دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی بابل را بهتر بشناسید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

بابل دارای طبیعتی بسیار زیبا و جذاب است و از جمله جاذبه ها و مکان های دیدنی بابل می توان به آبشارهای بلند و تماشایی آن شاره کرد وجود جنگل های سرسبز با مراتع و کشتزارهای وسیع این شهرستان را تماشایی کرده است.

آبشار شی الیم، آب گرم ازرود و آبشار دراز کش از جاذبه های توریستی بی نظیر و زیبا در بابل است که در کنار جاذبه هایی از مراتع و جنگل های سرسبز دیدنی و خاص است. بابل از شهرستان های زیبا و مکان های دیدنی مازندران است و هر ساله مقصد بسیاری از گردشگران در این منطقه است. مکان های دیدنی بابل دارای جاذبه های تفریحی و گردشگری بسیار است، در ادامه با مناطق دیدنی و مذهبی بابل آشنا خواهبید شد بنابراین بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

   مناطق خاص بابل

بهترین مکان های گردشگری شهر بابل:

سفر به بابل می تواند یک تفریح خاطره انگیز را برای شما و عزیزانتان به همراه داشته باشد برای آشنایی با این شهرستان گردشگری مازندران در ادامه همراه ما باشید.

مکان های توریستی بابل

جاذبه ها در شهر بابل

آبشار شی الیم:

این آبشار تماشایی در فاصله ۲ کیلومتری روستای گاوزن واقع شده است و دارای انبوهی از جنگل ها و مراتع است این آبشار در کنار جاذبه هایی از مکان های دیدنی روستای گاوزن تماشایی است. در این روستا می توانید از آداب و رسوم و فرهنگ مردم روستا نیز دیدنی کنید.

دیدنی های زیبا در بابل

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

آبشار کیمون:

کیمون یکی از روستاهای اطراف بابل است و در ۳۰ کیلومتری از این شهر قرار گرفته است وجود آب و هوای معتدل و خوب در این منطقه و چشم اندازی از جنگل ها فضای این آبشار را دیدنی کرده است. در مسیر رسیدن به این آبشار همچنین می توانید از رودخانه زیبا در مسیر دیدن کنید. این جاذبه از مکان های دیدنی بابل برای گردشگران است.

مناطق خاص در بابل

جنگل لفور:

این جنگل در سوادکوه شمالی واقع شده است و دارای درختان انبوه، آبشار و چشم اندازی از رودخانه است قدمت این جنگل به بیش از ۴۰ میلیون سال باز می گردد و ۸۰ نوع گونه از گیاهان وجود دارد.

جاذبه ها و مکان های دیدنی بابل

آب گرم ازردود:

این آب گرم دارای خواص معدنی فراوانی است و در اطراف آن جنگل و رودخانه قرار دارد که مکان تفریحی مناسبی برای گردشگران است چشم انداز زیبا و سنتی روستاهای اطراف نیز بر زیبایی این جاذبه گردشگری افزوده است. این آب گرم دارای خواص درمانی است و برای درمان بیماری مفاصل مناسب است.

دیدنی های شهر بابل

آبشار درازکش:

این آبشار از جاذبه های بابل است و دارای وسعت زیادی است این آبشار از حوضچه آب سرچشمه می گیرد و با سراریز شدن به رودخانه متصل می شود. این آبشار در فصل بهار دارای میزان بالایی آب است ارتفاع آن ۷ متر و بسیار پر آب است.

آبشار جذاب در بابل

سد شیاده:

این جاذبه از مکانهای دیدنی بابل با طرفداران زیاد است و در روستای شیاده قرار دارد پوشش گیاهی و جنگلهای این منطقه محل مناسبی برای گردشگران است در این سد امکان ماهیگیری نیز برای مسافران وجود دارد و در کنار آن می توانند از تفریحات آبی نیز استفاده کنند.

مکان های دیدنی در بابل

موزه بابل :

در شهر بابل موزه ای وجود دارد که تنها موزه مردم شناسایی استان مازندران می باشد که به گنجبینه در بین مردم بابل شناخته شده است  و در آن تاریخ و فرهنگ مازندان را به نمایش گذاشته اند و قدمن فعلیت آن به سال ۱۳۰۷ برمی گردد.

مناطق دیدنی بابل

آبشار کلیره :

این آبشار جزو جذاب ترین آبشارهای شهرستان بابل می باشد که به منظور دسترسی به آن باید به فاصله چهل و پنج کیلومتری بابل واقع در منطقه بندپی شرقی مراجعه نمابید تا وارد روستایی به نام بتلیم شده و از این روستا تا رسیدن به این آبشار تقریبا چهل و پنج دقیقه باید پیاده روی کنید، بنابراین اگر قصد لذت از یک طبیعیت بکر و شنیدن آب جاری و صدای پرندگان را دارید بهتر است از این آبشار دیدن نمایید.

آشنایی با مکان های دیدنی بابل

امام زاده قاسم :

امام زاده قاسم جزو معروف ترین امامزاده ها در شهرستان بابل می باشد که از نوادگان امام موسی کاظم هستند اما برخی ایشان را از نوادگان امام محمد تقی می دانند، این مکان تاریخی و زیارتی در شهر بابل چزو پربازدیدترین جاذبه های ناریخی بابل می باشد و قدمت آن به قرن نهم هجری بر می گردد.

جاهای مذهبی بابل

کاخ سلطنتی :

در جنوب بابل کاخ سلطنتی وجود دارد دارد که مربوط به دوره پهلوی است و در محوطه دانشگاه علوم پزشکی بابل واقع شده است و در سال ۱۳۵۲ به ثبت ملی رسیده است از این رو حتما از این مکان دبدن نمایید.

جاهای دیدنی بابل

 از جمله دیگر جاذبه های توریستی در بابل مازندران می توان به جنگل شیاده، جنگل بابلکنار، جنگل نارنجلو، دریاچه کامیکلا، جنگل ویوج و … اشاره کرد، امیدواریم مطالعه مزلب گفته شده برای شما عزیزان مفید و سودمند بوده باشد و با جاذبه های دیدنی و تفریجی بابل به خوبی آشنا شده باشید، در صورت تمایل جهت آشنایی با مکان های دیدنی رامسرو مکان های دیدنی کلاردشت می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *