دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

معرفی بهترین مناطق گردشگری و مکان های دیدنی پاکستان

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۷
  • ۰

پاکستان از جمله کشورهایی است که برای افراد جهانگرد می تواند جالب توجه باشد و با وجوذد ناامنی هایی که گاه در این کشور دیده می شود همچنان جاذبه ها و مکان های دیدنی پاکستان از چشم گردشگران زیبا و تماشایی هستند.

شهرهای و مکان های دیدنی پاکستان دارای قدمتی ۲۵۰۰ ساله می باشد و بیشتر بناهای موجود در آن که جنبه تاریخی دارند به دوران پیش از تولد مسیح باز می گردد. مردم این کشور با آداب و رسوم و فرهنگ ویژه خود به یکی از نقاط و ملت های برای بیشتر گردشکران جهانی تبدیل شده است که با سفر به این مناطق به تجارب ارزشمند و مهم از تاریخی هندی و یونان دست پیدا خواهید کرد.     چشم اندازی از دره پاکستان

جاذبه ها و مکان های دیدنی پاکستان:

در کشور زیبای پاکستان می تواند از جاذبه های متفاوتی دیدن کنید در این کشور وجود جاذبه های مهمی همچون تپه ها باستانی هیمالیا و دیگر جاذبه های باستانی و طبیعی که برخی از آنها از تمدن یونان بر جای مانده اند مورد توجه می باشد که در ادامه با این جاذبه های معروف بیشتر آشنا خواهید شد.

مناطق بی نظیر پاکستان

شاندور:

پاکستان به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب در بیشتر مناطق خود دارای جاذبه های طبیعی زیبا با چشم اندازی ویژه نیز می باشد. منطقه شاندور از مکان های گردشگری پاکستان است که بالاترین و مرتفع ترین نقاط کوه های این کشور است در این منطقه در فصل های خاصی از سال مراسم چوگان با آداب خاصی برگزار می شود.

مناطق توریستی پاکستان

لاهور:

لاهور از شهرهای بزرگ و دیدنی این کشور است که با قرار گرفتن باغ شالمیر در این شهر و شناخته شدن آن به عنوان آثار مهم میراث فرهنگی یونسکو دارای گردشگران خاص خود است. باغ شالمیر مقبره پادشاه مغول هندی است که با معماری هنرمند ایرانی بنا شده است. در این شهر همچنین مساجد مختلفی با معماری خاص وجود دارد.

جاذبه های تاریخی پاکستان

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

دره کاقان:

اگر به دنبال جاذبه های طبیعی در کشور پاکستان هستید می توانید از این دره زیبا با چشم انداز فوق العاده آن دیدن کنید بیشتر گردشگرانی که قصد دارند کوه های هیمالیا را نظاره گر باشند یا قله های آن را فتح کنند به این دره دیدنی می آیند در این منطقه دریاچه های مختلفی نیز وجود دارد.

چشم انداز دریاچه پاکستان

 

شهر موهنجودارو:

این شهر با تمدن باستانی خود از مکان های دیدنی پاکستان محسوب می شود بر اساس آثار باستانی یافت شده در این مناطق باستان شناسان به این نتیجه دست یافته اند که مردم این مناطق امکانات رفاهی و بهداشتی مناسبی داشته اند.

دیدنی های زیبا در پاکستان

دره کالاش:

این دره با واقع شدن در روستاهای پاکستان از جاذبه های معروف برای گردشگران است که به راحتی می توانند با آداب و رسوم و مکان های دیدنی این روستا آشنا شوند. مردم این روستا از تمدن های باستانی برخوردارند و جشنواره های متعددی در این مناطق برگزار می گردد.

جاذبه های طبیعی پاکستان

زیارت:

زیارت از مناطق سر سبز در پاکستان است و از آب و هوایی بسیار معتدل و مناسب برخوردار می باشد این منطقه دارای چشمه آب و مناظر زیبای طبیعی است.

جاذبه ها و مکان های دیدنی پاکستان

دره سوات:

این دره که در استان خیبر پختونخا واقع شده است از مناطق مهم تجاری و اداری در پاکستان است و دارای چشم اندازی ویژه از دره و چشمه های آب است.

زیبایی های پاکستان

دره نیلوم:

این دره در ۱۴۴ کیلومتری از کشمیر واقع شده است و منطقه آزاد کشمیر است که دارای اهمیت تجاری بالا است این شهر علاوه بر تجاری بودن خود دارای چشم اندازهایی ویژه نیز می باشد.

دیدنی های پاکستان کدام اند

با وجو اینکه کشور پاکستان در تصور ما کشوری ناامن است اما وجود مناطق دیدنی پاکستان و جاذبه های آن موجب شده است تا گردشگران زیادی از این مناطق دیدن کنند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *