دسته ها
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

زندگینامه چارلی چاپلین و گذری به زندگی شخصی وی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۷
  • ۰

بازیگر و کارگردان معروف هالیوودی سیر چالز اسپنسر چاپلین که ملقب به چارلی چاپلین است از بزرگ ترین هنرمندان در زمینه کمدی صامت است که به عنوان اولین بازیگر هالیووی شناخته می شود زندگینامه چارلی چاپلین سرشار از موفقیت هایی است توسط او به ثبت رسیده است.

چارلی چاپلین در ۱۶ آوریل سال ۱۸۸۹ متولد شده است و در ۲۵ دسامبر ۱۹۷۷ در گذشت. در زندگی نامه چارلی چاپلین فعالیت های مختلفی نظیر بازیگری، کارگردانی و آهنگسازی دیده می شود که در هر یک به خوبی توانایی های خود را نشان داده و موفق بوده است. او برای بازی های مختلفی که داشته جوایز اسکار نیز دریافت کرده است او همچنین در حرفه کمدی صامت از برجسته ترین بازیگران زمان خود و زمان حال است. بازیگر کمدی چارلی چاپلین

زندگینامه چارلی چاپلین:

چارلی چاپلین از دوران کودکی وارد عرصه تئاتر شده است و یعد با وارد شدن در عرصه سینما تا سن ۸۸ سالگی توانسته توانایی های خود را به نمایش بگذارد و موفقیت های زیادی را به دست آورد او در سال ۱۹۱۹ توانست به کمک همکاران خود اتحادیه سینماگران را راه اندازی کند و در آن فعالیت های تاثیرگذار و مهمی ایجاد شد.

در زندگی نامه چارلی چاپلین اشاره شده است که او در خانواده ای هنرمند متولد شده است و پدر و مادر او از هنرمندان مهم در سالن بزرگ لندن بوده اند که آوازه خوان نیز بوده اند. او بعد از جدایی والدیمش بیشتر با مادر خود ارتباط داشته است و آهنگسازی را از مادرش آموخته است مادر او در سن بزرگسالی دچار عارضه و بیماری روانی می شود و در سن ۱۲ سالگی پدر خود را از دست داد.

زندگینامه چارلی چاپلین بازیگر هالیود

برادر ناتنی چارلی چاپلین نیز از افرادی است که در هالیوود فعالیت داشته است. چارلی چاپلین در سال ۱۹۱۰ به آمریکا مهاجرت می کند و در آنجا به نمایش تئاتر می پردازد و اولین فیلم کمدی خود را در سال ۱۹۱۴ ساخته است.

چارلی چاپلین چند ازدواج ناموفق داشته است و اولین بار در سال ۱۹۸۱ با میلدرد هریس ازدواج کرده است و دو سال بعد از همسرش جدا شد دلیل اصلی ازدواج او با میلدرد شباهت او با دختری بود که در گذشته عاشق بوده است و نشان از عشق نافرجام او می دهد.

بادوام ترین ازدواج او و آخرین ازدواجش با پوجین اونیل بوده است که ثمره آن یک دختر با نام جرالدین بوده است. لیتا گری و پائولت گدارد از دیگر همسران چارلی هستند که هر دو زمینه سینما و نمایش نامه نویسی فعالیت داشته اند.

  •  آرون گروپس

در داستان” داستان کودکی من” که نوشته خود چارلی چاپلین است می توانید با زندگینامه چارلی چاپلین در دوران کودکی اش آشنا شوید.

آشنایی با چارلی چاپلین

در بیشتر بازی ها و فیلم های ساخته شود توسط چارلی چاپلین گرایشات سیاسی نیز دیده می شود او در زمان خود از مخالفان هیتلر و جنبش نازی بوده است. و شیوه انتقاد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی برای اولین بار در آثار ارزشمند چارلی چاپلین به چشم می خورد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *