دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

مکان های دیدنی جواهرده روستایی با زیبایی های شگفت انگیز!

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

جواهرده از روستاهای توابع استان مازندران است که در شهر توریستی رامسر قرار دارد این منطقه گردشگری با جاذبه ها و مکان های دیدنی جواهرده می تواند تجربه یک سفر به یاد ماندنی را در اختیار شما قرار دهد.

در روستای زیبای جواهرده وجود چشمه های آب معدنی نیاز مردم این مناطق را تامین می کند وجود چشمه هایی چون برشی، سلیمان و کوه کین از جمله مهم ترین چشمه ها در این منطقه با جاذبه ها و اهمیت بالا است. این روستا به لحاظ تاریخی و فرهنگی دارای قدمتی بالا است از مکان های  گردشگری جواهرده با جنبه تاریخی قبرستان مردگان است که مردگان خود را برای دفن به بالای دخمه ها و بلندی می برند و طبق آیین زرتشتیان در زمان ساسانیان برای دفن اجساد از جواهرات زینتی استفاده می کنند. مکان های دیدنی جواهرده

 

مکان های دیدنی جواهرده:

از دیدنی های بی نظیر و زیبا در روستای جواهرده می توان به ارتفاعات کوه های آن اشاره کرد که از جمله آنها می توان به ارتفاعات رژه، واژک، سرخ تله و سماموس اشاره کرد که چشمه های آب معدنی نیز از آن سرازیر است.

از جاذبه های مهم در این روستای تماشایی می توان به جاذبه های فصلی آن اشاره کرد که در فصل بهار، تابستان و زمستان می توانید حال و هوای مختص هر فصل را تجربه کنید و از چشم اندازهای مناسب هر فصل در این روستا دیدن کنید.پوشش های مراتع در این روستا بسیار سرسبز و خود به عنوان نوعی جاذبه گردشگری به شمار می رود دامنه کوه های این روستا محل مناسبی برای ییلاق و گشت و گزار در این مناطق است.

جاذبه های جواهرده و رامسر

قله سرخ تله:

این قله مرتفع با جاذبه های طبیعی خود از مکان های دیدنی جواهرده است اطراف این کوه ارتفاعات اژک و لپاسر قرار  دارد و مقبره شاه یحیی کیایی نیز در ارتفاعات این کوه ها است.

مناطق توریستی جواهرده

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

آبشار:

آبشار و چشمه های آب معدنی نیز از دیگر جاذبه های توریستی در این روستا است آب و هوای مناسب منطقه کوهستانی و اطراف این آبشار بسیار زیبا و چشم نواز است.

آبشار بلند جواهرده

رودخانه:

در قسمتی دیگر از دره های کوهستانی این روستا رودخانه پر آبی وجود دارد که در ارتفاعات سماموس واقع شده است در مسیر رسیدن به این رودخانه باید از مسیر تنگ کوهستانی عبور کنید در مناطق زیبای این کوهستان جاذبه هایی همچون سلاژ پشته، گهواره سنگی و شیر سنگی نیز وجود دارد.

دیدنی های جواهرده

آتشکده و معبد:

در این روستا به دلیل قدمت تاریخی بالایی که دارد آتشکده و معابدی از دوران ساسانیان و ادیان زرتشتیان در این مناطق برجای مانده است که از آثار تاریخی و فرهنگی این مناطق است.

مناطق گردشگری جواهرده

مسجد آدینه:

این مسجد از دیگر جاذبه های گردشگری جواهرده است که متعلق به ۷۰۰ سال پیش است و با آداب و روسم خاصی برای مردم این مناطق گره خورده است.

مسجد تاریخی جواهرده

رستوران سنتی:

بیشتر گردشگرانی که به مناطق شمالی ایران سفر می کنند دوست دارند تا از آداب و رسوم ویژه مردم این مناطق و غذاهای محلی آن نیز دیدن کنند وجود رستوران سنتی خاور خانوم که انواع غذاهای محلی در آن وجود دارد از دیگر  جاذبه های این منطقه است.

رستوران زیبای جواهرده

روستای زیبای جواهرده با وجود وسعت کم خود و قرار گرفتن در میان ارتفاعات کوه ها از جاذبه هایی برخوردار است که همچنان از چشم گردشگران پوشیده است و به دلیل تنوع جاذبه ها در این منطقه می توانید در فصل های مختلفی به آن سفر کنید و از آن لذت ببرید. مکان های دیدنی جواهرده از چشم اندازهای سرسبز تا چشمه زارها و آبشارها هر یک دارای جاذبه خاص خود است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *