دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کدو حلوایی خوش رنگ با چهار روش متفاوت

  • ندا خوشرو
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۹
  • ۱

کدو حلوایی یک دسر بسیار خوشمزه و مقوی است که می توان آن را برای شب یلدا تهیه کرد. در این مطلب چهار روش فوق العاده را برای طرز تهیه کدو حلوایی در اختیار شما دوستان عزیز قرار داده ایم لطفا تا پایان مطلب همراه ما باشید.

کدو حلوایی از جمله میوه های پر خاصیت و خوش گذشته است که تا کنون نقش زیادی را تغذیه خانواده های ایرانی به عنوان دسر و میان وعده داشته است. با کدو حلوایی می توان انواع غذا ها و دسر های خوشمزه را طبخ کرد. در این مطلب طرز تهیه کدو حلوایی را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

کدو حلوایی با پوست نارنجی برای تهیه دسر کدو حلوایی مناسب تر است و این نوع کدو می تواند به شکل گرد و یا به شکل کوزه ای باشد. به شما توصیه می کنیم که کدو حلوایی هایی که به شکل بسیار گرد و پهن هستند و رنگ آن ها نیز به رنگ نارنجی بسیار پر رنگ است و گاهی دارای لکه های سبز هستند را برای پخت انتخاب نکنید زیرا بعد از پخت رنگ و طعم آن ها از بین می رود این مدل از کدو ها را می توانید برای سفره آرایی استفاده کنید.

کدو حلوایی

روش های پخت کدو حلوایی

در اینجا سه روش از روش های  پخت کدو حلوایی را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

روش اول تهیه کدو حلوایی :

مواد لازم

کدو حلوایی : ۱ عدد
شکر : ۱/۲ پیمانه (یک دوم پیمانه)
آب : یک لیوان

طرز تهیه کدو حلوایی

برای پخت کدو حلوایی به این روش ابتدا کدو را به خوبی شسته و با چاقوی بسیار مناسبی آن را از وسط نصف می کنیم در هر نیمه کدو مقداری تخم قرار دارد تخم های داخل نیمه های کدو را به خوبی خارج می کنیم.

خارج کردن تخم های کدو حلوایی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

سپس کدو را به به اندازه دلخواه برش می دهیم.  توجه داشته باشید که کدو حلوایی را به اندازه های خیلی بزرگ برش ندهید.

طرز تهیه کدو حلوایی خوش رنگ

قابلمه مناسبی را بر می داریم و برش های کدو حلوایی را در درون قابلمه قرار می دهیم سپس شکر را در یک لیوان آب به خوبی حل می کنیم و مخلوط شکر و آب را در درون قابلمه و بر روی کدو ها می ریزیم. برای پخت کدو مقدار آب آن را زیاد نکنید زیرا درون بافت کدو مقداری آب وجود دارد که در هنگام پختن آبی که در درون بافتش وجود دارد را خارج می کند. سپس قابلمه را بر روی گاز  قرار می دهیم تا کدو به خوبی پخته شود و توجه کنید که کدو نباید بسیار زیاد له شود و بعد از پختن کدو پوست کدو با کمک قاشق به راحتی از آن جدا می شود. هم چنین می توانیم کدو را با همان میزان آب و شکر در ظرف مناسبی بریزیم و در درون مایکروویو به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار دهیم.

طرز تهیه کدو حلوایی بسیار خوشمزه

روش دوم تهیه کدو حلوایی

مواد لازم

کدو حلوایی: ۱ عدد
روغن : به میزان لازم کره : به میزان لازم
شکر و نمک : به میزان لازم

طرز تهیه کدو حلوایی

ابتدا کدو حلوایی را به خوبی شسته و همانطور که در روش اول گفته شد درون آن را از تخم ها خالی می کنیم سپس کدو را به اندازه های کوچک برش می دهیم و برش ها را پوست می کنیم سپس مقداری روغن در تابه ریخته و برش های کدو حلوایی را در درون روغن به خوبی سرخ می کنیم و به برش ها مقداری شکر می زنیم.
می توانیم مقداری شکر و نمک به کدو ها بزنیم و آن ها را در قابلمه مناسبی قرار دهیم و کره را به کدو های درون قابلمه اضافه کنیم و قابلمه را روی شعله گاز با حرارت بسیار ملایمی قرار دهیم و بگذاریم تا کدو ها به خوبی پخته شوند توجه داشته باشید که نباید کدو ها له شوند و بافت خود را از دست بدهند. مقدار نمکی را که به کدو ها اضافه می کنیم باید بسیار کم باشد. دسر کدو حلوایی آماده است نوش جان

کدو حلوایی سرخ شده

روش سوم تهیه کدو حلوایی

مواد لازم

کدو حلوایی : ۱ عدد
روغن زیتون : به میزان لازم
شکر : به میزان لازم

طرز تهیه کدو حلوایی

ابتدا فر را روی دمای ۲۰۰ درجه تنظیم می کنیم تا به خوبی داغ شود سپس به همان روشی که در روش اول پخت کدو گفتیم کدو حلوایی را برش می دهیم و برش های کدو حلوایی را که همراه با پوست می باشد به خوبی با روغن زیتون و شکر آغشته می کنیم و ته سینی فر را به خوبی با یک کاغد روغنی پوشش می دهیم و برش ها را که با روغن زیتون و شکر آغشته کرده ایم در درون قالب فر به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه قرار می دهیم سپس قالب فر را از درون فر خارج کرده و می گذاریم تا کمی برش ها سرد شوند و سپس آن ها را از درون قالب فر بیرون می آوریم و پوست کدو ها را به راحتی با کمک قاشق از آن ها جدا می کنیم.

کدو حلوایی یک دسر خوشمزه

روش چهارم طرز تهیه کدو حلوایی

در اینجا با روش تهیه کدو حلوایی با شیره انگور آشنا خواهید شد، کدو حلوایی از جمله مواد غذایی پرخاصیت می باشد که از آن می توان در تهیه انواع دسر و غذا های ایرانی خوشمزه همچون سوپ کدو حلوایی، پنکیک کدو حلوایی و … استفاده کرد، برای یادگیری روش دیگر پخت کدو حلوایی تا پایان همراه ما شوید.

روش تهیه کدو حلوایی

مواد لازم

  • کدو حلوایی/ به اندازه کف ظرف
  • کره و روغن/ به مقدار لازم
  • شکر قهوه ای یا شیره انگور
  • گردو برای تزیین/ مقداری

دستور تهیه کدو حلوایی با شیره انگور

کدو را بعد از شست و شو با پوست و به مقدار لازم برش بزنید و دقت داشته باشید که برش ها نباید ضخیم و کلفت باشند، بهتر است, برش هایی به اندازه حداکثر یک و نیم سانتی متر برنید.

سپس برش های کدو را داخل ظرفی مناسب و یا سینی فر بچینید و روی آنها را شیره انگور و مقداری روغن بریزید و بعد از کشیدن سلفون بر روی ظرف حاوی کدو ها آن را به مدت یک ساعت کنار بگذارید.

سپس سلفون را بردارید و به جای آن با استفاده از فویل روی سینی حاوی کدو ها را بپوشانید، فر را در دمای ۲۵۰ درجه سانتی گراد تنظیم کرده و اجازه دهید تا کدو ها به مدت ۲۰ تا ۴۰ دقیقه بپزند، از آنجا که مخلوط شیره یا شکر با کدو آب می اندازد، بنابراین آب آن زیاد خواهد شد، یک ساعت بعد می توانید فویل را بردارید و اجازه دهید تا کمی سطح رویی کدو ها حالت ته دیگی پیدا کند.

بعد از پخت کدو به این روش رنگ کدو تیره خواهد شد و گوشه ها و روی آن نیز به حالت ته دیگی در می آید، ضمن اینکه به دلیل وجود شیره ممکن است به سقف دهن شما بماسد، در صورت تمایل می توانید مقداری دارچین روی کدو ها بریزید و نیز با استفاده از گردو ها آن را تزیین کنید.

نحوه تهیه کدو حلوایی

در روش دیگر تهیه کدو حلوایی با شیره می توانید برش های کدو را داخل قابلمه بچینید و روی آن را نیز مقداری نبات، شکر و شیره بریزید، سپس درب ظرف را ببندید و بگذارید تا کدو ها بر روی حرارت ملایم بپزند، بعد از پخت, کدو ها را داخل ظرفی بچینید و از شیره داخل قابلمه روی آنها بریزید. توجه داشته باشید که مقدار مواد استفاده شده در این روش (شکر، نبات و شیره) بستگی به میزان شیرینی کدو حلوایی و نیز به دلخواه شما می باشد.

کدو حلوایی از انواع دسر های مقوی و بسیار خوشمزه است که از قدیم الایام برای شب یلدا آن را تهیه می کردند. چند روش متفاوت از طرز تهیه کدو حلوایی را در این مطلب مشاهده کردید امیدواریم که بتوانید به خوبی با این روش های گفته شده کدو حلوایی بسیار خوشمزه و خوش رنگی را برای شب یلدا خود تهیه کنید. برای آموزش انواع دسر کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۱ دیدگاه برای این نوشته
  • Yaşar گفت:

    بیشتر مناطق آذربایجان جنوبی در روش اول شما شکر اصافه نمیکنند . بعد از پخت کدو ، شیره انگور یعنی دوشاب اضافه میکنند که جذب کدو شده و بسیار خوشمزه میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *