پول و طلا در میان لباس ها و رختخواب حقه های نخ نما شده ای هستند که حتی سارقین تازه کار هم از آنها خبر دارند. آنها می دانند که شما چیزی را در اتاق کودک پنهان نمی کنید و اول از همه، به سراغ اتاق خواب خودتان می روند.

بعضی ها چند لامپ را روشن می گذارند تا آقا دزده فکر کند ساکنین در خانه هستند. اما شخص زاغ زنی که چند روز منزل شما را زیر نظر دارد و می بیند که لامپ ها شبانه روز روشن هستند، به این کلک قدیمی شما می خندد. با نصب سیستم روشنایی هوشمند می توانید از راه دور و با گوشی همراه خود لامپ ها را در ساعات معمول روشن و خاموش کنید.

جالب تر آنکه اگر در خانه ی خود پرده ی هوشمند داشته باشید می توانید در ساعاتی از روز آن را کنار بکشید تا کسی متوجه عدم حضور شما نشود.

۲.   از قفل محکم و درب ضد سرقت استفاده کنید.

بیشتر سارقین زمانی که ببینند خانه ی شما درب ضد سرقت دارد، از خیر آن می گذرند و به سراغ خانه ی دیگری می روند. علاوه بر آن، می توانید از سنسور درب و پنجره استفاده کنید تا شما را از رفت و آمدهای مشکوک، حتی از راه دور با خبر کنند.

جلوگیری از دزدی منزل

۳.   نبودنتان را جار نزنید.

متاسفانه فضای مجازی باعث شده تا اکثر مردم تقریبا تمامی کارهای روزانه ی خود را با غریبه ها به اشتراک بگذارند. وقتی از لحظه ی خروج تا برگشت خود از مسافرت عکسهایی را به همراه لوکیشن و موقعیت مکانی در صفحات مجازی منتشر می کنید، خودتان مجوز سرقت را به آن ها می دهید. اگر به فعالیت در فضای مجازی علاقه دارید، بعد از بازگشت از سفر آن را انجام دهید.

۴.   خانه را به همسایه بسپارید.

از آشنایان یا همسایه ها بخواهید که اگر تراکت یا قبضی لای درب گذاشته شد، آن را بردارند. این شگرد جدید سارقین است که کاغذی را لای درب می گذارند و اگر چند روز در همان جا بماند، متوجه می شوند که کسی در خانه حضور ندارد.

جلوگیری از دزدی منزل

خود پلیس اقرار می کند که همیشه یک قدم از سارقین عقب است. پس شما هم توانایی و هوش آن ها را باور داشته باشید و خانه را به جدیدترین سنسورها و وسایل هوشمند مجهز کنید. خانه ی هوشمند مانند یک ارتش تک نفره از خود در برابر سرقت محافظت می کند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *