دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه شیرینی کشمشی خوشمزه + نکات طعم فوق العاده

  • ندا خوشرو
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۴
  • ۰

شیرینی کشمشی از انواع شیرینی های بسیار خوشمزه و خوش طعم و دارای محبوبیت بالا در ایران می باشد. در این مطلب طرز تهیه شیرینی کشمشی را مشاهده خواهید کرد لطفا تا پایان همراه ما باشید.

شیرینی کشمشی از جمله شیرینی های بسیار خوشمزه است که می توان آن را در منزل به راحتی تهیه و در کنار سایر اعضای خانواده نوش جان کرد از این رو ما روش پخت این شیرینی خوشمزه را در اختیارتان قرار داده ایم تا بتوانید با راهنمایی به پخت این شیرینی بپردازید.

طرز تهیه شیرینی کشمشی

شیرینی کشمشی طعم بسیار خوبی دارد و بسار پرطرفدار است این شیرینی خوشمزه را می توان در منزل به راحتی تهیه کرد که مطالب زیر مواد لازم برای ساخت شیرینی کشمشی را قرار داده ایم.

ﻣﻮاد ﻻزم برای تهیه شیرینی کشمشی

شیرینی کشمشی مخصوص عید

آرد : ۵۰۰ گرم
روغن جامد : ۳۰۰گرم
کشمش : ۲۰۰ گرم
تخم مرغ : ۴ عدد
وانیل : به میزان مناسب
پودر قند : ۴۰۰ گرم

نحوه پخت شیرینی کشمشی

در محله اول طرز تهیه شیرینی کشمشی ابتدا فر را روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید تا به خوبی داغ شود و بعد روغن جامد را در ظرف مناسبی ریخته و هم بزنید تا به خوبی باز شود سپس پودر قند را که قبلا به خوبی آن را الک کرده اید به روغن اضافه کنید و با همزن و یا چنگال به خوبی هم بزنید تا پودر قند با روغن مخلوط شود و به رنگ سفید در آید.

طرز تهیه شیرینی کشمشی بسیار خوشمزه

در مرحله بعدی پخت شیرینی کشمشی تخم مرغ را به صورت دانه ای به مخلوط پودر قند و روغن اضافه کنید ابتدا یکی از تخم مرغ ها را درون پودر قند ریخته و به خوبی هم بزنید و وقتی که تخم مرغ به خوبی با پودر قند مخلوط شد تخم مرغ بعدی را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید و همین روند را تا اضافه کردن آخرین تخم مرغ ادامه دهید بعد از اینکه تخم مرغ ها را اضافه کردید و به خوبی هم زدید مقداری وانیل به مخلوط تخم مرغ و پودر قند اضافه کنبد توجه داشته باشید که وانیل مورد استفاده در این شیرینی از بقیه شیرینی ها بیشتر می باشد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

شیرینی کشمشی

سپس آرد را که از قبل به خوبی الک کرده اید به مخلوط شیرینی اضافه می کنیم و آنقدر آرد را با تخم مرغ ها به وسیله همزن هم می زنیم تا مخلوط شیرینی به خوبی غلیظ شود. کشمش ها را به مدت ۵ دقیقه درون آب بریزید تا به خوبی خیس شوند و سپس کشمش ها را درون صافی بریزید و به صورت خیس به مخلوط شیرینی کشمشی اضافه کنید و با کمک یک قاشق غذا خوری مخلوط را هم زده تا کشمش ها به خوبی با مایه شیرینی مخلوط شوند.

شیرینی کشمشی خوش طعم
در ته قالب فر کاغذ روغنی مناسبی قرار دهید و مایه شیرینی کشمشی را در درون قالب فر به کمک قاشق قرار دهید و هم چنین  می توانید از قیف های بزرگ ماسوره ای مخصوص شیرینی پزی هم استفاده کنید. بعد از اینکه همه مخلوط شیرینی کشمشی را در درون قالب فر قرار دادید قالب فر را برداشته و در درون فر بگذارید. برای طرز تهیه شیرینی کشمشی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان لازم است.

شیرینی کشمش کاملا پخته شده

نکات فوق العاده برای پخت شیرینی کشمشی

  1.  برای پخت شیرینی درجه فر باید به صورت مناسبی تنظیم شود و نباید فر را روی درجه بسیار زیاد تنظیم کنید.
  2. در پخت شیرینی کشمشی می توانید کره به آن اضافه کنید و به جای ۳۰۰ گرم روغن می توانید از ۳۰۰ گرم کره استفاده کنید که عطر و طعم بهتری به شیرینی می دهد.
  3. مخلوط شیرینی کشمشی را باید با فاصله های مناسب بر روی قالب فر قرار دهید.
  4. برای قرار دادن مخلوط شیرینی بر روی فر می توانید از قیف های ماسوره ای مخصوص شیرینی پزی استفاده کنید.
  5. حتما پودر قند و آرد را قبل از اینکه به مواد اضافه کنید به خوبی الک کنید.
  6. بعد از اینکه شیرینی ها را از فر خارج کردید بگذارید تا به خوبی خنک شوند و بعد آن ها را از قالب فر بیرون آورید.

نحوه پخت شیرینی کشمشی

شیرینی کشمشی یکی از انواع شیرینی های بسیار خوشمزه می باشد و به خاطر داشتن کشمش دارای کلسیم است و توصیه می شود آن را حتما در منزل برای کودکانتان تهیه کنید. برای دیدن آموزش انواع شیرنی و کیک کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *