دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش کاشت گل ختمی و پرورش آن

  • زهره امامی
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۷
  • ۰

شاید برای شما نیز آموزش شیوه کاشت گل ختمی در اپارتمان جذاب باشد. این گل از گیاهان زینتی به شمار می رود و بسیار زیبا می باشد. در بخش زیر با روش کاشت و نگهداری از آن آشنا خواهید شد.

نحوه کاشتن و پرورش گل ختمی بسیار ساده است اما برای کاشتن این گل زیبا، نیاز به مراقبت ها و دانستن شرایط رشد بهتر این گیاه دارید. گل ختمی گزینه مناسبی ب/رای زیبایی بخشیدن به خانه های ایرانی محسوب می شود.

کاشت گل ختمی و شرایط نگه داری از این گل زیبا

کاشتن گل ختمی در گلدان کار بسیار راحتی است. این گیاه با دو روش کاشتن بذر و تقسیم گیاه تکثیر می یابد. این گیاه بذرهای نسبتا درشتی دارد و کاشتن آن ساده می باشد. کاشتن این گیاه زینتی در ماه آخر بهار انجام می گیرد.

دقت داشته باشید در پرورش گل ختمی زمانی که برگ های آن به ۴ الی ۶ عدد رسید می توان آن را به محل جدید منتقل کرد و حتما باید فاصله بین آن ها رعایت شود. نزدیک به عید نوروز و روزهای اول عید نوروز بهترین زمان برای انتقال این گیاه زیبا به محل جدید می باشد.

گل ختمی رنگارنگ

گیاه ختمی معمولا گل هایی با رنگ های قرمز و صورتی و زرد شرابی و سفید می دهد. این گیاه معمولا تک گل است و اکثر گل کاران از کاشت و پرورش گل ختمی برای زیباتر کردن چمن ها استفاده می کنند. برگ های این گل زیبا به شکل قلبی و بزرگ است و عمر آن معمولا یک سال می باشد و گل ختمی جنبه دارویی نیز دارد و بومی منطقه آفریقای جنوبی می باشد. گل ختمی معمولا حدود ۴۵ الی ۱/۲۰ سانتی متر ارتفاع دارد به همین دلیل در خط چهارم کشت گلکاران قرار می گیرد.

گل ختمی گلسرخی

  •  آرون گروپس

نحوه آبیاری گل ختمی

آبیاری این گیاه دارویی و زینتی یک بار در هفته کفایت می کند و نیاز زیادی به رطوبت ندارد. فقط در زمان هایی چون تابستان که هوا خیلی گرم است دو بار در هفته این گل را آبیاری کنید. سعی کنید به هنگام آبیاری از ریختن آب بر روی برگ های این گیاه جلوگیری به عمل آورید تا موجب پوسیدگی گیاه نشوید.

خاک  مناسب برای رشد این گیاه

خاک گیاه گل ختمی باید دارای کود مناسب و زهکشی مناسب تهیه شود. این گیاه دارویی و  مفید به نور فراوان خورشید برای رشد احتیاج دارد.

در این مقاله سعی کردیم به صورت خلاصه نکاتی را برای رشد و پرورش بهتر گل ختمی به شما ارائه دهیم. منتظر مقاله ای جامع تر برای رشد بهتر این گیاه در بخش پرورش گل و گیاه مجله آرگا باشید. از همراهی شما عزیزان متشکریم.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *