دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اینستاگرام GPS دقیقی از کاربران در اختیار فیسبوک قرار می دهد

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

اینستاگرام در حال حاضر مشغول تنظیمات خاصی است که به کمک این تنظیمات می توان اطلاعات زیادی از موقعیت کاربر در اختیار فیسبوک گذاشت.

در پی استعفای بنیانگذاران اینستاگرام، اشتراک گذاری تصاویر بین اینستاگرام و فیسبوک بیشتر شده است. اینستاگرام می خواهد تنظیماتی را مبنی بر اشتراک گذاری موقعیت کاربر با فیسبوک انجام دهد. 

دراین حالت حتی اگر فرد از فیسبوک استفاده نکند، تصویر کاملی از وضعیت کاربر به فیسبوک اطلاع داده می شود. این مطلب نخستین بار توسط فردی به نام جین وانگ آشکار شد. این تنظیمات مربوط به حریم شخصی اینستاگرام است که جزئیات تاریخچه مکان کاربر را درخود حفظ می کند.

این ویژگی سبب می شود که تاریخچه مکان های دقیق از طریق سرویس مکانی روی دستگاه کاربر ساخته شود و از آن استفاده شود. برای فعال شدن آن از جی پی اس استفاده گردد. در این صورت با استفاده نکردن از اپلیکیشن نیز موقعیت کاربر اینستا مشخص می شود.

اشتراک گذاری موقعیت مکانی کاربر با فیسبوک توسط اینستاگرام

کارکرد تنظیمات جدید اینستاگرام بدین شکل توضیح داده می شود:

هنگامی که تاریخچه‌ی مکان فعال باشد، فیسبوک در فواصل معین موقعیت دقیق فعلی شما را حتی در صورت ترک اپلیکیشن به تاریخچه‌ی مکان اضافه کند. شما می‌توانید هر زمان که بخواهید تاریخچه‌ی مکان را در تنظیمات موقعیت اپلیکیشن غیرفعال کنید. هنگامی که این تنظیم خاموش شود، فیسبوک افزودن اطلاعات تازه را به تاریخچه‌ی مکان شما که قابل مشاهده در تنظیمات مکان است، متوقف خواهد کرد. فیسبوک می‌تواند همچنان تازه‌ترین مکان دقیق شما را دریافت کند؛ در نتیجه می‌توانید برای مثال، محتوایی را پست کنید که با مکان شما برچسب‌گذاری شده است.

اینستاگرام به فیسبوک تعلق دارد و این اقدام نیز دور از انتظار نبوده است. البته با توجه تغییراتی که در وضعیت مدیر اجتماعی این شبکه به وجود آمده، شاید انتظار کم تر شدن جدایی این اپلیکیشن ها نیز دور از انتظار نباشد.

  •  آرون گروپس

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *