دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

معرفی جاذبه های زیبا و مکان های دیدنی محلات

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱ آبان ۱۳۹۷
  • ۰

شهر دیدنی محلات که به گل های رنگارنگش شناخته می شود از شهرهای توریستی در ایران است مکان های دیدنی محلات به قدری زیبا و چشم نواز هستند که این شهر را با نام هلند ایران می شناسند.

آب و هوای خوب این شهر زیبای استان مرکزی توانسته است به رشد گل های مرغوب و متنوع در این شهر کمک کند و در گوشه و کنار این شهر گل های زینتی بسیاری در گلخانه ها و فضای سبز دیده می شود که با گل های با کیفیت هلندی رقابت می کنند و علت شهرت این شهر به هلند ایران و شناخته شدن نقاط دیدنی محلات نیز وجود همین تنوع گل و گیاهان است.

  محلات و جاذبه های خاص

جاذبه های توریستی و مکان های دیدنی محلات:

شهر محلات می تواند از مناطق زیبا و بی نظیر برای گردشگران باشد سفر به این شهر و استان مرکزی می تواند تجربه ای متفاوت از طبیعت را در اختیار شما قرار دهد این شهر سر سبز دارای مکان های تاریخی ارزشمندی نیز می باشد که در  ادامه بیشتر با این جاذبه ها آشنا خواهید شد.

محلات و جاذبه های آن

آتشکده آتش کوه:

این اثر باستانی و تاریخی در شهر زیبای محلات در زمان ساسانیان بنا شده است  و از مکان های گردشگری محلات است که در ۵ کیلومتری از روستای آتشکوه این شهر واقع شده است این آتشکده را از آتشکده های معروف زرتشتیان می دانند.

بناهای ارزشمند محلات

چنار دو هزار ساله:

با وارد شدن به خیابان سرچشمه درخت عظیم و تنومندی را مشاهده می کنید که دارای قدمت دو هزار ساله است این درخت چنار در میدان مرکزی شهر است و برای مردم این منطقه دارای ارزش و اهمیت بالایی است.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

درخت معروف محلات

بوستان سرچشمه:

این بوستان با چشم اندازهای طبیعی و به روز خود از جاذبه های مهم در این شهر است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند این بوستان دارای چشمه های پر آبی است که بر پلکان های آن سرازیر می شوند و دارای بخش های مختلف رستوران سنتی، فروشگاه گل، مرکز خرید و سفره خانه است.

چشم اندازی از محلات

پل باقرآباد:

پل باقرآباد از دیگر مکان های دیدنی محلات است که دارای جنبه تاریخی است و در زمان حکومت قاجار بنا شده است این بنای سنگی در دوران بعدی مرمت شده است.

مکان های دیدنی محلات و جاذبه های تاریخی

دهکده گل:

اما با وارد شدن به شهر محلات، شهر گل های دیدنی و بوییدنی نیاید دهکده پر گل و بی نظیر این شهر را فراموش کرد. در دهکده گل های تزیینی و زینتی گونه های مختلفی از گل ها پرورش داده می شود و بیشتر گل های موجود در سراسر ایران از این گلخانه و دهکده خریداری می شوند.

مناطق گردشگری محلات

بنای تاریخی خورهه:

تحقیقات باستانی سایت تاریخی که بر روی بناهای این منطقه انجام گرفته است نشان می دهد قدمت این بناها به دو هزار سال پیش از میلاد باز می گردد.

دیدنی های شهر محلات

چشمه آب گرم:

از دیگر جاذبه های پر طرفدار در شهر محلات می توان به چشمه های آب گرم موجود اشاره کرد گه دارای ۱۶ مجموعه چشمه آب گرم با خواص درمانی مختلف است.

مناطق توریستی محلات

غار یک چاهه:

این غار از دیگر مکان های دیدنی محلات با جاذبه های طبیعی خود است که به هزاره سوم پیش از میلاد باز می گردد و ستون های تشکیل شده از استالاگمیت و استالاکتیت این غار را با اهمیت کرده است.

غار طبیعی محلات

قلعه جمشیدی:

این قلعه تاریخی در زمان گذشته برای محافظت در برابر دشمن ساخته شده است و از ویژگی هات مهم این بنای تاریخی ضد حریق بودن، داشتن دروازه های چوبی و محافظ است.

قلعه تاریخی محلات

شهر محلات به دلیل تنوع جاذبه های توریستی و تلفیق بناها تاریخی و بناهای طبیعی دارای ارزش و اهمیت بالایی است و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *