دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه بادمجان شکم پر خوشمزه و لذیذ با سه روش متفاوت

  • ندا خوشرو
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

بادمجان شکم پر یکی از انواع غذا های متنوعی است که می توان با بادمجان طبخ کرد. در این مطلب طرز تهیه بادمجان شکم پر را بدون استفاده از فر و دستور پخت آن همراه با فر به شما آموزش خواهیم داد لطفا تا پایان مطلب همراه ما باشید.

با بادمجان می توان غذا های بسیار خوشمزه و متنوعی را طبخ کرد که یکی از این غذا ها بادمجان شکم پر می باشد. در این مطلب به چگونگی ساخت بادمجان شکم پر پرداخته ایم

طرز تهیه بادمجان شکم پر با طعم عالی

بادمجان شکم پر یکی از انواع غذای ایرانی است که بسیار خوشمزه و مقوی می باشد. در ادامه مواد لازم جهت تهیه بادمجان شکم پر و روش ساخت آن را مشاهده خواهید کرد.

روش تهیه بادمجان شکم پر

مواد لازم برای ۳ نفر

  • بادمجان : ۵ عدد
    پیاز خرد شده : ۳ عدد
    سیر : ۳ حبه
    گوجه فرنگی متوسط : ۳ عدد
    گوشت چرخ کرده : ۵۰۰ گرم
    فلفل دلمه ای بزرگ : ۱ عدد
    رب انار : نصف پیمانه
    گردو : ۲۰۰ گرم
    نمک و فلفل : به میزان لازم
    ادویه کاری وزرد چوبه : به میزان لازم
    روغن مخصوص سرخ کردنی: به میزان لازم

مواد لازم برای طرز تهیه بادمجان شکم پر

طرز تهیه بادمجان شکم پر

در مرحله اول ابتدا بادمجان ها را پوست بکنید و در ظرف مناسبی قرار دهید و مقداری نمک به آن ها اضافه کنید تا تلخی آن ها از بین برود سپس بادمجان ها را بعد از نیم ساعت به خوبی بشویید و خشک کنید. در مرحله بعدی وسط بادمجان ها را یک برش کوچک بدهید به طوریکه برای پر شدن مناسب شوند و درون بادمجان ها را با یک قاشق چای خوری خالی کنید و این کار را با دقت انجام دهید تا بادمجان ها خراب نشوند.

بادمجان های خالی شده

سپس در درون تابه ای مناسب مقداری روغن ریخته و سمت بیرونی بادمجان ها را به خوبی سرخ کنید. بادمجان ها را در درون صافی قرار دهید تا روغن اضافه درون آن ها خارج شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بادمجان های سرخ شده
در تابه ای مناسب پیاز های خرد شده  و سیر رنده شده را همراه با روغن سرخ کنید تا رنگ آن ها طلایی شود سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید بعد از اینکه گوشت کمی تفت خورد قسمت هایی از بادمجان را که از درون بادمجان خارج کرده اید به همراه  فلفل های دلمه ای که  از قبل خرد کرده اید به گوشت اضافه کنید.

در مرحله بعدی  گردو را پودر کنید و به همراه نمک و رب انار و فلفل و زرد چوبه و ادویه کاری به تابه اضافه کنید و مواد درون تابه را به خوبی هم بزنید تا به طور کامل باهم مخلوط شوند.  و سپس گوجه فرنگی ها را به صورت نگینی خرد کرده و به مخلوط تابه اضافه می کنیم و بعد از اینکه گوجه فرنگی ها به  صورت کامل پخته شدند و آب آن ها نیز کم شد تابه را از روی شعله بردارید.

مخلوط مواد برای بادمجان شکم پر
سپس در مرحله آخر درون بادمجان ها را با مخلوط سرخ شده درون تابه پر می کنیم و یک تابه مناسب برداشته و بادمجان ها را در درون تابه به صورت مرتب می چینیم و مقداری آب در درون تابه می ریزیم و به مدت ۳۰ دقیقه در تابه را بسته و بر روی شعله گاز قرار می دهیم.

دستور پخت بادمجان شکم پر

دستور پخت بادمجان شکم پر در درون فر

بعد از اینکه به روشی که گفته شود مخلوط درون بادمجان ها را آماده کردید و درون بادمجان ها را با مواد مخلوط شده پر کردید می توانید به جای اینکه بادمجان ها را در درون تابه قرار دهید آن ها را در درون فر بگذارید و اگر آن ها را در درون فر قرار دادید می توانید روی آن ها مقداری پنیر پیتزا بریزید و فر را از قبل در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا به خوبی داغ شود. توجه داشته باشید ظرفی را که قرار است در درون فر قرار دهید به خوبی ته آن و اطراف آن را چرب کنید و بعد بادمجان های شکم پر را در درون آن قرار داده و در فر قرار دهید.

بادمجان شکم پر

آموزش تهیه بادمجان شکم پر با مرغ

بادمجان شکم پر را علاوه بر گوشت چرخ کرده می توانید با مرغ نیز تهیه کنید، در ادامه مطلب به شما عزیزان نحوه تهیه بادمجان شکم پر با مرغ را نیز آموزش خواهیم داد.

مواد لازم :

  • کدو ریز : دو عدد
  • بادمجان : دو عدد
  • سینه مرغ : یک عدد
  • پیاز داغ : مقداری
  • فلفل دلمه ای : نصف عدد
  • رب گوجه فرنگی : یک تا دو قاشق غذا خوری
  • گوجه متوسط : سه عدد

نحوه تهیه بادمجان شکم پر

طرز تهیه بادمجان شکم پر :

در روش تهیه بادمجان شکم با مرغ، ابتدا مواد را به صورت ریز خرد نمایید سپس بادمجان ها را به شکل نواری یکی در میان پوست گرفته و از یک طرف روی بادمجان ها را برش بزنید سپس از تمام اطراف بادمجان ها را سرخ نمایید.

حالا پیاز را خرد کرده سپس سرخ نمایید به آن کدو نیز بیافزایید و شروع به تفت دادن کنید و به آن فلفل دلمه ای نیز اضافه کنید و در آخر سینه مرغ ریز خرد شده را نیز به مواد بیافزایید و کمی تفت دهید.

پس از تغییر رنگ دادن مرغ ها به آن نمک، ادویه، رب، زردچوبه، فلفل و کمی آب لیمو بیافزایید سپس مخلوط نمایید و با کمی آب بگذارید مواد به خوبی پخته شوند.

در مرحله آخر از طرز تهیه بادمجان شکم پر حالا شکم بادمجان ها را با قاشق باز کرده و پس از کشیده شدن آب مواد، بادمجان ها را داخل تابه قرار دهید و شکم آن ها را با مواد حاصل پر نمایید سپس سس مخصوص را اطراف بادمجان بریزید و درب تابه را گذاشته تا بادمجان ها بپزند، نوش جان

نکته : به منظور تهیه سس ابتدا پیاز را سرخ کرده و گوجه را نیز رنده کرده سپس تفت دهید به آن کمی آب مرغ، رب و ادویه بیافزایید

دستور تهیه بادمجان شکم پر

در طرز تهیه بادمجان شکم پر می توانید درون مواد آن از سبزیجات معطر نیز استفاده کنید. بعد از اینکه بادمجان های شکم پر به خوبی پخته شدند می توانید بادمجان شکم پر را به کمک انواع روش های تزیین غذا به زیبایی تزیین کنید و در کنار خانوادتان میل کنید. برای دیدن آموزش طبخ انواع غذا با بادمجان کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *