دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

چرا کارمندان چینی نسبت به آمریکایی ها بیشتر کار می کنند؟

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۷
  • ۰

کارمندان چینی نسبت به همنوعان آمریکایی خود در بخش فناوری بیشتر کار می کنند و این پرکار بودن منجر به موفقیت چشم گیر آن ها در آینده خواهد شد. 

چینی ها نسبت به بسیاری از مردم کشورهای مختلف به مراتب بیشتر کار می کنند و زمان کمی را صرف تفریح و … می کنند. در سال های اخیر عدد«۹۹۶» به عنوان نماد ساعت کاری کارمندان چینی مربوط به تکنولوژی به کار می رود. این عدد یعنی یک کارمند چینی از ۶ صبح تا ۹ شب به شکل مستمر در ۶ روز هفته کار می کند . البته عده ای از سرمایه گذاران چینی این اعداد را به «۰۰۷» تغییر داده اند. این اعداد نیز بیان گر آن است که هرکارمند از نیمه شب تا نیمه شب روز بعد در هفت روز هفته کار می کند. این عدد برای نشان دادن سخت کار کردن یگ فرد یا استارتاپ کاربرد دارد.

 علت سخت کوش بودن کارمندان چینی

مایک جکونی مدیر یک شرکت نرم افزاری بیان کرده که مردم آمریکا مدام در فکر تعطیلات هستند و ذهن متفاوتی با چینی ها دارند. مردم چین ارزش آفرینی بیشتری نسبت به آمریکایی ها دارند. این سخت کار کردن در میان چینی ها، آینده متفاوتی را برای آن ها نسبت به آمریکایی ها رقم خواهد زد. البته عده ای نیز معتقدند این ساعت کاری سالم نیست.

 علت سخت کوش بودن کارمندان چینی

سرمایه گذاران دو کشور چین و آمریکا به راحت تر بودن انجام کارها در چین معتقدند. در این کشور ترجیح دادن کار به رویدادهای اجتماعی، کار کردن در روزهای آخر هفته و برگزاری جلسات کاری در ساعت ۶ بعد از ظهر در شانگهای، پکن و شنژن اتفاقاتی شایع و رایج است. کای فو لی، مدیر گوگل چینی در مصاحبه ای به بیزینس اینسایدر گفته است:

قطعا مردم چین بیشتر و سخت‌تر از مردم آمریکا کار می‌کنند، کارآفرینان چینی از حجم کم کار مردم آمریکا متعجب هستند. پارکینگ دفتر اصلی گوگل در ساعت ۶ و هفت بعدازظهر خالی می‌شود و امکان برگزاری هیچ جلسه‌ای در روزهای شنبه و یکشنبه نیست.

بسیاری از خانواده‌های چینی برای چندین دهه فقیر بوده‌اند. بنابراین خانواده‌ها به جوان‌ترها می‌گویند اگر بتوانی کارآفرین شده و پولدار شوی، آنگاه می‌توانی کل دهکده را نجات دهی. به همین دلیل فشار زیادی روی دوش کارآفرینان است. در چین اغلب مردمی که عاشق کار هستند خانواده‌ی فقیری دارند و می‌خواهند با تلاش فراوان وضعیت خانواده‌ی خود را بهبود دهند.

  •  آرون گروپس

در حال حاضر مهندسان کشور چین به قدری پیشرفت کرده اند که احتمال می رود چین در چند سال آینده، موبایل، تجارت الکترونیک و هوش مصنوعی را از آن خود کند. بخشی از این موفقیت از طریق نیروی کار کشور به وجود می آید. ذهنیت عمومی در بین چینی ها سبب شده که مردم بیشتر کار کنند. ضمن اینکه چینی ها به پیشرفت اهمیت می دهند و قصد دارند کار و اخلاق کاری خود را به سایر مردم دنیا عرضه کنند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *