دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

چگونه با تغییر نگرش به موفقیت برسیم؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

تفکرات و نوع نگرش هر فرد نسبت به زندگی متفاوت و منحصر به فرد است و این نوع نگرش ها است که موفقیت افراد را رقم می زند و تغییر نگرش در موفقیت از عوامل و عناصر مهمی است که شما را به موفقیت می رساند.

شما ممکن در زندگی خود با افرادی رو به رو شوید که دارای نگرشی منفی و چارچوبی در زندگی خود هستند این دسته از افراد در زندگی به قضاوت های دیگران بسیار اهمیت می دهند و خود نیز دچار این قضاوت ها می شوند اغلب سعی دارند تا از سوی دیگران مورد تایید باشند و برای دیگران زندگی می کنند. اما در مقابل افرادی هستند که با تغییر دید خود نسبت به جهان دیدی متفاوت نسبت به جهان پیرامون خود دارند و اغلب سعی می کنند تا به اهدافی که دارند برسند و افرادی شکست پذیر و موفق هستند.

تغییر دادن نگرش با راه درست

راه های تغییر نگرش:

افراد موفقی که با تغییر دادن دید خود نسبت به جهان اطراف توانسته اند به اهداف خود دست پیدا کنند اغلب بر این باورند که در زندگی دیدگاهی ثابت برای تفکرات و نوع نگاه به دنیا وجود ندارد و جهان در حال تغییر و شدن است بنابراین افرادی موفق هستند که دیدگاهی خشک و ثابت نسبت به دنیای اطراف خود ندارند.

تغییر دید نوعی تغییر درونی است که به زندگی شما در راستای مثبتی هدف می بخشد در برخی از موارد نیز این تغییر دادن دیدگاه و نگرش می تواند در جهت  نگرش منفی آن باشد.

از کلمات قطعی استفاده کنید:

برخی از افراد در زندگی تعیین می کنند که بهتر است به این اهداف خود برسند اما در مقابل برخی دیگر می گویند باید به این اهداف برسم. در اینجا دید مثبت فرد و ابنکه برنامه ریزی او جنبه قطعی دارد و موجب می شود تا به اهداف خود برسد.

استفاده از کلمات قطعی مانند باید نوعی مثبت اندیشی را در دید شما ایجاد می کند و با مطالعه  مقاله “چگونه مثبت اندیش شویم و راهکارهای مثبت اندیشی کدام اند”  می توانید زندگی موفق تری داشته باشید.

تغییر دیدگاه و نگرش

  •  آرون گروپس

به افکار و نگاه دیگران توجه نکنید:

بیشتر مردم جامعه راهی را در پیش می گیرند که سایر افراد طی کرده اند و تصور می کند این را به طور قطعی درست است. در این میان افرادی که سعی دارند با تغییر دید خود را از دیگران متمایز کنند موفق تر خواهند بود و می توانند به اهدافی که در سر دارند دست پیدا کنند.

اعتماد به خود:

به افکار،اعتقادات و نظرات خودتان اهمیت دهید و توانایی خود را باور کنید افرادی که به موفقیت دست پیدا می کنند اغلب باور دارند که تصمیماتی که اتخاذ می کند درست ترین تصمیم هستند و این تصمیم ها بر اساس جوانب مختلف و در چارچوب عقلانی است.

دوری از منفی نگری:

افکار منفی و افرادی که در اطراف شما موجب ایجاد تفکرات منفی می شوند مانع پیشرفت شما هستند و واکنش مناسب در برابر افراد منفی نگر این است که از آنها دوری کنید اگر می خواهید برای رسیدن به اهدافتان تغییر دید داشته باشید باید از این افراد و افکار دوری کنید.

تغییر نگرش در افراد موفق

مسئول بودن در برابر آینده:

شما نباید آینده خود را به حال خود واگذار کنید بلکه باید همانقدر که به زمان حال و لذت بردن از آن اهمیت می دهید به آینده خود نیز توجه کنید. شما باید فرد مسئولیت پذیری در قبال دیگران و خودتان باشید.

شکست پذیری:

از نگرشهای نادرستی که در میان اغلب افراد جامعه جا افتاده است ترس از شکست و فاجعه قلمداد کردن آن است اما با تغییر دید در این مورد می توان متوجه این موضوع شد که شکست مقدمه ای برای پیروزی است و تفاوت افراد موفق در این است که با رو به رو شدن با شکست و ناملایمات زندگی دست از تلاش خود بر نمی دارند.

شاد بودن:

از رازهای مهم برای موفق بودن در زندگی شاد بودن است افراد شاد کمتر از شکست و ناملایمات ترس دارند و دید خود را برای داشتن زندگی بهتر و لذت بردن از آن تغییر می دهند. افزایش نشاط در زندگی از سوی دیگر موجب می شود تا با انگیزه بیشتری اهدافتان را دنبال کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *