دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بهترین جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی کردستان

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

استان کردستان از استان های با اصالت و مهم در ایران است این منطقه هر ساله مورد توجه گردشگران است و مکان های دیدنی کردستان گردشگران زیادی را از مناطق مختلف به خود جذب می کند.

کردستان دارای تلفیقی از جاذبه های توریستی طبیعی و تاریخی است که گردشگران می توانند در کنار لذت بردن از طبیعت بی شمار کردستان قلعه تاریخی و ارزشمند این منطقه را نیز مشاهده کنند که از مکان های دیدنی کردستان است که در بین گردشگران بسیار شناخته شده است و این استان را با نام قلعه های باستانی آن می شناسند. در این بخش برخی از جاذبه های دیدنی این استان و جاذبه های گوناگون آن را مشاهده خواهید کرد.

شهر سنندج در کردستان

مکان های دیدنی کردستان:

امامزاده، قلعه، عمارت و چشم اندازهای ویژه از جنگل و کوهستان از جاذبه های مهم در این استان است که در شهرهای کوهستانی اطراف آن به چشم می خورد.

مکان های رویایی کردستان

مجموعه تفریحی پارک آبیدره:

این مجموعه تفریحی بی نظیر در آبیدره سنندج واقع شده است و از جاهای دیدنی کردستان است که دارای مجموعه باغ و چشمه های آب طبیعی است و چشم اندازی خاص به این منطقه تفریحی بخشیده است. این منطقه از جاذبه های زیبا و دوست داشتنی برای گردشگران است.

دیدنی های تاریخی کردستان

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

قلعه قمچقای:

اگر قصد دارید تا از جاذبه های تاریخی در این شهر دیدن کنید می توانید این قلعه را انتخاب کنید که در فاصله ۴۵ کیلومتری از کوه بیجار این منطقه قرار گرفته است و متعلق به قرن ۸ و ۹ پیش از میلاد است این قلعه در میان دره ای قرار گرفته است که دارای چشم اندازی زیبا است.

قلعه تماشایی کردستان

عمارت خسرو آباد:

این عمارت از بناهای تاریخی در شبلی قرار دارد و به دوران حکومت اردلان و خسرو خان در این مناطق باز می گردد این مجموعه سلطنتی دارای باغ و فضای سبز بی نظیر است همچنین معماری این فضا بسیار تماشایی است.

کردستان و جاذبه های آن

امامزاده پیر عمر:

از جاذبه های مذهبی کردستان می توان به این امامزاده تاریخی اشاره کرد این امامزاده در سنندج واقع شده است و از معماری زیبا و بی نظیری برخوردار است.

کردستان و بناهای تاریخی

دریاچه زریوار:

این دریاچه زیبا با چشم اندازهای رویایی خود در ۳ کیلومتری از مریوان واقع شده است آب این دریاچه از منابع چشمه های آب معدنی تامین می شود و آب آن در فصل زمستان یخ می زند. آب این دریاچه شیرین دارای ۵/۵ متر عمق است.

دیدنی های بی نظیر کردستان

چهل چشمه:

از دیگر جاذبه های طبیعی در کردستان چهل چشمه در ارتفاعات کوهستانی این منطقه است در ارتفاعات این کوه ها آبشارها و چشمه های زیای دیده می شود و در زمستان طبیعت زیبا آن پوشیده از برف است.

مکان های معروف کردستان

بازار سنندج:

این بازار که از مکان های دیدنی سنندج است، در زمان حکومت اردلان محل مرکزی حکومت بوده است و در زمان حکومت پهلوی این بازار به دو قسمت تقسیم شده است و موقعیت آن به لحاظ تجاری دارای اهمیت است.

جاذبه های زیبا در کردستان

عمارت آصف:

این عمارت موزه مردم شناسی کردستان است و از عمارت های اعیانی در گذشته بوده است بنای این عمارت در زمان صفویه با معماری آجری و گچبری زیبا بنا شده است و در دوران پهلوی و قاجار مرمت شده است.

مکان های دیدنی کردستان و جاذبه های آن

منطقه اورامان:

اورامان از دیگر جاذبه ها و مکان های دیدنی کردستان است که منطه روستای سر سبز نظیر ماسوله استان مازندران است خانه های این منطقه به صورت پلکانی و در کوهپایه ها بنا شده است این منطقه دارای چشم اندازی سر سبز و تماشایی است و دارنده معماری خاص و فرهنگی بی نظیر مردم کردستان است.

چشم انداز زیبای کردستان

عمارت وکیل:

این عمارت دارای ۳ مجموعه حیاط است و در آن حمام خصوصی در نظر گرفته شده است این عمارت در دوران حکومت زندیه بنا شده است و در دوران قاجار بخش های مختلفی به این عمارت اضافه شده است بنای این عمارت دارای معماری آجری و بی نظیر است.

 

جاذبه های مهم در کردستان

مسجد جامع سنندج

مسجدی زیبا که از نظر معماری جزو زیباترین مساجد استان می باشد، ضمناینکه جزو با ارزش ترین معماری اسلامی بوده از این رو می توان آن را از جاذبه های گردشگری استان کردستان نام برد.

مکانهای دیدنی کردستان

این مسجد که در دورا قاجار و زمانی که فتحعلی شاه قاجار حکومت می کرد، بنا شده است، دارای دو ایوان و شبستانی بزرگ با ۲۴ ستون می باشد که به زیبایی هر چه تمام تر در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، بنابراین پیشنهاد می کنیم در سفر به استان کردستان حتما از این مسجد دیدن کنید.

پل تاریخی گاران

این پل تاریخی در مسیر سقز و در فاصله ۱۰ کیلومتری به طرف مریوان قرار گرفته است که بر روی رودخانه گاران قرار گرفته است.

مکان های گردشگری کردستان

این پل جزو مکان های دیدنی و گردشگری کردستان می باشد که در دوران صفویان ساخته شده است. این اثر تاریخی و جاذبه گردشگری زیبا در سال ۱۳۷۹ به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسیده است.

آبشار گویله

در کردستان جاذبه های گردشگری زیاد یوجود دارد کهخ آبشار گویله یکی از این مکانهای دیدنی و زیبا می باشد، حال یکی از دلایل زیبایی و خاص بودن این خطه از ایران به دئلیل وجود همین جاذبه های طبیعی می باشد.

آبشار گویله در مسیر سقز به مریوان  و در مسیر گویله واقع شده است که در حدود یک کیلومتر از جاده فاصله دارد. حال این آبشار د رفصل بهار در پرآب ترین حالت خود بوده و زیبایی های منحصر به فردی را از خود به نمایش می گذارد.

تصاویر مکان های دیدنی کردستان

شهر مریوان دارای مکان های طبیعی و دیدنی زیاد و متنوعی است که هر یک از آنها می توانند به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استان کردستان معرفی شوند، از جمله این جاذبه های گردشگری و مکان های تاریخی می توان به غار کونا شم شم، تفرجگاه ملاقویی و … اشاره کرد.

به طور کلی مکان های گردشگری کردستان بسیار زیبا و بی نظیر هستند این منطقه دارای جاذبه های توریسیت ارزشمندی است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. کردستان دارای ترکیبی از جاذبه ها تاریخی ارزشمند و قلعه های دیدنی با چشم انداز طبیعی ویژه است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *