دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک سورپرایز مخصوص جشن های خانوادگی

  • ندا خوشرو
  • ۲۳ دی ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب با طرز تهیه کیک سورپرایز آشنا شدید که امیدواریم از پخت این کیک لذیذ و بی نظیر در منزل نهایت لذت را ببرید و پذیرایی باشکوهی را از مهمان ها و اعضای خانواده تان داشته باشید.

کیک سورپرایز از انواع کیک های خوشمزه و خوش طعم است و اگر شما به پخت انواع کیک در منزل علاقه مند هستید بهتر است این نوع کیک را بپزید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید. در طرز تهیه کیک سورپرایز از پودر کیک و تخم مرغ و آب و روغن و رنگ غذا و خامه سفید و خمیر فوندانت استفاده می شود.

کیک سورپرایز و کیک مخملی و کیک ردولوت از انواع کیک های خوشمزه و با ظاهری زیبا هستند.کیک سورپرایز مانند ژله سورپرایز زمانی که آن را از قالب در می آورید دارای ظاهری عادی است ولی در زمان برش کیک محتویات آن در بین برش ها دیده می شود به همین دلیل است که این نوع کیک دارای بافت و ظاهری بی نظیر و خاص است.

کیک سورپرایز مخصوص ولنتاین

مواد لازم

  • پودر کیک ۴۵۰ گرمی : دو بسته
  • آب و روغن و تخم مرغ برای تهیه خمیر کیک
  • رنگ سبز غذا
  • خامه سفید : ۷۰۰ گرم
  • فوندانت سبز : ۹۰۰ گرم
  • فوندانت سیاه : ۱۱۰ گرم
  • فوندانت سبز یا زرد : ۳۰ گرم

طرز تهیه کیک سورپرایز در منزل

برای درست کردن کیک سورپرایز در منزل ابتدا فر را روی دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید تا داغ شود سپس درون سینی فر را با کمک کاغذ روغنی چرب یا فویل بپوشانید.
در مرحله بعدی طرز تهیه کیک سورپرایز یکی از پودرهای کیک را مطابق دستوری که روی بسته آن نوشته شده است بپزید و درون آن رنگ غذای سبز را بریزید و خمیر را درون سینی فر بریزید و سینی را به مدت ۱۸ تا ۲۲ دقیقه درون فر قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده سینی فر را بیرون آورید و به مدت ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا کیک سرد شود سپس آن را به مدت یک ساعت درون یخچال قرار دهید.


درون دو قالب کیک کمربندی را به صورت جداگانه چرب و آرد پاشی کنید و زیر هر یک از قالب ها را با کمک فویل بپوشانید و پودر کیک باقی مانده را درست کنید و داخل هر یک از قالب ها یک پیمانه از خمیر کیک بریزید.

کیک سبز رنگ را از درون یخچال بیرون آورید و با کمک قالب با شکل دلخواه کیک سبز را به اندازه ۴۰ عدد کیک شکل دار برش بزنید سپس کیک های شکل دار را به صورت ایستاده دور تا دور قالب کیک بچینید توجه داشته باشید که برش های قالب زده کیک باید به اندازه ۲ سانتی متر از دیواره قالب فاصله داشته باشند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

دستور تهیه کیک سورپرایز

در این مرحله از طرز پخت کیک سورپرایز، یک پیمانه خمیر روی کیک های شکل دار و سبز رنگ بریزید به طوری که روی برش های کیک به صورت کامل پوشیده شوند سپس مرکز کیک را با کمک خمیر پر کنید و قالب کیک را به مدت ۳۰ تا ۳۴ دقیقه درون فر با دمای ۳۲۵ درجه فارنهایت قرار دهید تا کیک پخته شود سپس قالب را از درون فر بیرون آورید و اجازه دهید تا کیک سرد شود.

طرز تهیه کیک سورپرایز

روی کیک را با کمک چاقوی دندانه دار صاف کنید و کیک را پشت و رو کنید و روی آن مقداری خامه بمالید و کیک دوم را هم پشت و رو کنید و روی کیک اول قرار دهید و روی کیک و کناره های آن را با کمک خامه بپوشانید.

کیک سورپرایزپوشاندن سطح کیک با خامه کیک سورپرایز خوشمزه و بی نظیر
در این مرحله از دستور پخت کیک سورپرایز، کیک را با کمک خمیر فوندانت سبز بپوشانید و باقی مانده خمیر فوندانت را ببرید.

پوشاندن روی کیک با خمیر فوندانت سبز

روی ظرف کیک کمک خمیر فوندانت را به شکل دایره و به اندازه ۲۵ سانتی متر برش دهید و کیک را در مرکز فوندانت قرار دهید.

برش زدن خمیر فوندانت

در مرحله آخر طرز تهیه کیک سورپرایز خمیر فوندانت سیاه را به اندازه نواری که دارای ۶۰ سانتی متر طول و ۲ سانتی متر عرض است برش دهید و نوار را دور کیک قرار دهید تا به شکل نوار کلاه در آید. خمیر فوندانت سفید را هم به شکل سگک کلاه در آورید و روی آن اسپری طلایی رنگ بزنید و بعد از اینکه اسپری خشک شد آن را با کمک آب مقداری نمدار کنید و روی نوار سیاه رنگ بچسبانید.

برش زدن خمیر فوندانت سیاه
کیک را برش بزنید و برش های آن را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار دهید.

کیک سورپرایز زیبا کیک سورپرایز خوشمزه و بی نظیر

آموزش تهیه کیک سورپرایز به روش دیگر

کیک سورپرایز را می توانید با روش های مختلفی تهیه کنید که در ادامه مطلب دستور تهیه  آن را به شما همراهان عزیز اموزش خواهیم داد تا بتوانید آن را تهیه و نوش جان کنید.

مود لازم :

  • شکر : یک و نیم لیوان
  • تخم مرغ : سه عدد
  • روغن مایع : یک لیوان
  • چای پر رنگ سرد شده : یک لیوان
  • پودر کاکائو : سه قاشق غذا خوری سرصاف
  • بکینگ پودر : یک و نیم قاشق مرباخوری
  • آرد : سه لیوان

مواد توپ نارگیلی

  • پودر قند : یک لیوان
  • پودر نارگیل : دو لیوان
  • سفیده تخم مرغ : دو عدد

آموزش تهیه کیک سورپرایز

دستور تهیه  :

در روش تهیه کیک سورپرایز ابتدا با کمک همزن سفیده تخم مرغ را هم زده و بعد از پف کردن به آن پودر قند و نارگیل را بیفزایید و مخلوط نمایید.

سپس به اندازه یک گردو از مواد جدا کرده و گرد نمایید و به تعداد سیزده تا چهارده عدد توپک تهیه کنید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت داخل یخچال بماند تا کامل استراحت کنند.

حالا سه عدد تخم مرغ را با شکر داخل همزن به مدت شش دقیقه هم زده تا پف کرده و بعد روغن مایع و چای سرد را به آن افزوده  و برای یک دقیقه دیگر آن را هم بزنید.

در مرحله بعدی آرد، بیکینگ پودر و پودر کاکائو  را با هم دو مرتبه الک کرده و به مواد بیفزایید و کم کم آن را هم زده تا مواد حسابی با هم مخلوط شوند.

حالا قالب مورد نظر را چرب کرده  و نیمی از مواد کیک را داخل آن ریخته  سپس توپک ها تهیه کرده را روی آن با فاصله دلخواه چیده و بعد مابقی مواد کیک را روی آن بریزید.

در مرحله پایانی قالب کیک را داخل فر که از قبل روی دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد گرم شده است گذاشته و اجازه دهید به مدت چهل و پنج تا پنجاه دقیقه بماند تا کاملا پخته شود، نوش جان.

 

دستور تهیه کیک سورپرایز

شما می توانید کیک سورپرایز را برای مناسبت های خاص در منزل بپزید و اعضای خانواده تان و دوستان خود را با پخت این کیک سورپرایز کنید. در این مطلب با طرز درست کردن کیک سورپرایز آشنا شدید که امیدواریم این کیک خوشمزه و زیبا مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد، جهت آشنایی با طرز تهیه انواع کیک می توانید روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *