دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آشنایی با مکان های دیدنی بندر ترکمن و جاذبه های گردشگری آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

بندر ترکمن در استان زیبا و سر سبز گلستان واقع شده است بندر ترکمن از جمله شهرهای استان گلستان است که به لحاظ تاریخی دارای قدمت بالایی نیست و مکان های دیدنی بندر ترکمن به لحاظ جاذبه طبیعی دارای ارزش هستند.

تاریخ پیدایش شهر بندر ترکمن در استان گلستان به سال ۱۳۰۶ باز می گردد که در آن سال ها پهلوی عشایر این مناطق را برای پیگیری اهداف نظامی خود سرکوب کرد و از آن دوران در این منطقه مردم به زندگی پرداختند که به تدریج موجب پیدایش شهر و ترویج فرهنگی جدید در ایران شد. این شهر به لحاظ گردشگری دارای اهمیت است زیرا جاهای های دیدنی بندر ترکمن دارای ارزش طبیعی و فرهنگی بالایی هستند و با سفر به این مناطق می توان از فرهنگی جالب دیدن کرد. جاذبه ها و مکان های دیدنی بندر ترکمن

 جاذبه ها و مکان های دیدنی بندر ترکمن:

جاب است بدانید که این شهر بندری توسط معماران مجرب بلژیکی و مهندسین با مهارت ایرانی طراحی شده است و نقشه آن بر اساس طرح معروف عنکبوتی شکل است که به لحاظ معماری نیز این شهر پر اهمیت کرده است.

بندر ترکمن را بشناسید

سواحل خلیج گرگان:

این خلیج با وسعت ۶۸۸۰۰ خود و طول ۶ کیلومتری از مهم ترین مراکز جذب توریست است این سواحل در دوران سرما به هیچ وجه یخبندان نیست و این موجب می شود تا گردشگران در فصل های مختلفی از سال به این مکان دیدنی سفر کنند. روستای قره سو که در اطراف این خلیج قرار دارد از دیگر جاذبه های این منطقه است.

جاذبه های معروف بندر ترکمن

جزیره آشوارده:

این جزیره که در غرب بندر ترکمن قرار گرفته است از مکان های گردشگری بندر ترکمن است و به عنوان بزرگ ترین جزیره دریای مازندران شناخته می شود این جزیره در گذشته سه مجموعه جزیره بوده و در حال حاضر نیز محلی برای قایق رانی گردشگران است.

جزیره زیبای بندر ترکمن

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

تالاب گیمشان:

این تالاب از اطراف به رودخانه گرگان، خط مرکزی ایران و ترکمنستان متصل می شود و از سمت دیگر نیز به دشت گیشمان و دریای خزر راه دارد این منطقه با برخورداری از آب و هوای مناسب زیستگاه مناسبی برای گونه های مختلفی از حیوانات و پرندگان دریایی است.

منطقه توریستی بندر ترکمن

منطقه صوفیکم شکار ممنوع:

این تالاب به دلیل وجود گونه های مختلفی از حیوانات منطقه مهمی است و در آن بیشا از ۱۳۰ گونه پرنده یافت می شود عقاب دریایی دم سفید و پرنده زیبای اردک سر سفید از گونه هیا معروف حیوانات در این منطقه هستند.

دیدنی های خاص بندر ترکمن

اسکله تفریحی بندر ترکمن:

این اسکله که در غرب بندر ترکمن قرار گرفته است از مکان های دیدنی بندر ترکمن است و وجود قایق موتوری و قایق پدالی باعث جذب گردشگر در این بندر شده است. همچنین رد کنار این اسکله می توانید از دیدن غروب خورشید لذت ببرید.

مناطق زیبا در بندر ترکمن

روستای قره قاشلی:

این روستای زیبا و گردشگری در ۱۶ کیلومتری بندر ترکمن واقع شده است و از اطراف به روستاهای مهمی همچون قره تپه، ایوان آباد، پنج پیکر و … راه دارد.

روستای تفریحی بندر ترکمن

در بندر تفریحی و تجاری ترکمن تا چشم کار می کند جاذبه های طبیعی و فرهنگی بی نظیر و متفاوتی دیده می شود که از دید گردشگران دلنشین و تماشایی است و گزدشگران در این منطقه دوست دارند تا از فرهنگ مردم این ملت دیدن کنند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *