دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

چه قدر روی فناوری شارژ بی سیم حساب کنیم؟

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

در حال حاضر در بسیاری از گجت ها از فناوری شارژ بی سیم استفاده می شود. این موضوع کاهش تعداد پورت ها و کابل ها را به همراه دارد. در ادامه مزایا و معایب این فناوری را به شما ارائه می کنیم.

اکنون شرکت های بسیاری در راستای این فناوری گام برداشته اند و خود را مجاز به استفاده از آن کرده اند. با این فناوری، پورت های ورودی دستگاه کاهش یافته اما هنوز پورت مربوط به شارژ در جای خود باقی است.

تکنولوژی شارژ بی سیم یک گرمایش القایی است و پس از به وجود آوردن میدان الکترومغناطیسی در یک مکان، این انرژی تولیدی به سیم پیچ های فلزی گجت در نزدیکی میدان مورد نظر منتقل می شود. به عنوان مثال زمانی که می خواهید کتری را با اجاق برقی داغ کنید، این انرژی الکتریکی به شکل انرژی گرمایی به پایین کتری انتقال و باعث داغ شدن و جوش آمدن آب می گردد.

مزایا و معایب فناوری شارژ بی سیم

روند شارژ شدن با این شارژها نیز بدین شکل است. در شارژر بی سیم دو پیچ به کار رفته که یکی برق را به میدان الکترومغناطیسی تبدیل و سیم پیچ گجت نیز این میدان شناور را به انرژی تبدیل خواهد کرد. این انرژی به باتری گجت رسیده و آن را شارژ می کند.

آیفون های ۲۰۱۸، آیفون ۸ و آیفون X در طراحی خود از این فناوری استفاده کرده اند. این نحوه شارژ کردن سبب هدر رفت انرژی به شکل گرما می شود. سرعت کمی برای شارژ کردن دارد. ضمن اینکه با قرار گرفتن چند دقیقه گوشی بر روی پد شارژ، به سرعت داغ می شود. گوشی های بدنه فلزی فعلاً نمی توانند از این فناوری استفاده کنند.

مزایا و معایب فناوری شارژ بی سیم

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

برد شارژ پدهای شارژ به دلیل وسعت کم، محدود می باشد. چون اندازه سیم پیچ پد شارژ در برد شارژ موثر است. هدر رفت انرژی زیاد است و حدود ۴۰ درصد از انرژی برق به دستگاه نمی رسد.

مزایا و معایب فناوری شارژ بی سیم

با روی آوردن اپل به استفاده از این فناوری، فناوری بی سیم در زمینه شارژ همه گیر شد. اکنون اپل با حذف جک هدفون، کاربران را به استفاده از هدفون های بی سیم مشتاق می کند. باید دید که این هدفون ها نیز مانند شارژ بی سیم همه گیر می شوند یا نه؟

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *