دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

مراحل پناهندگی در استرالیا و نکات مهمی که باید بدانید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

در سال ۲۰۱۸ شرایطی که برای مهاجران استرالیایی و پناهندگی در استرالیا وجود دارد شرایط سخت و دشواری است که بسیاری از پناهندگان را از این کار منصرف می کند در این مطلب اطلاعات بیشتری در رابطه با نحوه پناهندگی و خطرات آن ارائه می شود.

عدم آگاهی بیشتر مهاجران و پناهندگان از عواقب پناهندگی موجب می شود تا با وجود سوء استفاده هایی که از این طریق از مهاجران می شود همچنان پناهندگی برای برخی از افراد ساده ترین راه مهاجرت باشد. طرح اسکان مجدد در مناطق آزاد یا پناهندگی در استرالیا طرحی است که بر طبق آن افرادی که از جوامع دیگر به کمک های انسانی و نوع دوستانه ملت های دیگر احتیاج دارند با استفاده از پناهندگی به کشور استرالیا و دیگر کشورها پناهنده می شوند.

راه های پناهندگی به استرلیا

 شرایط و خطرات پناهندگی در استرالیا:

طرح اسکان مجدد بیان می کند که اسکان افراد کمک خواه به دو شکل پناهندگی و کمک ها بشر دوستانه صورت می گیرد دسته اول شامل افرادی که در کشور خود به لحاظ امنیتی مورد تعقیب و پیگیری هستند و با خارج شدن از مرز کشور خود درخواست کمک از کشورهای دیگر و پناهنده شدن را دارد و برای دریافت  ویزا از این طریق باید یکی از اعضای خانواده او را حمایت مالی کنند.

برنامه های بشر دوستانه نیز به اینگونه است که فرد می تواند از ویزاهای زیر برای پناهندگی در استرالیا و مهاجرت استفاده کند و در صورتی یکی از اعضای خانواده در استرالیا اقامت داشته باشند از این طریق می تواند ویزا دریافت کند.

پناهندگی استرالیا چگونه است

  • فرد تقاضا دهنده باید در خاک استرالیا نباشد.
  • افرادی که مورد تبعیض های نامناسب قرار می گیرند.
  • دارای اسپانسرهای مقیم دائم استرالیا، سازمان استرالیایی، شهروند استرالیایی و شهروند نیوزلند باشد.

در این جا جالب است بدانید افراد متقاضی از این طریق دارای آمار بالایی نسبت به سایر ویزاهای دریافتی هستند بسیاری از دفاتر حقوقی که در زمینه مهاجرت و انواع مختلف مهاجرت مشاوره ارائه می دهند توصیه می کنند که برای مهاجرت به استرالیا  و پناهندگی در استرالیا می توان از روش های دیگر استفاده کرد و اقدام به پناهندگی می تواند با مشکلات زیادی همراه باشد.

ویزاهای مختلف برای پناهندگی:

ویزای پناهندگی دارای انواع مختلفی است که مهاجران می توانند از طریق آن اقدام به پناهندگی در کشورهای دیگر کنند این ویزا شامل موارد زیر هستند:

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۱- ویزای زیر کلاس ۲۰۰:

افرادی که به دلیل پیگردهای قانونی در کشور خود درخواست پناهندگی دارد باید از طریق این ویزا اقدام کنند و با درخواست این ویزا توسط کمیساریای عالی سازمان ملل پناهندگان به دولت استرالیا معرفی می شوند تا در این کشور پناهنده شوند.

۲- ویزای خاص بشر دوستانه زیر کلاس ۲۰۱:

این نوع ویزای پناهندگی برای افرادی است که در کشور خود مورد تعقیب قرار می گیرند و نمی توانند از مرزها کشور خود خارج شوند.

۳- ویزای نجات اضطراری زیر کلاس ۲۰۳:

اقدام به دریافت این ویزا با سرعت صورت می گیرد و فرد سریع آن را دریافت می کند این دسته از افراد فوریت بالایی برای زندگی در مرزهای دیگر کشورها دارند.

خطر پناهنده شدن به استرالیا

۴- ویزای زنان در معرض خطر زیر کلاس ۲۰۴:

این ویزا برای زن ها به همراه فرزند و دیگر اعضای خانواده شان صادر می شود و دارای تبعیض و آزار جنسی هستند و مورد حمایت هیچ مردی قرار ندارند و قصد پناهندگی در استرالیا را دارند.

طرح حفاظت در خاک استرالیا:

این طرح پناهندگی برای افرادی است که در خاک استرالیا هستند و اقدام به پناهندگی کرده اند برای این نوع مهاجرت باید از سه نوع ویزای کلاس xa زیر کلاس ۸۶۶، کلاس xd زیر کلاس ۷۸۵ و کلاس xe زیر کلاس ۷۹۰ استفاده کرد که به ترتیب مشمول افرادی می شود که از طریق قانونی اقدام کرده اند، افرادی که غیر قانونی اقدام کرده اند و سه سال در خاک استرالیا است و در دسته ای دیگر نیز مشمول افرادی است که به طور غیر قانونی برای کار و تحصیل پناهنده می شوند.

ورود غیر قانونی از طریق دریا:

این نوع پناهندگی در استرالیا نیز آمار بالایی را به خود اختصاص می دهد که از طریق آب های دریا وارد مرز کشور می شوند و از ویزای حفاظت استفاده می کنند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *