دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی خودروهای برقی با بیشترین شعاع حرکتی

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۷
  • ۰

در این مطلب خودروهای برقی با بیشترین شعاع حرکتی معرفی شده است. در این لیست چهار خودرو آمریکایی و یک خودروی ژاپنی به عنوان نماینده خودروهای برقی با بیشترین شعاع حرکتی در نظر گرفته شده اند. 

برای خرید خودروی برقی به نکات مهمی توجه می شود که یکی از این فاکتورها مربوط به مسافتی است که با هر بار شارژ طی می کند. در خوردوهای بنزینی با پر کردن مخزن بنزین از طی کردن مسافت های طولانی مطمئن می شویم اما برای خودروهای برقی این پک های باتری گسترش چندانی نداشته اند.

خودروهای برقی سال ۲۰۱۸  قادر به طی مسافت ۱۶۰ تا ۲۶۰ کیلومتر هستند. این خودروها هر چه به پک باتری پیشرفته تری مجهز باشند، قیمت بالاتری دارند. مسلماً بیشتر این لیست با محصولات تسلا معرفی می شود.

خودروهای برقی با بیشترین شعاع حرکتی

مصرف خودروهای برقی در شرایط مختلف یکسان نیست. به عنوان مثال این خودروها عکس خودروهای بنزینی در سرعث ثابت بزرگراه ها انرژی بیشتری نسبت به رانندگی در شهر صرف می کنند. ضمن اینکه شروع و توقف سریع بر هر دو نوع موتور تاثیری منفی بر جای خواهد گذاشت.

خودروهای برقی با بیشترین شعاع حرکتی

میزان دما در مصرف خودروهای برقی تاثیر گذار است. در دمای منفی یک و مثبت ۳۵ درجه سلسیوس، شعاع حرکتی به ترتیب ۵۷ و ۳۳ درصد کم خواهد شد.

خودروهای برقی با بیشترین شعاع حرکتی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

استفاده از بخاری، کولر و سایر تجهیزات رفاهی بر روی مصرف برق خودرو تاثیر گذار است. مقاومت هوا نیز در مصرف انرژی خودرو موثر است. خودروهای برقی با بدنه آیرودینامیک طراحی می شوند و خودروهای بنزینی با سانروف باز یا پنجره ها، مقاومت هوا و مصرف انرژی را بالا می برند.

شیب و سطح جاده نیز از عواملی است که سبب مصرف انرژی می گردد. شیب سربالا، باعث خالی شدن باتری می گردد.

۱-تسلا مدل S(قیمت پایه آن ۹۹ هزار و ۸۰۰ دلار می باشد  و در هر بار شارژ، ۵۳۹ کیلومتر را طی می کند)

سدان بزرگ مدل S است و در زمان ۲.۵ ثانیه، سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تجربه می کند. مصرف این خودرو در شهر برابر با ۲.۳۱ و در بزرگراه برابر ۲.۲۴ لیتر می باشد. دو مدل تسلا نیز از نسل رودستر و کامیون سمی با شعاع حرکتی ۱۰۰۰ و ۸۰۵ کیلومتر تا سال ۲۰۲۰ معرفی می گردند.

خودروهای برقی با بیشترین شعاع حرکتی

۲-تسلا مدل ۳(با قیمت پایه ۴۹ هزار دلار عرضه و با هر بار شارژ ۴۹۹ کیلومتر را طی می کند)

سدان سایز متوسط لوکس مدل ۳، محبوب ترین محصول تسلا است. شعاع حرکتی مناسب و قیمت پایین، دلیل تبدیل شدن آن به پرتقاضاترین خودوری تسلاست. تسلا مدل ۳ در هر ۱۰۰ کیلومتر شهر ۱.۷۳ و در هر ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه ۱.۹۱ لیتر سوخت مصرف می کند.

خودروهای برقی با بیشترین شعاع حرکتی

۳-تسلا مدل X(قیمت پایه برابر با ۹۹ هزار و ۵۰۰ دلار و با هر بار شارژ مسافتی معادل ۴۷۵ کیلومتر را طی خواهد کرد)

پرمصرف ترین محصول تسلاست اما نسبت به خودروهای برقی در رده بهتری از نظر سوخت قرار می گیرد. دلیل مصرف بالای این خودرو، وزن زیاد آن است. تسلا مدل x در هر ۱۰۰ کیلومتر شهر و بزرگراه به ترتیب ۲.۵۸ و ۲.۴۸ لیتر سوخت به مصرف می رساند.

خودروهای برقی با بیشترین شعاع حرکتی

۴-شورولت بولت(قیمت پایه آن معادل ۳۷ هزار و ۴۹۵ دلار و در هر ۳۸۳ کیلومتر یک بار شارژ می شود)

شورولت بولت، هاچ بک تمام برقی است که از سال ۲۰۱۶ در حال تولید  است. ویژگی هایی چون مصرف کم، فناوری تک پدال و کابین جادار باعث رقابتش با محصولات تسلا شده است. در چند نشریه بزرگ آمریکا به عنوان بهترین خودروی سال شناخته شده و در نروژ، کانادا و کره جنوبی فروش خوبی دارد. مصرف این خودرو در شهر و بزرگراه برابر با ۱.۸۴ . ۲.۱۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد.

خودروهای برقی با بیشترین شعاع حرکتی

۵-نیسان لیف(قیمت پایه آن برابر با ۲۹ هزار و ۹۹۰ دلار می باشد و با هر بار شارژ قادر به طی مسافت ۲۴۳ کیلومتر می باشد)

نسل دوم نیسان لیف نسبت به سال ۲۰۱۰ پیشرفت داشته و دارای طراحی خارجی و داخلی منحصر به فردی است.

خودروهای برقی با بیشترین شعاع حرکتی

نسل اول لیف در هر بار شارژ، مسافتی برابر با ۱۷۲ کیلومتر را طی می کند. نسل دوم این خودرو در بزرگراه ۲.۳۵ و در شهر ۱.۸۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت دارد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *