دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

با دیدن این نشانه ها، به دوستی خود خاتمه دهید!

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

اگر در یک رابطه دوستانه هستید، باید آن را به شکل درستی کنترل کنید و بدانید دقیقاً در کجای آن قرار گرفته اید. واقعیت این است که حدود ۵۰ درصد از دوستی ها واقعی هستند و بقیه نمای ظاهراً دوستانه دارند. 

بسیاری از دوستی ها به دلیل منافع شخصی شکل گرفته اند و در واقع نمای دوستانه دارند. برخی از دوستان شما نیز تمایل به گسترش حیطه دوستان خود دارند و به همین خاطر افراد بسیاری را وارد این قلمرو می کنند. آن ها معتقدند که این دوستی ها برای آن ها بهتر است.

۷ نشانه دوستی سمی

به شما فرصت صحبت از مشکلات را نمی دهد و برای شنیدن صحبت های شما وقت و حوصله ندارد

این افراد از شما به عنوان ابزار تخلیه حرص، عصبانیت و … استفاده می کنند اما اگر شما نیاز به صحبت کردن در مورد مسئله ای داشته باشید، بهانه تراشی می کنند و گوش نمی دهند.

نشانه های دوستی مسموم

تحمل انتقاد ندارد اما از شما انتقاد می کند

بعضی از انتقادها در روابط بسیار سازنده هستند اما عده ای نیز درصدد تحقیر و مسخره کردن شما هستند. این هدف سازندگی نیست بلکه یک تسویه حساب شخصی است. اگر شما مقابله به مثل کنید، با برخورد مدافعی آن ها مواجه می گردید و واکنش نامعقولی از خود نشان می دهند.

برای قرار گذاشتن با آن ها این شما هستید که پیش قدم می شوید

این افراد برای پر کردن اوقات خود به سمت شما می آیند و اگر کاری داشته باشند یا تفریحی بهتر از شما پیدا کنند، از شما کناره گیری می کنند. چنین روابطی در دراز مدت بسیار ناراحت کننده می باشد.

او تصور می کند که شما باید تغییر کنید

در صحبت ها و بحث هایتان مدام شما را مقصر می داند و معتقد است که شما باید تغییراتی در خود به وجود آورید. این گونه افراد همیشه از موضع حق به جانب صحبت می کنند. در واقع دوستی با این گونه افراد نیز ملال آور و تحمل ناپذیر است.

نشانه های دوستی مسموم

  •  آرون گروپس

دوست شما دارای روحیه دوگانه است

دوستی کردن با افرادی که تزلزل شخصیتی دارند، کار مشکلی است. این افراد در بعضی از روزها سرد و در بعضی اوقات نیز گرم و مهربان هستند. این تغییر شخصیتی شما را سردرگم خواهد کرد.

نشانه های دوستی مسموم

باید در حین صحبت های عادی نیز مراقب حرف زدن خود باشید تا مبادا او عصبانی شود

اگر همیشه در صحبت های خود مراقب حرف زدنتان هستید، بهتر است به این دوستی اصرار نکنید. دوستی باید حس خوبی را در وجود شما موجب شود، نه اینکه سبب ترس و اضطراب شما گردد.

حس رقابت در شما را تحریک می کند

از دوستان دیگرش پیش شما صحبت و تعریف می کند تا شما نیز برای او کارهایی مانند آن ها انجام دهید. این مسئله برای او مهم است. چون می خواهد از هر دو طرف نهایت استفاده را ببرد. بهتر است هر چه سریعتر به این روابط پوچ پایان دهید. چون پشیمان خواهید شد.

نشانه های دوستی مسموم

چرا روابط خود را با افراد مسموم نگه می دارید؟

 قطع رابطه با فردی که مدت زیادی با او سپری کرده اید، کار سختی است. مسلماً افراد منفی نیز سود رسانی خود را دارند. در این شرایط باید با یک حساب سرانگشتی بسنجید که آیا این دوستتان ضرر بیشتری برایتان دارد یا منفعت؟ در این صورت می توانید تصمیم بگیرید.

شما از ناحیه دوست خود در قالب طنز، مسخره می شوید: به عنوان مثال دوست شما در بطن شوخی تلخ شما را مسخره می کند، در این صورت باید این دوستی اتمام یابد. چون انتقاد از شما نباید در قالب کنایه آن هم در جمع بیان گردد .

ترس از تنهایی: متاسفانه ترس از تنهایی بزرگ ترین مشکل هر انسان است. ما به دلیل ترس از تنهایی هر انسانی را وارد زندگی می کنیم و با هر کسی پیمان دوستی می بندیم. با کنار گذاشتن این دوست، دوستی های بهتر و مناسب تری برای شما فراهم می گردد.

خاطرات مشترک و مدت طولانی دوستی:ممکن است بعد از اتمام لابطه کمی رنجور شوید و این موضوع طبیعی است. پیس از مدتی به دوری عادت خواهید کرد و همه چیز به حالت سابق بر می گردد.

حس خود را نسبت به او درک نمی کنید: در این حالت باید بدانید که چه احساسی نسبت به او در شما قوی تر است(خشم، عصبانیت، علاقه و…) و آن گاه تصمیم عاقلانه بگیرید.

دوستان مشترک با او دارید: اگر از اتفاقات بعد از قطع رابطه نگران هستید، بهتر است قطع رابطه خود را به طور علنی آشکار نکنید تا از این موشوع سوء استفاده نشود. بهتر است فاصله شما از فرد مورد نظر کم کم و آرام اتفاق بیفتد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *