دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای تمیز کردن کف اتو با چند تکنیک ساده خانگی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

استفاده طولانی مدت از اتو یا استفاده نادرست از آن موجب می شود تا این وسیله پرکابرد برای کدبانوها و دیگر افراد زودتر خراب شود و کیفیت آن کمتر شد تمیز کردن کف اتو راهی برای پیشگیری از پایین آمدن کیفیت این وسیله است.

تمیز کردن کف اتو تکنیکی است که موجب می شود تا مواد  زائد موجود بر کف آن از بین برود و با باز شدن منافذ در کف اتو بخار اتو بهتر عمل کرده و موجب می شود تا لباس شما بهتر اتو شود همچنین این کار موجب بالا رفتن طول عمر اتو خواهد شد در این بخش برخی از تکنیک های مناسب که موجب پاک کردن کف اتو می شود را برای شما عزیزان ارائه داده ایم.

راه های تمیز کردن کف اتو

تکنیک های تمیز کردن کف اتو:

استفاده کردن از اتوی لک دار و رسوب گرفته موجب می شود تا به لباس شما آسیب وارد شود و نه تنها وجب اتو زدن لباس نمی شود موجب لکه شدن و نخ کش شدن لباس می گردد.

 سرکه و نمک:

استفاده از نمک رروش ساده و مناسبی برای تمیز کردن کف اتو و از بین بردن لکه های آن است برای این کار کافی است مقداری سرکه و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید و بر روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید و بعد از سرد شدن با پارچه ای نرم این مواد را بر روی کف اتو بزنید تا لکه ها از بین بروند.

استفاده از محلول:

می توانید برای باز کردن منافذ کف اتو  و بالا رفتن کیفیت بخار اتو می توانید از محلول مخصوص پاک کننده آن استفاده کنید که به راحتی این منافذ را باز می کند.

تمیز کردن منافذ کف اتو

جوش شیرین:

جوش شیرین را با مقدار آب به حالت خمیری در آورید و با استفاده از پارچه ای نرم آن را بر روی سطح اتو بمالید این کار موجب می شود تا کف اتو براق و صیقلی شود.

  •  آرون گروپس

خمیر دندان:

اگر کف اتو دارای خراش است و موجب آسیب رساندن به لباس می شود می توانید با مقداری خمیر دندان موجب از بین رفتن آنها شوید و کف اتو صاف شود.

آب مقطر و سرکه:

استفاده از آب مقطر و سرکه موجب می شود تا رسوب های موجود در اتو از بین بروند برای این کار باید این محلول را داخل اتو بریزید و اجازه دهید تا رسوب ها از بین برود و محلول را خارج کنید.

حوله و نمک:

برای این منظور، حوله ای پارچه ای یا کاغذی را روی میز اتو پهن کرده و روی آن را نمک بپاشید، سپس اتو را با بیشترین درجه حرارت بر روی نمک ها و حوله بکشید، انجام این کار موجب جذب رسوب های کف اتو به نمک خواهد شد.

ترکیب آب گرم و مایع ظرفشویی :

ترکیبی از آب گرم و مایع ظرفشویی تهیه کنید و با استفاده از پارچه کتان، کف اتو را تمیز کنید، سپس با پارچه تمیز دیگری آن را خشک کنید تا کف روی آن نماند.

پاک کردن کف اتو

ورق های خشک کن:

قبل از گرم شدن اتو، آن را روی دمای حداقل و بدون بخار تنظیم کرده و سپس بر روی ورق خشک کن بکشید به این صورت جرم ها نرم شده و به راحتی پاک می شوند.

در واقع بعد از  استفاده از ورقه های خشک کن، کف اتو حالت روغنی پیدا کرده و به راحتی می توانید با استفاده از پارچه ای پنبه ای آن را پاک و تمیز کنید.

سمباده فلزی:

از این وسیله نیز می توانید به هنگامی که اتو گرم است و مواد نرم شده اند، برای تراشیدن و پاک کردن جرم ها استفاده کنید، در صورت غیر چسبنده بودن سطح اتو، احتیاط کنید زیرا امکان دارد که به جای رفع جرم ها، اشتباهاً سطح آهن اتو را خراش دهید.

در انتها اتو را روی پارچه ای قدیمی گذاشته و بر روی لبه تخته اتو با زاویه ای مناسب اتو نمایید تا اضافات از سطح اتو جدا شود.

لیمو ترش:

در صورت زنگ زدگی کف اتو، می توایند یک لیمو را نصف کرده و روی قسمت های زنگ زده بزنید.

تمیز شدن کف اتو

استفاده از گوش پاک کن

برای هر روشی که استفاده می کنید، بهتر می باشد که از گوش پاک کن هم به منظور پاک شدن و تمیز شدن بهتر منافذ کف اتو استفاده کنید.

امیدورایم این مطلب برایتان سودمند واقع شده باشد، در صورت آشنایی با دیگر مطالب مفید در زمینه خانه داری می توایند بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *