دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

معرفی بهترین مکان های دیدنی غرب تهران برای گردشگران

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

تهران از بزرگ ترین شهرهای کشور ایران است و از مهم ترین شهرها در غرب آسیا به شمار می رود این شهر با وجود اهمیت سیاسی خود در ایران از جاذبه های مهم ایران است و در بخش های غرب، مکان های دیدنی غرب تهران از جاذبه های مهم است که به تهران جنبه توریستی و گردشگری برای بازدید کنندگان آن دارد. در این بخش برای آشنایی با این جاذبه ها در شهر بزرگ تهران همراه ما باشید.

تهران به دلیل وسعت و بزرگی خود به بخش های مختلفی تقسیم می شود که موجب بالا رفتن سطح مدیریت و کیفیت مدیران برای اجرای برنامه های مختلف است. تهران علاوه بر جنبه سیاسی مهمی که در منطقه دارد به لحاظ گردشگری نیز دارای اهمیت است و در قسمت غرب، مکان های دیدنی غرب تهران از جاذبه های مهم در شهر تهران به شمار می روند که گردشگران زیادی را از خارج و داخل به خود جذب می کند.

جاذبه های غرب تهران

مکان های دیدنی غرب تهران:

در تهران جاذبه های طبیعی و مدرن زیادی وجود دارد که گردشگران می توانند از آن لذت ببرند جاهای دیدنی تهران شامل برج، هتل و چشم اندازهایی زیبا از مناطق کوهستانی و سفره خانه های سنتی است.

جاذبه های خاص غرب تهران

بوستان نوروز:

این جاذبه توریستی غرب تهران در بزرگراه شهید مدرس قرار گرفته است و با مساحت ۹۰ هزار متر مربع از بزرگ ترین پارک های منطقه با فضای سبز است در این پارک امکانات تفریحی مختلفی وجود دارد با طراحی چند سکو فرهنگ مختلف ایرانی را به نمایش می گذارد.

باغ های دیدنی غرب تهران

موزه آبگینه:

این موزه از مکان های دیدنی غرب تهران با جنبه تاریخی است که در سال ۱۳۳۰ بنا شده است و در گذشته محل کار قوام السلطنه بوده است و سفرای مهمی در این عمارت تردد داشته اند که از جمله آن می توان به سفیران  افغانستان، مصر و مهندسان اتریشی اشاره کرد در این بنا آثار ارزشمندی از سفالینه ها به چشم می خورد.

  •  آرون گروپس

جاذبه های توریستی غرب تهران

درکه:

اگر به دنبال جاذبه های خاص و ویژه در تهران هستید می توانید از درکه دیدن کنید که از مکان های دیدنی معروف در تهران است این منطقه قدیمی از ییلاق های این مناطق است که به ییلاق شمیرانات معروف است در این تفرجگاه می توانید مناظری از کوهستان، حوضچه، چشمه، آبشار و سایر جاذبه های بکر در طبیعت را مشاهده کنید و از آب و هوای مناسب این منطقه لذت ببرید.

جچشم اندازی از غرب تهران

برج میلاد:

از جاذبه های مهم و معروفی که به شهر تهران نما داده است می توان به برج میلاد اشاره کرد که از برج های مدرن است و درون برج امکانات و خدمات مختلفی برای گردشگران ارائه می شود.

غرب تهران و جاذبه های آن

بوستان باغ ایرانی:

این بوستان از مکان های دیدنی غرب تهران با جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای زیبا است که دارای مساحت ۳ هکتار است و نمونه ای بارز از یک باغ به سبک ایرانی است این باغ به دلیل معماری خود و امکانات تفریحی که برای گردشگران دارد شناخته شده است.

مکان های دیدنی غرب تهران برای گردشگران

بازار تجریش:

از جذاب ترین بخش های سفر خریدی و گشت و گزار در بازارهای محلی و بازارهای به روز هر شهر است در غرب تهران نیز می توانید از با گشت و گزار در بازار تجریش و امامزاده صالح یک روز تفریحی خوب داشته باشید.

جاذبه های بی نظیر غرب تهران

بهشت مادران:

این بوستان زیبا یک مجموعه ورزشی است که ویژه بانوان طراحی شده است و با دیوارهایی بلند پوشیده شده است در این بوستان گونه های مختلفی از گیاهان و گل های زینتی دیده می شود.

باغ زیبا در غرب تهران

 پارک ژوراسیک تهران :

در صورت علاقمندی به تماشای دایناسور ها، می توانید از پارک زوراسیک واقع در سعادت آباد تهران دیدن کنید، دیدن این دایناسور ها که به صورت متحرک طراحی شده اند از جذابیت زیادی برخوردار است، این پارک با مساحت ۳۰ هزار کیلومتر یک مجموعه تفریحی و آموزشی جالب بوده که در آن مجسمه های دیگری از حیواناتی همچون فیل، تمساح و خرس قطبی به چشم می خورد.

پارک ژوراسیک از امکانات تفریحی دیگر نیز مثل آتلیه عکاسی، کارگاه سفال، سینما چهار بعدی، کافه رستوران و فروشگاه هدیه برای بازدیدکنندگان خود برخوردار می باشد.

زیباترین مکان های دیدنی غرب تهران

روستای سولقان و سنگان :

این روستا یک مکان با طبیعت بکر و ناب برای خوشگذرانی و لذت بردن در کنار آب های خروشان آن می باشد، ضمن اینکه یک مکان گردشگری مناسب برای کوهنوردی و صخره نوردی است.

مکان های بکر غرب تهران

دریاچه شهدای خلیج فارس :

این دریاچه مصنوعی که در بین تهرانی ها به دریاچه چیتگر شهرت دارد از جمله مکان های گردشگری محبوب پایتخت محسوب می شود و در تمام فصول به عنوان یک مجموعه تفریحی زیبا پذیرای گردشگران زیادی می باشد، این مکان تفریحی زیبا از فضای خوش منظره و پاکیزه ای برای پیاده روی، دوچرخه سواری، جت اسکی، قایق سواری و سایر ورزش های آبی برخوردار می باشد، ضمن اینکه می توان از تماشای مرغ های دریایی چیتگر لذت ببرید.

مکان های زیبای غرب تهران

آبشار تهران :

در صورتی که به دنبال مکانی به دور از هیاهوی شهر و آلودگی هوا هستید، می توانید از این مکان زیبا دیدن کنید، پارک کوهستانی زیبا با کوه های بلند و سرسبز در اطراف این آبشار مصنوعی فرصتی عالی برای کوهنوردی و نیز دورهمی های خانوادگی فراهم می کند. این آبشار زیبا با طراحی فوق العاده و وجود برکه های مصنوعی متعدد تداعی کننده طبیعت شهر های شمال ایران  می باشد.

 مکانهای دیدنی غرب تهران

جاهای دیدنی غرب تهران بسیار متنوع و فراوان است در این بخش از تهران بزرگ می توانید از جاذبه هایی همچون موزه ها، رستوران های مجلل و سنتی، مراکز خرید مدرن و باغ وحش حیوانات نیز دیدن کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *