دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظر مخالف مدیر را چگونه ابراز کنیم؟

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

مخالفت با مدیر در حین انجام شغل یک موضوع عادی و معمولی است اما متاسفانه به دلیل صفات خاص مدیریت نمی توان این مخالفت را به شکل واضح بیان کرد. بلکه باید آن را به شیوه صحیحی ابراز کرد.

گاهی در محیط کاری موضوعی پیش می آید که شما را وادار به مخالفت صد در صد می کند و نظر مستبدانه مدیر منجر می شود که شما کار اشتباه را انجام دهید. در غیر این صورت با واکنش تند مدیر مواجه می گردید.


کارشناسان علت موضع گیری رئیس به مخالفت را این گونه بیان می کنند که مدیر این نوع رفتار را یک نوع تهدید می داند. البته قبل از ابراز مخالفت، دلیل خود را از مخالفت بررسی کنید. این مخالفت را با حفظ منافع شغلی انجام دهید و در صورتی که منجر به نابودی موقعیت شغلی می گردد، ابداً این کار را انجام ندهید.چ

نحوه ابراز مخالفت با مدیر

چه متدی بر روی افکار مدیر تاثیر می گذارد؟

برای متقاعد کردن باید برنامه ریزی صحیح داشته باشید. برای این برنامه ریزی صحیح باید روشی با تاثیر زیاد را در نظر بگیرید. به عنوان مثال او فردی احساساتی است و برای نفوذ، باید به او نزدیک تر شوید. او نیاز به توضیح بیشتری دارد. مکالمه طولانی تصویر درستی از او در اختیار شما می گذارد. برای مخالف خود، دلیل و سند مهم داشته باشید.
نحوه ابراز مخالفت با مدیر

اگر مدیر شما تمایلی به گوش کردن به حرف شما ندارد، بهتر است از نظر موافق دیگران برای جلب رضایت آن استفاده کنید. این کار سبب سندیت حرف شما می شود. بهتر است برای همراه کردن دیگران در نظر خود از فرد معتمد کمک بگیرید. این فرد مورد اعتماد تاثیر زیادی بر روی مدیر خواهد گذاشت.

اگر بحث بالا گرفت، چه باید کرد؟

با بالا گرفتن بحث راهی برای توافق وجود ندارد. در این صورت پیغام خود را به او برسانید و در پی بهتر کردن رابطه خود با او باشید.

نحوه ابراز مخالفت با مدیر

برای مخالفت با مدیر به نتایج مثبت فکر کنید

طبیعتاً بین آن چه شما تصور کردید و نتیجه بحث تفاوت زیادی وجود دارد. اگر با برخورد تند رئیس مواجه شدید اعتنا نکنید و روی هدف خود متمرکز شوید. به این فکر کنید که عملی شدن نظر شما، چه امتیازاتی برای شما و شرکت خواهد داشت؟ اگر این مخالفت را با هدف مطرح کرده اید، پس باید برای رسیدن به هدف ناملایمتی ها را بپذیرید و در اجرای هدف خود مصمم باشید.

نحوه ابراز مخالفت با مدیر

  •  آرون گروپس

مشکلات قبلی را حل کنید

گاهی برای ابراز مخالفت خود، روش خوبی را انتخاب کرده اید اما مدیر شما نمی تواند حرف شما را بپذیرد. چون قبلاً با او مشکل داشته اید. بهتر است قبل از بیان مخالفت، بدبینی مدیر را نسبت به خود با جبران کردن برطرف نمایید.

نحوه ابراز مخالفت با مدیر

اگر همیشه کوتاه بیایید، چه خواهد شد؟

بسیاری از افراد از مخالفت خود با مدیر ترس دارند و نظر واقعی خود را بیان نمی کنند. این موضوع در دراز مدت سبب پدیدار شدن نشانه های استرس در بدن تان می شود و سلامتی شما به خطر می افتد.

نحوه ابراز مخالفت با مدیر

هر شرکتی برای کار بهتر به ایده های نو و  روش های مناسب نیاز  دارد. اگر نتوانید با این ایده ها خود را تغییر دهید، بنابراین شکست خواهید خورد. با موافقت های مکرر، رئیس متوجه می شود که به کار اهمیت نمی دهیم و فقط می خواهیم مورد توبیخ واقع نشویم.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *